12 פברואר 2017 | גראנט קארדון
היזמים הגדולים ביותר הם המכורים

אני תויגתי בעבר כקומפולסיבי, כמכור לעבודה, כאובססיבי, כמי שנמצא מחוץ לשיווי המשקל ובלתי אפשרי לעבוד אתו. אנשים אמרו לי שיש לי דרישות בלתי סבירות וציפיות לא ריאליסטיות מעצמי ומאחרים. הוצעו לי פתרונות שונים כדי "לרפא" אותי מהבעיות האל. רופאים זרקו עלי תוויות כמו ADD, ADHD, OCD ועוד. חברים ומשפחה ביקשו ממני להירגע ולקחת את הדברים בקלות.

אני תויגתי בעבר כקומפולסיבי, כמכור לעבודה, כאובססיבי, כמי שנמצא מחוץ לשיווי המשקל ובלתי אפשרי לעבוד אתו. אנשים אמרו לי שיש לי דרישות בלתי סבירות וציפיות לא ריאליסטיות מעצמי ומאחרים. הוצעו לי פתרונות שונים כדי "לרפא" אותי מהבעיות האל. רופאים זרקו עלי תוויות כמו ADD, ADHD, OCD ועוד. חברים ומשפחה ביקשו ממני להירגע ולקחת את הדברים בקלות.

 

הבעיה שאני גיליתי הייתה לא איתי אלא איתם. מה שיהרוג את אמריקה הוא ההפרעה שלהם בהיותם ממוצעים ב-OCD שלהם.

 

אפילו אם היה לי ADD  או ADHD, זו לא "מחלה" שסוטה מהנורמליות, או משהו שדורש תרופה. כילדים, כולנו היינו אובססיביים. זו רק החברה שמלמדת אותנו להנמיך את הטונים שאנחנו נותנים לדברים שאנחנו שואפים אליהם. ההצלחה שלי התחילה כשנתתי לעצמי רשות להחזיק בצורה מלאה באובססיה שלי ולתעל אותה למקומות טובים.

 

התעלמות מהאובססיה שלי כמעט הרגה אותי כשהייתי בחור צעיר, והחלפתי את החלומות שלי בלהיות סופר מוצלח בהתמכרות לסמים. ביליתי חודשים ארוכים במרכז גמילה. כשעזבתי היועץ אמר לי "יש לך אישיות התמכרותית. יש לך מחלה שלעולם לא תצליח להחלים ממנה. אין לך שום שליטה על המחלה שלך ועל חייך, והסיכוי שלעולם לא תשתמש שוב בסמים היא אפסית".

 

כשמרכז הגמילה נתנו לי את ההזדמנות להיגמל מהתרופות, לא לגמרי שיקמתי את עצמי או טיפלתי בסיבות שגרמו לי להגיע לסמים מלכתחילה. עזבתי את המקום שבור, בדיוק כפי שנכנסתי לשם. מכיוון שכבר לא הייתי תחת השפעת הסם, אי הוודאות שלי לגבי חיי והיכולות שלי רק גברו, אבל אני הבנתי שלהכחיש את האובססיה שלי גרמה לבעיות האלו מלכתחילה מכיוון שהסמים היוו רק אלטרנטיבה אליהם.

 

ברגע הזה התחייבתי להשתמש ב"אישיות ההתמכרותית" שלי כדי להצליח. חמש חברות ומאות מיליוני דולרים מאוחר יותר, אני יכול להעיד כי אתם חייבים לאמץ את האובססיות שלכם כדי להפוך ליזמים גדולים.

 

הנה שני טיפים שאני רוצה להעביר הלאה היום:

 

1. הפסיקו להאשים אחרים

בשנות התשעים המאוחרות זה נעשה מאוד פופולארי לחקור את עצמך כדי להבין מה הסיבה לבעיות שלך. תעשיה ענקית הצמיחה את הרעיון שההורים שלך נתנו לך יותר מדי או מעט מדי תשומת לב. הפוקוס היה על המשפחה ה"לא מתפקדת" שלך, והחיפוש המתמיד אחר ה"הילד הפנימי". אנשים לא הפסיקו לדבר על עד כמה הם שבורים ואיך ההורים שלהם קלקלו אותם לחלוטין.

 

כל דבר תויג כהתמכרות ומחלה – עבודה, סקס, אהבה, בעלי חיים וסמים. היתה אפילו "התמכרות להתמכרויות". מכיוון שתמיד התעניינתי בשיפור עצמי, הלכתי לזמן מה לכל מיני מפגשי קבוצה וחיפשתי יועצים שיכולים לעזור לי למצוא את השורשים של "הבעיות" שלי. התעשייה הזו, לא משנה מהיכן הגעת, מלמדת אתכם שאתם חסרי כוח ולעולם לא תצליחו להתגבר על הבעיות שלכם.

זהו פשוט מיתוס.

ההאשמה של ההורים בכל, והגורמים שנמצאים מחוץ ל"שליטתכם" והתמקדות במה ששובר אתכם לעולם לא יסייע לכם להשתפר. הפסיקו לחפש אשמים ותירוצים לנסיבות חייכם.

 

2. יש לכם שליטה

כשהתחלתי לעשות שינוי בחיים שלי, הייתי מוקף במה שהיה נראה לי כאילו כל העולם אומר לי שאני חסר כוח כי אני מכור. אנשים אמרו לי שהטבע האובססיבי שבי הוא חלק מהגנום שלי. אם הוא חלק מה-DNA שלי, מה אני כבר יכול לעשות? למזלי, זה היה שקר. לכולם יש את היכולת לשלוט בחלקים השונים בחייהם.

 

חברי, גארי ואינרצ'וק אמר כי יזמים נולדו, ולא נעשו כאלו. כאילו כדי להיות יזם גדול, אתה צריך שיהיה   התקוות והחלומות שלהם בלהיות סופר מוצלחים.

אם תויגת, נסחפת או התמכרת לאובססיה מהסוג הלא נכון, אני ממליץ לך להציץ לספר החדש שלי היה אובססיבי או היה ממוצע ותתמכר להצלחה! אני אתרום 100% מהתמורה שלי ממכירות הספר למטרות צדקה ללא רווח שמחזקים צעירים ומבוגרים עם אינפורמציה עובדתית על סמים כך שהם יוכלו לעשות החלטות מושכלות ולחיות ללא הסמים. להזמנה מוקדמת לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.