23 פברואר 2017 | גראנט קארדון
ידע הוא לא כוח כשהוא מייצר בלבול

לא מזמן נכנסתי לאתר אונליין של CNBC וחיפשתי כותרת על משכנתאות ומצאתי בעמוד אינטרנט אחד שישה נושאים שונים על משכנתאות. המידע היה סותר. כותרת אחת אמרה שהדרישה למשכנתאות צנחה בעוד שבכותרת אחרת היה כתוב שהדרישה עולה. כותרת אחת אמרה שקוני בתים מושכים את קנייתם בעוד שכותרת אחרת אמרה שיש התפרצות ברכישת הדירות. המידע הסותר נמצא בכל מקום.

עד כמה המדיה משפיעה עליכם? לכו ל-CNN, Fox News, Huffington Post, פייסבוק, הדליקו את הרדיו ואתם תשמעו על כל הדברים המשוגעים שמתרחשים בעולם. החדשות על ISIS, תוצאות הבחירות, הרג שוטרים וקריסות בבורסה. בכל מקום שתלכו אליו תתקלו בפיסות מידע. כמה מידע אתם סופגים בכל יום? למקורות שונים יש אג'נדות הפוכות ועל הקהל נשאר לחפש את האמת. אם לא תתרוממו מעל הרעש, תישארו סקפטיים ומבולבלים.

 

לא מזמן נכנסתי לאתר אונליין של CNBC וחיפשתי כותרת על משכנתאות ומצאתי בעמוד אינטרנט אחד שישה נושאים שונים על משכנתאות. המידע היה סותר. כותרת אחת אמרה שהדרישה למשכנתאות צנחה בעוד שבכותרת אחרת היה כתוב שהדרישה עולה. כותרת אחת אמרה שקוני בתים מושכים את קנייתם בעוד שכותרת אחרת אמרה שיש התפרצות ברכישת הדירות. המידע הסותר נמצא בכל מקום. זה לא קורה רק במדיות שונות, אתם מקבלים פעמים רבות מידע סותר באותו מקום בדיוק.

 

 

לאיזו כותרת אתם מאמינים?

 

מעמד הביניים סומך על כותרות. כל הרעיון של "ידע הוא כוח" לא לוקח בחשבון את הכוח של מידע סותר. אתם חייבים לבחון היכן אתם מקבלים את האינפורמציה שלכם. בעולם האינטרנט החדש בו אנחנו חיים גישה למידע איננה הבעיה. הבעיה היא יותר מדי מידע ויותר מדי מידע שגוי. ידע הוא כוח, אבל מה אם הידע שגוי? למה אנשים מוותרים על למידה? אני לא מאמין שזה נובע מעצלנות או יותר מכך שהם מרגישים יותר מדי בנוח. אנשים נעשים ספקניים כי מגיע אליהם יותר מדי מידע שגוי שמכשיל אותם.

 

מעולם לא היה יותר תוכן – ספרים, ספרים אלקטרונים, פודקאסטים, טלוויזיה, רדיו, אינטרנט ואפליקציות מאשר ב-2016. אתם יכולים לקרוא ולשמוע כמעט כל דבר. זה נראה כי ככל שקיים יותר מידע, אנשים נעשים יותר טיפשים. שמתם לב לזה? למה זה קורה? עם כל כך הרבה מידע זמין, למה אנשים לא נעשים חכמים יותר מאשר מלפני שלושים שנה? אם יש דבר אחד נכון שאפשר לומר על 2016, היא העבודה שטלפונים חכמים לא הפכו אנשים לחכמים יותר.

 

רוב האנשים הולכים לבית הספר ל-17 שנה ולא לומדים שם כלום, חוץ ממתי שהם לומדים כמה דברים שאחר כך הם יצטרכו לשכוח מהם. כשאתם מסירים מידע שגוי, התשובות עדיין נמצאות שם. למעמד הביניים יש מידע שגוי בנושאים כמו רכישת דירות, אקדמיה, חובות, עבודות, איך עושים כסף ואיך משקיעים. השיגו השכלה, קנו בית, מטבע שנחסך הוא מטבע שהרווחתם – כל הרעיונות האלו מגיעים מהשפעות בחייכם שהורו לכם איך להתנהל בעולם.

 

הנה שני דברי אמת על ידע:

 

1. נתונים שגויים יוצרים עיוות

חשבו על קבלת מידע כמו הרכבת משקפיים. הזוג הנכון מאפשר לכם לראות בבהירות. אך אם תרכיבו משקפיים של מישהו אחר, הוא יעוות לגמרי את העולם סביבכם. זוג משקפיים לא מתאימים ימנעו ממכם מלראות דברים כפי שהם באמת. אם נסתכל על זה מנקודת מבט כלכלית, הבנה של איזה משקפיים אתם מרכיבים הוא הצעד הראשון בלצאת ממעמד הביניים. יותר מדי אנשים מרכיבים משקפיים שלא מתאימים להם, אז המבט שלהם על העולם הוא מבט מעוות. בחרו את המשקפיים שלכם היטב.

 

2. המידע שיש לכם משפיע על הפעולות שלכם

המידע שיש לכם משרת אתכם כאיזה הגה שִֹכְלִי שמכוון אתכם לאן שאתם מאמינים שעליכם ללכת. אם אתם מה שאתם אוכלים, האם אתם לא גם מה שאתם בוחרים לראות, לקרוא ולהקשיב? אנשים צריכים להיות זהירים במידע שהם צורכים כפי שהם זהירים באוכל שהם בוחרים לאכול. כפי שאכילת סופגניות יכולים לגרום לכם להרגיש אחרת מאשר אכילת ירקות, פיסות מידע שונות יכולות להשפיע אחרת על החשיבה שלכם, ואיך שאתם חושבים משפיע על איך שאתם מתנהגים.

 

כשזה נוגע לכסף שלכם, אם אינכם מרוצים מההכנסה שלכם, זה מכיוון שיש לכם את המידע הלא נכון. אם היה לכם את המידע הנכון, כבר הייתם מיליונרים. אם אתם רוצים להגדיל את הרווחים שלכם אתם צריכים להתחיל להסתכל על העולם אחרת. מרבית האנשים רואים בכסף כמשהו נדיר, כאשר במציאות הוא נמצא בכל מקום. אנשים חושבים שארבעים שעות עבודה שבועיות הן נורמליות ושמגיע להם ליהנות מחופשים בתדירות גבוה. אם אתם מרכיבים את אותם המשקפיים כמו של מעמד הביניים, אז סמכו עלי, אתם תישארו במעמד הביניים.

 

אתם לא צריכים להתבלבל בכל הנוגע לכסף. השקיעו וצרו כמויות משמעותית של עושר עבורכם ועבור המשפחה שלכם. אני הפכתי מבחור תפרן בן 25 למיליונר היום וגם אתם יכולים לעשות זאת. אני יודע שאם אני הצלחתי אז גם אתם יכולים. אתם רק צריכים שיהיה לכם את המידע הנכון. ידע הוא כוח, אבל ידע הוא לא כוח אם הוא משאיר אתכם מבולבלים. לכן אתם חייבים לסנן את הידע שמגיע אליכם.

 

התחילו לקרוא וללמוד אודות אנשים שיש להם את מה שאתם רוצים שיהיה לכם. את מי אתם קוראים? על מי אתם לומדים? אתם מקבלים מידע ממקורות לגיטימיים ופחות לגיטימיים. אם מישהו כתב ספר, זה לא אומר שאתם צריכים לקבל את עצתו. אל תקראו שלושים ספרים משלושים אנשים שונים. זה יגרום לכם להתבלבל. היו סלקטיביים בבחירת נותני העצות שלכם וקראו את כל מה שכתב אדם אחד או לכל היותר שניים. עשו עבודה מעמיקה לפני שאתם עושים עבודה רחבה.

 

העצה האישית שלי היא לעולם לא לקחת עצה מאדם המוותר בקלות. אם מישהי וויתרה על מערכת יחסים, אל תיקחו ממנה עצה על מערכת יחסים. היא חושבת שכל הגברים הם חזירים כי יש לה מידע שגוי. אני לעולם לא אקח עצה בריאותית מאבא שלי כי הוא הזניח את עצמו בריאותית ובסוף הוא קיבל התקף לב. יש יותר מדי אנשים שנותנים עצות לאחרים על דברים שהם לא מבינים בהם דבר. בגלל זה יש כל כך הרבה בלבול וספקנות.

 

אני יודע איך לעשות כסף, ואני יכול להראות לכם איך להפוך למיליונרים. התחילו עם ה-Millionaire Booklet ב-99 סנט בלבד. ידע הוא כוח.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.