23 מרץ 2017 | חנן ליפסקין
MC series: עשרת הדיברות שלי

כשאני ושותפי החלטנו להקים את החברה, דיברנו על החזון ועל הדרך בה אנחנו רואים את עצמנו מנהלים חברה המתאימה לערכים המלווים אותנו בחיינו האישים. ניסינו להגדיר מה יהיה ה-DNA שנרצה עבור החברה שלנו. הנושא הראשון שדנו בו, שנוגע לכולנו אבל אנחנו לא אוהבים לדבר עליו הוא – טעויות. לכן, החלטנו על מסורת אותה אנחנו מקיימים באדיקות בכל יום חמישי - סשן שיתוף טעויות!

שמי חנן ליפסקין, מנכ"ל חברת Keepers, אפליקציה המנטרת הודעות פוגעניות ברשתות החברתיות ומתריעה להורים בפני הודעות שיימינג, בריונות ברשת, פדופילים ועוד. כשאני ושותפי החלטנו להקים את החברה, דיברנו על החזון ועל הדרך בה אנחנו רואים את עצמנו מנהלים חברה המתאימה לערכים המלווים אותנו בחיינו האישים. ניסינו להגדיר מה יהיה ה-DNA שנרצה עבור החברה שלנו. הנושא הראשון שדנו בו, שנוגע לכולנו אבל אנחנו לא אוהבים לדבר עליו הוא – טעויות. לכן, החלטנו על מסורת אותה אנחנו מקיימים באדיקות בכל יום חמישי - סשן שיתוף טעויות!

 

בתרבות הארגונית שבה שאנו חיים קיימת התפיסה המוטעית לפיה אסור לטעות ומי שטועה מפסיד. בעוד שהמילה טעות הפכה למילה נרדפת לכישלון, אנו רואים בטעויות שלנו כשלב חשוב בדרך להצלחה. כשהקמנו את המיזם אף אחד מאתנו לא היה מנכ"ל חברה בעבר, ואף אחד מאתנו לא הקים חברת סטארט-אפ, ועל כן לא מן הנמנע שנבצע טעויות. יחד עם זאת, הדבר הכי חשוב הוא שנלמד מהן. לכן, בכל יום חמישי אנחנו מקיימים פגישה שבה כל אחד משתף את הטעויות שהוא עשה השבוע על מנת שנלמד מהטעויות ונוכל לצמוח קדימה. באופן הזה אנחנו מאפשרים סביבה תומכת ליזמים ומנהלים את התרבות הארגונית שלנו כתרבות שמעריכה העזה, מסוגלת ללמוד מטעויות והכי חשוב - נותנת מקום לצמוח. הרי, איך אפשר לנהל עסק כשאתה מפחד לטעות ו"מתהלך על ביצים"?

 

ערך נוסף שדיברנו עליו היה ערך החברות. באחד הסשנים הבנו שההצלחה של העסק תלויה אך ורק במערכת היחסים בין היזמים. חשוב לנו להיות כנים אחד עם השני כי אחרת זה פשוט לא יעבוד. האתגר הכי גדול בשותפות בין יזמים הוא האתגר של ויתור על האגו למען הגשמת מטרות משותפות. לא פעם מצאנו את עצמנו בצמתים במהלך תהליך קבלת ההחלטות, והערכים שהגדרנו לעצמנו בתחילת הדרך הצילו אותנו מפירוק השותפות. ברגע שאתה בוטח בשותף העסקי שלך במאה אחוזים ויודע שהכוונות שלו טובות, אתה מוכן לבצע צעדים שאפילו יראו לך כלא הגיוניים. וזאת מכיוון שאתה בוטח באינטואיציות של השותף שלך.

 

נדבך נוסף וחשוב בהצלחת החברה הוא לאפשר לעצמנו לחגוג! כן, גם אנחנו דואגים לחגוג הצלחות קטנות כגדולות. הרי, גם אם לא פתרת את הבאג שאתה עובד עליו במשך שבוע אבל נתת את כל כולך על מנת לפתור את הבאג - זו הצלחה או לא הצלחה? בוודאי שזו הצלחה!

 

בסופו של התהליך אנחנו החלטנו להגדיר את עשרת הדיברות שלנו. החלטנו מהם הדברים שהכי חשובים לנו בתור חברים ובתור יזמים. עשרת הדיברות שלנו מתמקדים בעיקר בתהליך קבלת ההחלטות, תהליך למידת טעויות, התנהלות בין עובדי החברה והאופן שבו אנחנו, בתור בני אדם, כוללים את הערכים שלנו בעסק. עשרת הדיברות שלנו מבוססים הרבה על התנ"ך (ואהבת לרעך כמוך) והרבה על פילוסופיות שפתחנו או ייבאנו מהקאוצ'ר העסקי שלנו סער שגיב.

 

אתם מוזמנים לקרוא ולאמץ קצת מאותן תובנות בעסק שלכם:

 

1) חושבים, עושים, בודקים, ואז מדברים

 

2) אם משהו מפריע לך אתה חייב לחלוק אותו!

 

3) מותר לטעות, רק כך לומדים

 

4) תמיד פועלים לפי סדר עדיפויות

 

5) כל אחד טוב במשהו אחר, בואו ננצל זאת

 

6) עובדים בצורה יסודית, גם אם זה לוקח יותר זמן

 

7) אם מישהו שואל שאלה חייבים לענות לו

 

8) מבצעים החלטות יחד

 

9) מדברים בפתרונות לא בבעיות

 

10) חוגגים הצלחות!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.