25 ינואר 2017 | ג'ייסון דה-מר
4 רעיונות שיווקיים מסוכנים שהתבררו כמשתלמים מאוד!

בעולם השיווק, זה לעתים משתלם לקחת סיכונים. אבל הרבה משווקים ויזמים מפחדים מהרעיון לעשות צעד אמיץ. סה"כ יש סיבה לחשוש, במיוחד אם מדובר בעסק חדש עם ניסיון מוגבל או מקורות מוגבלים למימון. יחד עם זאת, לקיחת סיכונים הוא נושא מאוד חשוב, בעיקר אם אתם רוצים שהאסטרטגיה השיווקית שלכם תשתלם לזמן ארוך, ויש לא מעט דוגמאות כדי להוכיח את הנקודה הזו.

בעולם השיווק, זה לעתים משתלם לקחת סיכונים. אבל הרבה משווקים ויזמים מפחדים מהרעיון לעשות צעד אמיץ. סה"כ יש סיבה לחשוש, במיוחד אם מדובר בעסק חדש עם ניסיון מוגבל או מקורות מוגבלים למימון.

יחד עם זאת, לקיחת סיכונים הוא נושא מאוד חשוב, בעיקר אם אתם רוצים שהאסטרטגיה השיווקית שלכם תשתלם לזמן ארוך, ויש לא מעט דוגמאות כדי להוכיח את הנקודה הזו.

 

למה לקיחת סיכונים היא חשובה?

ראשית, בואו נסתכל על מספר סיבות למה חשוב לקחת סיכונים בשיווק מלכתחילה:

בידול. אחד מהדברים הכי חשובים שיש לקחת בחשבון עבור הרבה חברות שיווק הן האם אתם הולכים לבלוט אל מול המתחרים שלכם, ולהיות גלויים יותר ללקוחות שלכם. מבלי לבדל את עצמכם, הקמפיין שלכם לא ייצר מספיק נראות או הכרה כדי להיות אפקטיבי. לקיחת סיכון באופן אוטומטי תבדל אתכם. גם אם זה רק בגלל שאף אחד אחר לא לקח את הסיכון הזה כמוכם.

 

שבירת הסטטוס קוו: לקיחת סיכונים בדרך כלל מאפשרת לכם לשבור את הסטטוס קוו של המיזם השיווקי שלכם. כשאתם סומכים על אסטרטגיית שיווק ישנה, שוב ושוב, אתם הולכים לראות את אותם תוצאות שוב ושוב. זה בטוח, ואולי זה ייתן לכם החזר הגון, אבל זה לא יאפשר לכם לנצל את מלוא פוטנציאל הקמפיין.

 

עידוד נאמנות. הרבה משוקים פוחדים לקחת סיכונים כי סיכונים כאלו עלולים להרחיק חלק מהקהל. אבל הריחוק הזה יכול למעשה להיות טוב עבורכם. אתם יכולים למצוא כי חלק מהקהל שלכם התנכר אליכם עם לקיחת הסיכון אבל החלק שיישאר יכול להיות הרבה יותר נאמן אליכם כתוצאה מכך. ולפעמים זה יכול להיות מאוד משתלם בסופו של דבר.

 

דוגמאות ללקיחות סיכונים שהצליחו

קחו בחשבון את המותגים הבאים שלקחו סיכון רציני שבסופו של דבר השתלם להם מאוד:

 

1. דומינו'ס שינו הכול

דומינו'ס פיצה עשו סיבוב חד לפני כמה שנים כשהם החליטו לשנות הכול. כדי לעשות זאת החברה שדרגה את כל קו המוצרים שלה, והשתמשה במרכיבים חדשים ומתכונים חדשים כדי למשוך את הקהל שלה. יותר חשוב, דומינו'ס בחרו לבקר ואפילו לצחוק על המוצר הישן שלהם, ודימו את הקשה של הפיצה לקרטון. אותו ביטול עצמי היה מעשה מאוד אמיץ והתברר כמשתלם.

 

2. אובר מנצלת פעלולים

מסע הפרסום של אובר היה לא קונבנציונאלי מלכתחילה. החברה ידועה בפעלולים שלה, בעיקר סביב חגים ואירועים חגיגיים, שמגבירים את הנראות שלה ואפילו את הפונקציונאליות של אפליקציית שירותי הרכב שלה. למשל, החברה חגגה את חודש הגלידה הלאומי עם שירות גלידה משונה שמספק גלידה ללקוחות שלה. זה היה מעשה מסוכן, כי הוא היה חדש לחלוטין אבל באותה העת הוא יצר כמויות של נראות חדשה.

3. קמפיין "יופי אמתי" של דאב

בדיעבד, מדובר במהלך שיווק גאוני, אבל באותה העת מדובר היה בלקיחת סיכון רציני. בשנת 2006 דאב השיקה סרטון מהפכני, שהובילו לסדרת פרסומות המשך הבוחנות את המושג יופי "אמתי" על ידי דחיית הסטנדרטים הפיזיים של מודלים נשיים בכל הנוגע לשמירה על העור, אופנה וכדומה.

במקום, דאב בחרה להציג נשים שמשקפות את הממוצע הריאליסטי של סוגי הגוף השונים, מגוון האתניות ושכבות גיל שונות. היום, ההתחייבות ליופי אמתי ייחודי למותג של דאב, והוא חלק משמעותי  מהרטוריקה שלהם. אבל, בשלב התכנון, לא היה שום דרך לדעת האם המהלך הזה לא יתפוצץ להם בסוף בפרצוף.

4. לגו עושים יותר מלגו

הקוביות של לגו הם צעצוע די פשוט. אתם מחברים יחד את החתיכות מפלסטיק כדי לבנות יצירה מיוחדת. הקונספט הבסיסי הזה הלך עם החברה עשרות שנים. אבל בערך בעשור האחרון, המותג לגו הפך להרבה יותר מזה. לגו השיגה רישיונות לזיכיונות פופולאריים רבים כמו סטאר וורלד ומארבל, והשתמשו בהם כדי להפוך את הצעצוע שלהם לאימפריית בידור במלוא מובן המילה.

יש עכשיו עשרות משחקי וידאו, רבים מהם זכו לביקורות מעולות. יש את "סרט לגו" שהגיע להכנסות של 470 מיליון דולר, ויש סרטים ומשחקים רבים אחרים. השינוי כיוון היה מעשה חדשני ואמיץ עבור החברה והוא ללא ספק הצליח בגדול.

 

איך מתחילים?

גם אחרי שראיתם את הדוגמאות האלו, ככל הנראה עדיין תסרבו לקחת סיכונים בקמפיין השיווקי שלכם. אחרי הכול, יש לכם ככל הנראה אסטרטגיה שאתם לפחות יודעים שעובדת מצוין. אבל, אם אתם רוצים לאתגר את עצמכם ולהצליח להגיע להישגים טובים יותר, תאתגרו את עצמכם בלקיחת סיכון, ותראו מה קורה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.