20 מרץ 2017 | דניאל גלמן
2017: מחסור חמור בטאלנטים מנוסים בהיי-טק הישראלי, אז מה עושים?

בארץ, חברות שנקלעו לבעיית גיוס העובדים נוקטות בפתרונות שונים החל מהכשרה פנימית לעובדים הקיימים, גיוס עובדים מחו"ל והבאתם ארצה, או בגיוס עובדים זרים שיעבדו מהבית בשלט רחוק. גיוס כזה והכשרה עולים לחברות כספים רבים והוצאות מתמשכות, כולל בהכשרת אנשי הגיוס לסוגי הגיוסים החדשים, עלויות ההכשרה, התמודדות מול קבלת ויזות עבודה וסיוע לעובדים מרחוק.

מדוע לפנות לשירותי פיתוח בחו"ל והאם זה משתלם לנהל מפתחים על ידי מיקור חוץ? וחשוב מכך - האם זה מתאים לחברה שלך? אאוטסורסינג היא מילת הבאז של 2017. למה בעצם?

 

בשנים האחרונות תעשיית ההיי-טק המקומית חווה האטה מסוימת שנובעת בשל מחסור חמור בעובדים. חברות מדווחות על מחסור שמסתכם באלפי מהנדסים ומפתחים. כתוצאה מכך, החברות נלחמות על כל איש מקצוע מוכשר, השכר נושק לגבהים חדשים וזמן הגיוס הפך לארוך מאוד (כי למגויסים יש אפשרויות בחירה כמעט אינסופיות). מנכ"לים רבים בתחום מתריעים על ביקוש שעולה על ההיצע. לא נדיר לראות כמה עשרות משרות פנויות בחברות בינוניות בגודלן (עד כ-150 איש) שההנהלה מתקשה לאייש. מנכ"לים ומגייסים מספרים כי אין מחסור בבוגרים טריים, אך הבוגרים מגיעים לשוק ללא הידע וההכשרה המעשית המתאימה. המלחמה על הטאלנטים המנוסים והידענים עזה כיוון שהשוק כולו נאבק על מעט העובדים המוכשרים והמנוסים. מנכ"ל חברת האינטרנט Hola דיווח בראיון שנערך לפני חודשים על מחסור בשישים משרות. הסניף הישראלי של חברת Vonage העולמית מדווח כי בכל רגע נתון יש לו כ-20 משרות פנויות הממתינות למהנדסי תוכנה. גם לטענתם התואר בישראל לא מספיק מעשי.

 

אז מה עושים?

בארץ, חברות שנקלעו לבעיית גיוס העובדים נוקטות בפתרונות שונים החל מהכשרה פנימית לעובדים הקיימים, גיוס עובדים מחו"ל והבאתם ארצה, או בגיוס עובדים זרים שיעבדו מהבית בשלט רחוק. גיוס כזה והכשרה עולים לחברות כספים רבים והוצאות מתמשכות, כולל בהכשרת אנשי הגיוס לסוגי הגיוסים החדשים, עלויות ההכשרה, התמודדות מול קבלת ויזות עבודה וסיוע לעובדים מרחוק.

שירותי מיקור חוץ בחו"ל פותרים את מרבית הבעיות האלו והם זולים וחסכניים יותר בעלויות. מדובר בפתרון ההגיוני ביותר, במיוחד לחברת סטארט-אפ שמעוניינת להתקדם מהר וללא עלויות כבדות, שזקוקה לתחלופת עובדים פשוטה וגיוס מהיר ושיש לה את הצורך בהתרחבות והצטמצמות מהירות, לפעמים בהתראה של רגע. היכולת להצטמצם ולהתרחב על פי הצורך בלי לשלם כל פעם את עלויות הגיוס או הפיטורין יכולה להוות את ההבדל בין הצלחה וכישלון של סטארט-אפ או מיזם ולשפר לאין ערוך את מיקסום המשאבים שלו.

 

השורה התחתונה

עלות מול תועלת תמיד תהיה השורה התחתונה שתעניין אותך בעסק. עבודה מול חברה המתמחה בניהול שירותי מיקור חוץ לפיתוח חוסכת את עלויות הגיוס, החפיפה, ההכשרה, חותכת את השכר הגבוה ומעניקה איכות עבודה זהה. פנייה למיקור חוץ יכולה גם לייעל את העבודה שכן חברות אלו לרוב ניהלו כבר פרויקטים דומים בעבר. כמו כן, היא תמנע מכם את הצורך להמתין לגיוסים על מנת להתרחב ולא תהווה עומס ושעות עבודה נוספות על הצוות הקיים. החלפת אחד העובדים במידה והוא לא מתאים לפרויקט אינה מהווה בעיה שכן אותו עובד עובר לעבוד בפרויקט אחר ועובד אחר נכנס במקומו. בעצם, שימוש בשירותי מיקור חוץ מאפשרים לך להתמקד בדברים החשובים באמת, אם זה פיתוח עבודת הליבה, מצגות משקיעים וכן הלאה.

 

Startau הינו מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב. המרכז פועל משנת 2009 ובמהלך השנים השתתפו באירועים והפעילויות השונות מעל 20,000 יזמים, מנטורים, משקיעים ואנשי היי-טק, הן מהארץ והן מהעולם. בימים אלו נפתחת ההרשמה לקראת Tau innovation - שהינו פסטיבל היזמות הבינלאומי הגדול בישראל, אשר מושך אליו מעל 7,000 אנשים מהארץ והעולם!

תגובות

1. בוגר טרי | 25 מרץ 2017

עצוב לקרוא... המחסור במשרות בהייטק רק הולך וגדל והם משקרים על מחסור בעובדים למרות שיש עודף עובדים עצום


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.