14 מרץ 2017 | ג'ון ראמפטון
5 טעויות פיננסיות שרוב העובדים עושים כשהם מתחלים עבודה חדשה

זה מאוד קל להתלהב מהאפשרויות שמגיעות עם עבודה חדשה. העבודה מגיעה עם תגמול, ולעיתים התגמול גבוה בהרבה מזה שהיה לכם קודם לכן. יחד עם זאת, זה קל יותר ממה שאתם חושבים לעשות טעויות פיננסיות כשהסיכוי להתעשרות נמצא ממש לנגד עינכם.

זה מאוד קל להתלהב מהאפשרויות שמגיעות עם עבודה חדשה. העבודה מגיעה עם תגמול, ולעיתים התגמול גבוה בהרבה מזה שהיה לכם קודם לכן. יחד עם זאת, זה קל יותר ממה שאתם חושבים לעשות טעויות פיננסיות כשהסיכוי להתעשרות נמצא ממש לנגד עינכם.

הנה חמש טעויות פיננסיות נפוצות שכוללות כמה טעויות שאני עשיתי פעם בעצמי, אבל כיום אני יודע שראוי להימנע מהן:

 

1. ביצוע רכישה גדולה ישר על ההתחלה

אני זוכר את הקידום הראשון שהיה לי בעבודה. הוא הגיע עם סכומים שמעולם לא היו לי קודם לכן. אני הייתי כל כך נרגש והרגשתי כל כך עשיר באותו הרגע שהלכתי והשכרתי מכונית ספורט מגניבה שמגיעה עם תשלום חודשי כבד. אני חשבתי שעם ההעלאה החדשה לא תהיה לי שום בעיה. הכול הלך בסדר בהתחלה אבל אז הגיעו התיקונים, ביטוח רכב יקר מאוד ודלק יקר (יכולתי להשתמש רק בדלק מסוג פרימיום) שלא לקחתי בחשבון. לפני ששמתי לב, כל ההכנסה הנוספת שקיבלתי עם ההעלאה הלכה על אותה רכישה אחת גדולה, והשאירה אותי באותה נקודה שהייתי קודם לכן.

 

מוסר ההשכל הוא שאסור לכם למהר ולבצע באופן מידי רכישה גדולה כמו רכב או בית. חכו וראו מה משמעות ההעלאה הזו עבור ההכנסה החודשית שלכם ועברו על כל העלויות הנלוות לרכישות השונות מעבר למוצר העיקרי כדי להבין אם אתם באמת יכולים להרשות זאת לעצמכם. מה דעתכם על הרעיון האצילי הבא – למה שלא תשמרו את ההעלאה הזו בינתיים, נניח לשישה חודשים?

 

2. שימוש באשראי

אמנם נראה לנו כי אנשים פונים לשימוש באשראי כשאין להם מספיק כסף, אך ההתנהגות הנפוצה ביותר היא לבקש אשראי גדול יותר כשמתחילים עבודה חדשה או מקבלים העלאה. כנראה שזה נובע מההרגשה שמכיוון שיש עכשיו יותר כסף, אפשר לבזבז יותר כסף מראש ולשלם עבור זה כשהמשכורת החדשה תגיע. אולם, זו טעות פיננסית ענקית שתגרום לכם להסתבך ברשת של חברות האשראי שמציעות לכם תגמולים, מיילים ונקודות רק בגלל שאתם חושבים שאתם יכולים להרשות לעצמכם שימוש באשראי.

 

באסטרטגיה הפיננסית הזו אתם יכולים להשתמש רק אם אתם יכולים לשלם עבור המוצרים השונים באותה תקופה, כדי לא לשאת בחיובי ריבית או לבצע איזונים מתמשכים בתקציב. אל תפנו לאשראי כשאתם מתחילים בעבודה החדשה. במקום, קחו בחשבון שעם שכר גבוה יותר תוכלו לחסוך במהירות את הכסף עבור אותו מוצר שאתם רוצים לרכוש.

 

3. לא לשמור כסף לפרישה ולמקרי חירום

העבודה החדשה או ההעלאה שולחים לעיתים מסר למח שלכם שהוא לא כל כך מדויק. אתם חשובים שעכשיו שיש לכם יותר כסף אתם תהיו בסדר במידה שיקרה מקרה חירום, או שאין צורך להתחיל לשים כסף בצד לפרישה כי אתם תוכלו לעשות משהו בנידון מאוחר יותר. מה שלרוב קורה הוא שאתם לא חוסכים שום כסף נוסף למרות שאתם מרוויחים יותר. יש עדיין איזו מנטליות שפועלת בטווח קצר ומתמודדת רק עם ההוצאות היומיומיות ולא מתמודדות עם העלויות שצפויות לנו בהמשך. זה נגרם מתחושה מזויפת של בטחון שבאמת יכולה לפגוע בכם בטווח הארוך.

 

אני רואה בכל עבודה חדשה כהזדמנות לשים יותר כסף בצד בכל חודש במגוון של חסכונות וחשבונות פרישה. חשוב שיהיה לכם שם את הכסף כי העתיד לנצח יהיה  לא ברור, בין אם יפטרו אתכם או שיצוץ בכם דחף להקים עסק חדש. לא יהיה לכם שום כסף שישמור עליכם או יעודד אתכם לבצע איזו קפיצה אם לא התחלתם לשים כל חודש כסף בצד. אני ממליץ באופן אישי שיהיה לכם חסכון של 12 משכורות בצד שלא תשתמשו בהם.

 

4. לא לקחת בחשבון את נטל המס הנוסף*

לא משנה אם מדובר בעבודה חדשה או העלאה, חשוב מאוד לחשב כיצד ההכנסה הנוספת משפיעה על המסים שעליכם לשלם, והאם אתם עלולים למצוא את עצמכם בחוב או שאולי תזדקקו לכסות על תשלומי מיסים שונים. אולי אינכם יודעים, אבל עבור ההכנסה החדשה והגדולה יוטלו עליכם מיסים נוספים והוצאות הקשורות בחיובים שונים הקשורים להכנסה. חשוב לדעת בפני מה אתם עומדים לפני שרואה החשבון שלכם יפתיע אתכם לפני תשלומי המסים באפריל. זה יסייע לכם לדעת כמה כסף לשמור בכל חודש כדי לכסות על ההכנסות הנוספות וכך לא תצטרכו להתחיל לחשוב על איזו אסטרטגיה כדי לשלם לדוד סם.

 

 *הערת המתרגמת:שימו לב כי סעיף זה מתאים לשכירים תושבי ארה"ב.

 

5. לא לשנות את התקציב

בכל פעם שההכנסה שלכם משתנה, אתם צריכים להתאים את התקציב האישי שלכם. ואם עדיין לא עשיתם את מה שחלק מהאנשים רואים בו כאיזה איום מוות, זה הזמן לסדר את התקציב. אלו אחת מהטעויות הפיננסיות שכולנו עושים, לא משנה אם יש לנו עבודה חדשה או העלאה. אנחנו לא מבינים שכל שינוי בעלויות או בהכנסות מכתיבים שינוי בתקציב, כאשר המטרה היא להישאר ממוקדים ולנהל בצורה נאותה את הכספים שלנו. תקציב הוא לא איום, אלא מתנה שאתם מעניקים לעצמכם.

 

אני נהגתי לנקוט בעמדה שאני אשב על התקציב כשיהיה לי זמן ופשוט לא הגעתי לזה. הפסיקו את מה שאתם עושים ועשו זאת תיכף ומיד כדי שתבינו כיצד ואיך אתם מבזבזים כסף. אתם רוצים לתת דין וחשבון על כל הכסף שלכם כדי שתבינו איזה הוצאות אפשר להפחית במטרה להוסיף את הכסף לחסכונות שלכם, או כדי לחשוף בדיוק היכן יש לצמצם את התקציב במקרי חירום.

 

קל מאוד לבצע את הטעויות הפיננסיות האלו כשאתם ברקיע השביעי עם איזו עבודה חדשה או קידום. יחד עם זאת, באותה קלות אפשר לתקן את הטעויות הפיננסיות כעת ולא לתת להם להפריע לכם בדרכם ליצור עושר עבור עצמכם ועבור המשפחה שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.