22 מרץ 2017 | אורית גרינברג
רוצים לראות תוצאות? השקיעו בתוכן!

שיווק דיגיטלי באינטרנט מתחיל בחשיפת המוצר, העסק או אתר האינטרנט ללקוחות פוטנציאליים. המטרה היא להביא אותם להתעניינות שגורמת להם להקליק על מודעה, פוסט או קישור ברשת חברתית. אפשר להניח שאם גולש הגיע לאתר מסחרי או לאתר של נותן שירות הוא נכנס לאתר במטרה לרכוש מוצר או כדי לפנות לספק. אבל הצורך של מבקרים בביצוע רכישה אינו הסיבה היחידה שלהם לגלישה לאתר אינטרנט

שיווק דיגיטלי באינטרנט מתחיל בחשיפת המוצר, העסק או אתר האינטרנט ללקוחות פוטנציאליים. המטרה היא להביא אותם להתעניינות שגורמת להם להקליק על מודעה, פוסט או קישור ברשת חברתית. אפשר להניח שאם גולש הגיע לאתר מסחרי או לאתר של נותן שירות הוא נכנס לאתר במטרה לרכוש מוצר או כדי לפנות לספק. אבל הצורך של מבקרים בביצוע רכישה אינו הסיבה היחידה שלהם לגלישה לאתר אינטרנט – מיקום אטרקטיבי בתוצאות חיפוש, מודעה או קישור, עשויים לעורר את סקרנות הגולשים וזו מבחינתם סיבה מספקת להיכנס לאתר.

 

ביקור של גולש באתר לא בהכרח מוביל לרכישה מידית, גם אם הוא לקוח פוטנציאלי. אבל ביקור כזה יכול לגרום למבקרים באתר העסק לבצע כמה פעולות המשמעותיות לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלית:

- רכישת מוצר דרך האתר (E-commerce)

- פנייה באמצעות טופס יצירת קשר

- הרשמה לניוזלטר או לעדכונים במייל

- התקשרות לבירור פרטים נוספים

- הוספת האתר לרשימת מועדפים

- נטישת האתר ללא ביצוע פעולה (במקרים אלה יש לבדוק את הסיבות לנטישה)

 

אפיון התוכן עבור המבקרים

לאפיון התוכן באתר בהתאם לאופיו של העסק או בהתאם לפילוח המבקרים חשיבות ביצירת האווירה המתאימה עבור המבקרים. למשל, חשוב לאפיין את דף 'על אודות' עבור המבקרים ולכך שתי דוגמאות: גולשים באתר חברה העוסקת בתחום הפיננסי מצפים לדף פורמלי יותר, המציג את העובדים או השותפים ואת המומחיות שלהם בתחום, לעומת זה, באתר עם נגיעה לתחום הרוחני, דף אודות המציג סיפור אישי מאפשר למבקרים להזדהות עם התוכן ומניע אותם לחפש את השירות או המוצר המתאימים להם.

 

חוויית המשתמשים באתר

מלבד התכנים עצמם יש חשיבות לאופן שבו המבקרים באתר מגיעים אל התוכן האפקטיבי ולכן, כדי להפיק את המקסימום מהביקור, משלבים באתר ובתוכן את האלמנטים המעניקים חוויית משתמש נוחה - קישורים או כפתורי פעולה שמעבירים לדף או לטופס הנכונים, סרגלי ניווט נוחים לשימוש, טפסים המאפשרים להירשם בקלות ובמהירות והצעות שיווקיות במיקום אטרקטיבי בדף.

 

אסטרטגיה לתכנים באתר

חשוב להשקיע בתוכן שבאתר גם עבור המבקרים שלא ביצעו רכישה ועבור אלה שלא מצאו בו את המוצר או השירות שבהם הם מתעניינים. לתכנים חלק חשוב ביצירת אינטראקציה, מכיוון שהם מעוררים בהם את הצורך בקבלת אינפורמציה נוספת, כשהמטרה האסטרטגית היא לשמור על התעניינותם במוצר מסוים ולספק להם מידע על מוצרים אחרים שאותם יהיו מעוניינים לרכוש.

המסקנה היא שיש להתייחס לאסטרטגיית התוכן באתר כאל תהליך הבנוי משלבים, שאותם יש לתחזק באופן שוטף - החל בהבאת הגולשים לאתר ובהמשך ביצירת האמצעים שיאפשרו למבקרים להמשיך להתעניין במוצר או בשירות גם אם אין בכוונתם לבצע רכישה או פנייה מידית.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.