6 פברואר 2017 | ג'ון ראמפטון
8 סימנים לכך שהגיע הזמן לפטר את אחד העובדים

במקום לתת לעובדים האלו להישאר יותר מדי זמן כאשר יש לכך השלכות שליליות על העסק, אתם חייבים לפקוח את העיניים. אם תשימו לב לאחד או יותר מ-8 הסימנים הבאים, זה אומר שהדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפטר את העובד, ועדיף מוקדם ממאוחר.

אחד מהתפקידים שלכם כמנהלים או בעלי עסק היא לא רק להתנהל עם עובדים קשים, אבל גם לתת להם ללכת כשזה מוצדק. אומנם למסור לעובד מכתב פיטורים זו לא משימה פשוטה, אבל זה הכרחי אם אתם רוצים שעסק שלכם יצליח.

במקום לתת לעובדים האלו להישאר יותר מדי זמן כאשר יש לכך השלכות שליליות על העסק, אתם חייבים לפקוח את העיניים. אם תשימו לב לאחד או יותר מ-8 הסימנים הבאים, זה אומר שהדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפטר את העובד, ועדיף מוקדם ממאוחר.

 

1. כשהעובד לא מופיע ולא מודיע על כך

כמנהיג, אתם צריכים שתהיה לכם אמפתיה. אם עובד איבד את אמו, או אביו, או שיש איזו טרגדיה אצלו בבית, הדבר האחרון שהם חושבים עליו הוא להתקשר לעבודה. אבל, אם הדבר חוזר על עצמו, זה אולי אומר שהגיע הזמן להיות קצת יותר חשדניים. אחרי הכול, היעדרות בסופו של דבר תעלה לכם ולעסק שלכם זמן וכסף, מכיוון שאתם צריכים ששאר הצוות ישלימו את המשימות.

צריכה להיות לכם איזו מדיניות במקרים של פסק זמן והתנהלות בעת היעדרויות של הרגע האחרון. הפנו את תשומת ליבם של העובדים למדיניות הזו. אני באופן אישי נותן לעובדים שלי אזהרה בפעם הראשונה שהם לא מופיעים ולא מודיעים על כך, אבל אם זה קורה שוב אני מפטר אותם על המקום. אני יודע שזה נשמח מחמיר, אבל יש לי עסק לנהל ואני לא יכול שאדם כזה ימשיך לעקב אותי ואת הצוות שלי.

 

2. כשהפרודוקטיביות של העובד יורדת

כדי להישמע הוגן, אני יודע שיש זמנים שבהם הפרודוקטיביות יכולה לרדת. לפעמים פרויקט הופך להיות נרחב יותר ושואב יותר זמן ממה שתוכנן. זה לא אומר שהעובדים שלכם פחות טובים או שחסרים להם את הכישורים להתמודד עם המשימה, זה רק אומר שהם מוצפים.

אבל, אם יש לכם עובד מסוים שממשיך להגיש משימות באיחור, אז זה ללא ספק דגל אדום וברור שהפרודוקטיביות שלו בירידה. סימן נוסף יכול להיות שהעבודה שלו דורשת מספר רב של תיקונים, או שהוא מבקש שוב ושוב מהקולגות שלו  עזרה, או שהוא גוזל יותר מדי מהזמן שלכם. זה אומר שהגיע הזמן להיפרד מאותו עובד.

 

3. כשהעובד בוחש בקלחת

אותו עובד יכול לגרום לנזק רציני למקום העבודה שלכם אם הוא נותר ללא השכחה, ואני חושב שאתם יודעים לאיזה טיפוס אני מתכוון. הם מפיצים שמועות, הם מסיתים קולגות אחד נגד השני, הם מסיתים למרד על ידי כך שהם מערערים בהנהלה או מדברים רעות על הבוסים. אם יש לכם עובד שלא מוכן לאמץ את יוזמת החברה, מפלפל על דרישות פרויקט מסוים או מסולק מפרויקט כשהוא עושה צרות, הגיע הזמן שדרכיכם ייפרדו.

 

4. כשהעובד לא יכול להתמודד עם שינויים

"השינוי הוא בלתי נמנע, במיוחד כשהחברה מתפתחת במהירות. עובדים צריכים להרגיש בנוח עם השינוי ולרצות לשפר את היכולות של החברה" כך אומר מתיו בלווס, מנכ"ל Yesware. "אנחנו צריכים לשמור על כך שהכישרונות שלנו יגדלו באותו קצב שבו החברה גדלה".

זה למעשה יכול להיות קשה כשהעובד שלכם הוא עובד חרוץ שתואם לתרבות של החברה. אבל, למרבה הצער, אם הוא לא יכול יותר לשמור על ביצועים גבוהים כי ההתקדמות מהירה מדי עבורו, זה אומר שהגיע הזמן להתקדם לעובד שכן יכול.

 

5. כשהעובד מתווכח ללא הפסקה ואינו צפוי

כמנהיגים, אתם רוצים לקדם חדשנות ולהחזיק בעובדים שישנו אתכם ואת הסטטוס קוו. אבל, אם יש לכם עובד שתמיד מתחיל בוויכוח אתכם, עם הקולגות או אפילו עם הלקוחות, אז זה סימן די טוב לכך שהם מסוגלים לגרום לפיצוץ גדול. סוג זה של התנהגות אינו רק מהווה איום אלא מייצר אווירת עבודה לא נעימה עבורכם ועבור שאר העובדים שלכם. זה פשוט. העובד הזה חייב ללכת לפני שהדברים יהפכו לעוינים מדי.

 

6. כשהעובד לא מנסה להשתפר

בואו נאמר שיש לכם עובד שמרבה לאחר, או עובד שחושש מלדבר לקהל. במקום לעשות מאמץ, להגיע למקום העבודה מוקדם יותר או לנסות לקחת שיעורים בדיבור מול קהל, העובד לא עושה שום סוג של מאמץ לתקן את הטעויות שלו או לנסות להשתפר, אז כנראה שלטובת שמירת האינטרסים שלכם, צריך למסור לעובד את הגרזן.

 

7. שומרי המקום

אני מבין את זה. כשאתם מתחילים אתם צריכים להעסיק את כל מי שתוכלו כדי לגרום לעסק להניע. אני יודע את זה מהיכרות אישית מכיוון שאני הבאתי כמה חברים וקרובי משפחה בשלבים הראשונים של העסק. העניין הוא שאם אין להם את הכישורים או את הניסיון לעזור למנף את העסק שלכם לשלב הבא, הם פשוט שומרי מקום.

ושוב, זה יכול להיות מאוד קשה להיפרד מאנשים כאלו, מכיוון שאין לכך שום קשר למוסר העבודה שלהם או לאישיות שלהם. יש לקוות שהם יבינו שזהו צעד הכרחי שאתם חייבים לעשות כדי לעזור לעסק שלכם לגדול.

 

8. כשהלקוחות והספקים מתלוננים

הידעתם ש-86% מהלקוחות יפסיקו לעשות עסקים עם חברה כאשר הם יחוו חווית שירות רעה? מטרידה עוד יותר העובדה כי לקוח יספר לתשעה עד חמישה עשר אנשים על אותה חוויה. במילים אחרות, אתם חייבים לשמור על הלקוחות שלכם שמחים. אם אתם מקבלים תלונות על עובד מלקוחות מסוימים על שירות לקוחות מתחת לממוצע, אתם חייבים לשחרר אותם.

אותו הדבר יכול להיות לגבי ספקים. מי ירצה לעשות עסקים עם ארגון שמשתמש בעובדים חצופים או אדישים?

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.