21 פברואר 2017 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Novotalk

Novotalk היא חברת סטארט-אפ ישראלית, שפתחה פתרון טכנולוגי טיפולי עבור מגמגמים, המאפשר להם לעשות את הבלתי יתואר מבחינתם – לדבר. המערכת מאפשרת טיפול אוטומטי, מותאם אישית, בגמגום, ללא תלות באיש המקצוע. בנוסף, המערכת מסייעת בשילוב היכולות שנרכשות ומתורגלות, במהלך הטיפול, בחיי היומיום של המטופל, ובכך המערכת מאפשרת לאדם המגמגם לדבר בצורה שוטפת בכל סיטואציה תקשורתית ולחיות חיים מלאים.

מי אנחנו

Novotalk היא חברת סטארט-אפ ישראלית, שפתחה פתרון טכנולוגי טיפולי עבור מגמגמים, המאפשר להם לעשות את הבלתי יתואר מבחינתם – לדבר.

המערכת מאפשרת טיפול אוטומטי, מותאם אישית, בגמגום, ללא תלות באיש המקצוע, שתפקידו מתמצה כעת בפיקוח במבט-על על תקינות התהליך הטיפולי. בנוסף, המערכת מסייעת בשילוב היכולות שנרכשות ומתורגלות, במהלך הטיפול, בחיי היומיום של המטופל, ובכך המערכת מאפשרת לאדם המגמגם לדבר בצורה שוטפת בכל סיטואציה תקשורתית ולחיות חיים מלאים.

המערכת נותנת מענה לאדם המגמגם בכל ההיבטים הקשורים להתמודדות עם הגמגום – החל מלימוד טכניקות לשיפור שטף הדיבור, דרך תמיכה רגשית המאפשרת לו לקחת את הטכניקות שלמד ולהשתמש בהם מחוץ למערכת (באופן כללי בחיי היומיום ובפרט באירועי מפתח לאורך החיים), וכלה במסגרת תרגול עצמית וחברתית, אשר מספקת תמיכה נוספת ליסודות האחרים שנבנים כתוצאה מהשימוש במערכת.

 

 

ההסתכלות המערכתית הזו על מענה טיפולי לבעיית הגמגום הוא תוצר של עבודה משותפת של אנשי מקצוע מתחומים שונים (קלינאי תקשורת, מטפלים רגשיים, אנשי פיתוח) ואנשים מגמגמים (בראשם אחד ממייסדי החברה וסמנכ"ל הפיתוח של החברה, משה רוט), אשר סייעו בבניית מוצר שעונה על הצרכים האמתיים של האדם המגמגם ושם אותם במרכז, תוך הישענות על טכנולוגיה חדשנית, המאפשרת היום דברים שבעבר יכולנו רק לדמיין.

 

מה אנחנו מחדשים

להבדיל מהרבה טכנולוגיות קיימות, המערכת שלנו צמחה מתוך צורך אמתי ומוכח של אנשים שסובלים מגמגום, ולא מטכנולוגיה שחיפשה מה היא יכולה לפתור.

בבסיס כל התובנות שלנו נמצאת ההבנה כי גמגום הוא מצב כרוני, המצריך מענה שמלווה את האדם המגמגם לאורך זמן (בשונה מטיפולים נקודתיים בשיטות שונות הנהוגים בדרך כלל). לפיכך, ובשונה ממה שקורה בעולם הטיפול המסורתי, המטרה שלנו היא לא לספק "פלסטר" או הקלה זמנית שהשפעתה חולפת עם הזמן, אלא לספק פתרון המלווה את האדם המגמגם במשך מהלך חייו - מתן מענה מתמשך לצרכים שלו (הן מבחינת שטף דיבור, והן מבחינה רגשית) והתאמת התכנים והתרגולים אליהם הוא נחשף בתוך המערכת, לתקופות שונות ולאתגרים עימם הוא מתמודד בחייו.

באמצעות פלטפורמה טכנולוגית ייחודית, אנחנו מקטינים, בצורה משמעותית, את התלות בגורמים המטפלים, ונותנים למשתמש את האפשרות לעבוד בצורה עצמית. הטכנולוגיה שפיתחנו (שמיישמת בתוכה ארבעה פטנטים שהוגשו), מלווה את הגישה החדשנית, בפיתוחים שמאפשרים ניתוח של טכניקות, הנגשה של "הטיפולים", מתן ליווי "מותאם אישית" וכדומה.

בנוסף, כיוון שמדובר בבעיה שמורכבת מממדים שונים, אורגניים ורגשיים כאחד, שלא ניתן להפריד ביניהם או להתעלם מאחד מהם, אנו מספקים לאדם המגמגם מענה הוליסטי ושלם, שכולו מרוכז במקום אחד, המתייחס לאספקטים השונים של הבעיה (one-stop shop). המענה ההוליסטי הוא זה שמביא לתוצאות הטובות ביותר ומסייע לשמר אותן לאורך הזמן.

 

 


תרגול עצמי של תבניות דיבור עפ"י שיטת עיצוב שטף הדיבור במערכת Novotalk

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

הצורך לספק מערכת שלמה, אשר נותנת מענה רוחבי, מקיף ומתמשך כמענה לבעיה כרונית, מהווה אתגר קליני, טכנולוגי ועסקי. כיוון שאנחנו לא מפתחים פיצ'ר ספציפי, אלא מערכת שלמה, שמתייחסת להיבטים שונים הקשורים לגמגום ולהתמודדות אתו, עלינו למצוא את האיזון הנכון בין החלקים השונים, כדי לקבל את התמהיל המדויק שייתן לאדם המגמגם פתרון הוליסטי, שלם ואמתי.

מעבר לכך, לא פשוט לקחת תהליך מסורתי ומקובל, הנשען על תלות חד משמעית באדם ספציפי, ולהפוך אותו לתהליך שלם ומלא, נתמך טכנולוגיה, לצריכה עצמית. אחד האתגרים הגדולים, שבינתיים אנחנו עומדים בו בהצלחה, הוא ליצור את הקשר המיוחד הזה בין האדם המגמגם למערכת Novotalk, אשר יסייע לו להישען על המערכת ולקבל ממנה את המענה המותאם והאישי, לו הוא זקוק, לאורך החיים.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

כבר היום, עוד לפני השקה רשמית או פרסום, עשרות מגמגמים משלמים ומשתמשים במערכת Novotalk באופן קבוע. כל המשתמשים מדווחים על שיפור משמעותי באיכות חייהם, תודות לשימוש במערכת, ומחכים לפיתוחים נוספים שיעשירו את חוויית השימוש במערכת ויגבירו אף יותר את ההשפעה המתמשכת של השימוש במערכת לאורך זמן (חלק מאותם פיתוחים עלו מ"השטח" – מאותם משתמשים..).

מאחר והשיטות והטכניקות בהם אנחנו משתמשים במערכת הינם אגנוסטיים לשפה, כלומר – עובדים בצורה דומה בכל שפה שהיא, המטרה היא להפיץ את המערכת ברחבי העולם. אין לנו ספק, כי בדיוק כמו עשרות המשתמשים הנוכחיים, עוד מיליונים רבים בעולם, הסובלים מגמגום, ירוויחו משימוש במערכת ויזכו בחיים מלאים וטובים יותר.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

אופטימיות ואמונה בחזון. המטרה הראשונית שלנו היא להנגיש טיפול אפקטיבי בגמגום לכל מי שצריך, אך זהו לא סוף הדרך. אנחנו רוצים לשנות את אופן הטיפול בהפרעות שטף על סוגיהם השונים (התפתחותיות ונרכשות) ובהמשך גם בהפרעות דיבור אחרות. בסיס מקצועי מקיף ואיתן חייב להיות חלק מהשינוי, אך בזכות טכנולוגיות שלא היו קיימות בעבר, יש לנו אפשרות לעשות היום דברים שלא ניתן היה לעשות קודם. הטכנולוגיות מאפשרות לנו לשבור את כבלי עולם הטיפול המסורתי, שבבסיסו עומד הקשר שעת טיפול=שעת מטפל=שעת קליניקה/נדל"ן, ובצורה כזו להגיע ליותר אנשים, ביותר מקומות, ביתר קלות, בעלות נמוכה יותר ובצורה יעילה יותר, וכל זאת מבלי להתפשר על טיפול מקצועי ומבוסס ברמה הגבוהה ביותר.

 

רצינו לומר תודה ל...

לכל אותם אנשים שעוזרים לחזון הזה להתממש... דבר ראשון למשפחות שלנו שמלוות אותנו בתוך תהליך היצירה והפיתוח כבר לא מעט זמן – סובלות עבודה בשעות לא שעות, שיחות טלפון לתוך הלילה והרבה פחות זמן איכות אתנו, אבל מקבלות את זה בהבנה ואהבה. למשקיעים שלנו, שירדו לסוף דעתנו כשכל מה שהיה לנו ביד זה חלום, ואפשרו לנו (ועדיין מאפשרים) להגשים את החזון שלנו ולהפוך חלום למציאות. לרשות החדשנות הישראלית, שספקה לנו את הבסיס ההכרחי לצמיחה והתפתחות, וממשיכה לעשות זאת כבר שנה שניה. ליועצים המקצועיים השונים שמלווים אותנו ומאמינים בנו מתחילת הדרך, מהתקופה שעדיין לא ידענו מה בדיוק אנחנו עושים, משלימים אותנו במקומות שעדיין חסרים לנו ועוזרים לחזון שלנו לקבל צורה. לתוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200, ובייחוד לנטע-לי מאירי שמנהלת אותה ביד רמה, שבזכותה נחשפנו לתכנים רבים ומאגרי ידע שעזרו לנו, ועדיין עוזרים, להגיע למקומות חדשים שלא חשבנו עליהם לפני כן. ובעיקר למשתמשים שלנו, שהם-הם הנכס האמתי שלנו, ומערכת Novotalk היום היא מה שהיא הרבה בזכותם ובזכות הפידבקים שלהם.

 


בכיוון השעון - לילך רוטשילד, לימור אפלבוים, דורון גנדלר, משה רוט, 
הראל גנדלר, זהר בארי ודברה פין (חסרה בתמונה: סמדר לרנר)

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

מאמינים שמערכת Novotalk לטיפול בגמגום תהיה פעילה בשפות נוספות (בראש ובראשונה – אנגלית), עם מאות משתמשים משלמים בארה"ב ובמדינות אחרות, שהשפה העיקרית המדוברת בהן היא אנגלית. חברת Novotalk תוביל את השינוי התפיסתי בכל הנוגע לטיפול מרחוק בהפרעות דיבור, ותהיה אבן שואבת לגישות ותפיסות טיפוליות שירצו לעבור לעולם ה-Online וה-on-demand.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

אנחנו הולכים לשנות את עולם הטיפול בהפרעות דיבור, כפי שמכירים אותו היום, ולהנגיש את הטיפול לילדים ומבוגרים בכל רחבי העולם.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

אתר החברה – www.novotalk.com

ניתן ליצור עימנו קשר במייל [email protected]

או בטלפון - 03-7207048

 

חברת Novotalk ממוקמת ברעננה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.