7 מרץ 2017 | ג'ייסון דה-מר
איך תתגברו על 5 בעיות אמון רציניות במותג שלכם

עבור הרבה מאוד מותגים מבוססים, כמו מקדונלד'ס או פורד, האמונה קשורה בד בבד להיסטוריה ולרוב האנשים הייתה איזו אינטראקציה עם מוצרי המותג מהרגע שיכלו לייצר החלטות בעצמם. אבל, אצל רוב המותגים, החשיפה הראשונה למותג היא רגע קריטי לבניית אמון ראשוני במותג. אתם צריכים שהמבקרים באתר והעוקבים שלכם במדיה החברתית יסמכו עליכם מיד, בטח אם אתם רוצים לייצר יותר הכנסות.

אמונה היא תכונה מרכזית של מותגים מובילים. כשהמשתמשים מאמינים במותג שלכם, הם יראו יותר נכונות לקנות ממכם.

 

עבור הרבה מאוד מותגים מבוססים, כמו מקדונלד'ס או פורד, האמונה קשורה בד בבד להיסטוריה ולרוב האנשים הייתה איזו אינטראקציה עם מוצרי המותג מהרגע שיכלו לייצר החלטות בעצמם. אבל, אצל רוב המותגים, החשיפה הראשונה למותג היא רגע קריטי לבניית אמון ראשוני במותג. אתם צריכים שהמבקרים באתר והעוקבים שלכם במדיה החברתית יסמכו עליכם מיד, בטח אם אתם רוצים לייצר יותר הכנסות.

הבעיה היא שרוב האנשים לא יאמינו במותג שלכם, לפחות לא לפני שיצרתם איתם מעורבות. אבל, אם לא תצרו איתם מעורבות, לא יהיה להם סיכוי לייצר את אותו אמון. אז זה בעצם סוג של מלכוד 22. איך מתגברים עליו?

 

המפתח הוא להבין מהם הבעיות העיקריות בגינן בעיות אמון במותגים קיימות מלכתחילה, ואז לעבוד על אסטרטגיה שתסייע לכם להתגבר עליהם אחת אחרי השנייה:

 

1. מותגים תאגידיים הם חסרי פנים

לפני הכול, מותגים תאגידיים הם חסרי פנים. צריך להגיד את זה. הם לא בני אדם. באופן טבעי, אנשים מוכנים לסמוך יותר על אנשים אחרים מאשר על ארגונים בירוקרטיים ענקיים, ויש יותר מסיבה אחת לכך. בתור התחלה, אנשים הם  יותר נגישים. כשאתם מדברים עם אדם אחד מספר פעמים, אתם תדברו תמיד עם אותו אדם. אבל, כשאתם מדברים עם תאגיד, יתכן ותדברו עם נציג שונה בכל פעם. תוכלו להחזיר מעט מהאמון במותג שלכם על ידי מינוף הכוח של מיתוג אישי כחלק מהשלמת המאמצים התאגידיים שלכם. שימו את הצוות שלכם באור הזרקורים, הציגו את פניהם של האנשים שעובדים עבורכם, זה יסייע לכם לבנות את האמון בתחום הזה.

 

2. הפרסום מוצג כמניפולציה

הציבור הרחב היום מסתייג מפרסום. הסיבה העיקרית היא כי פרסום מופק מסיבה אחת בלבד – לגרום לאנשים לקנות מוצרים. דבר זה נראה כמניפולטיבי, ורוב האנשים מאבדים את האמונה בפרסום מסיבה זו. העובדה שפרסום מופיע בכל מקום לא עוזרת. הפרסום מופיע בכל אספקט של החיים שלנו, עד שנראה לנו כאילו כל מה שאנחנו רואים הוא אוסף של רעש לבן מפרסומות. כדי להצליח לעקוף את זה אתם יכולים לקצץ בפרסום ולייצר אסטרטגיית תוכן שיווקי כדי למשוך את הקונים שלכם דרך חווית מיתוג חיובית ויצירת ערך.

 

3. למותגים יש אג'נדה

אנשים יודעים שמותגים קיימים כדי לשפר את החברה באיזשהו אופן. תאגידים נראים כישות חמדנית שדואגת לשמור על עצמה, אז כברירת מחדל כל דבר שהם מציעים בהכרח משרת איזו אג'נדה עם מטרה אחת – לייצר הכנסות. באופן כללי, זה נכון. מותגים דואגים לעצמם, והם תמיד ישאפו למען מטרת מקסום הרווחים. אבל, אם תרצו לייצר יותר אמון, הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא לא לכסות את העניין הזה, אלא להיות יותר ישירים. במסרים ובפרסומים שלכם, היו גלויים לגבי מה אתם מוכרים ואיך זה יכול לייצר תועלת עבור הקונים שלכם. חוסר ישירות או מניפולטיביות יפעלו נגדכם.

 

4. הצעת המותג בדרך של אימות

קרוב לוודאי שלקוחות יסמכו על מותגים או ארגונים כאשר מישהו אחר עשה זאת כבר לפניהם. לדגומא, עם לקוח מכיר מישהו שרכש מוצר מסוים בעבר (ונהנה ממנו), סביר להניח שהוא ייבצע את אותה רכישה. הרעיון הזה מכור כ"הוכחה חברתית", ויש מספר דרגים שאתם יכולים להציע את זה. לדגומא, אתם יכולים להוסיף ביקורת והמלצות של לקוחות בעמוד הנחיתה שלכם או להציג תמונות או סרטונים של המוצרים שלכם בפעולה עם אנשים אמתיים.

 

5. כשמדובר בכסף

אתם צריכים לזכור כי אנשים יכולים להיות מאוד ספקניים לגבי המותג שלכם פשוט בגלל כי מדובר בכסף שלהם. אנשים לא מוכנים להיפרד מהכסף שלהם, לפחות לא בנסיבות הרגילות, אלא אם יש להם סיבה טובה לעשות את זה. בהתאם, אתם צריכים ללכת ולהוכיח להם שההצעה שלכם שווה את מה שאתם מבקשים תמורתה. זה אומר להקשיב ליתרונות, להעריך את ה-ROIואפילו להבטיח להחזיר את הכסף במידה והם לא מרוצים.

 

יש דרכים רבות לפנות לכל הגורמים האלו שמשפיעים על האמון במותג, אז יש לכם לא מעט גמישות כאן. אתם צריכים לחקור את הפסיכולוגיה של קהל המטרה שלכם, האם יש זוויות או דרכי דישה מסוימות שיעבדו טוב יותר עבורם? לדוגמא, מכיוון שהבטחה חברתית היא קונספט כל כך עוצמתי, האם תוכלו לחזק אתם הכח שלכם על ידי הצעת הבטחה חברתית מאנשים אחרים שנמצאים באותו קהל מטרה? במקרה כזה, ככל שתשקיעו יותר בבנייה של אמון הקהל שלכם, גם קהל שפגש בכם בפעם הראשונה וגם לקוחות קיימים, ככה תוכלו לקצור יותר הכנסות חדשות ומתמשכות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.