24 מרץ 2017 | יוסי דהן
You can code your own dreams (אורית חשאי)

אורית חשאי גדלה בבית חרדי שלא היה בו שפע כלכלי. באותה תקופה החלומות שלה לא היו גדולים. כשהתחילה לעבוד בתור מתכנתת בחברת אמבלייז חלמה לעבוד בחברת קומברס עם רכב חברה מסוג פונטו. כעבור שנתיים הגשימה את החלום.

 

אורית חשאי גדלה בבית חרדי שלא היה בו שפע כלכלי. באותה תקופה החלומות שלה לא היו גדולים. כשהתחילה לעבוד בתור מתכנתת בחברת אמבלייז חלמה לעבוד בחברת קומברס עם רכב חברה מסוג פונטו. כעבור שנתיים הגשימה את החלום.

 

כשהתחילה בהכנות לחתונה שלה היא כעסה נורא על כך שהספקים מנצלים את האנשים שמתחתנים. בחנות פרחים בדיזנגוף ניסו למכור לה ב-300 שקלים זר שעולה 50 שקלים וזה רק בגלל שאמרה שהזר מיועד לחתונה שלה. כשהלכה לצלם אז הוא הסתכל החוצה איזה אוטו יש לה וכך החליט מה הולך להיות המחיר. ואז, חודשיים לפני החתונה, היא התחילה לפתח את האתר mit4mitלקהילת המתחתנים. הרעיון היה לבנות אתר שיאפשר לקהילת המתחתנים לכתוב חוות דעת על כל הספקים – מהקייטרינג ועד הרבי, כולל מחירים. אחרי שהרימה את האתר לאוויר המשיכה לעבוד בקומברס. כעבור מספר חודשים היא התחילה לשמוע בנות בבתי קפה מדברות על האתר. זה נורא ריגש אותה שאנשים משתמשים במה שבנתה. כשבדקה את מספר המשתמשים באתר ראתה שהמספר הולך וגדל כל הזמן בצורה משמעותית. בשלב הזה היא הגיעה לקומברס ואמרה להם שהיא רוצה לעזוב כי She can code her own dreams. וזה השלב שבו החליטה להפסיק להיות שכירה ולהפוך ליזמת.

 

כיום אורית מייסדת ומנכ"לית של חברת בריולה, חנות אונליין של הלבשה תחתונה עם טכנולוגיה שמאפשרת לנשים לקנות חזיות בלי למדוד. בראיון מספרת אורית על דרכה כיזמת, על השלבים בהקמת בריולה ועל חזון החברה.

 

מתוך הראיון:

"יש מלא מלא רעיונות. קח אחד, תנקה את כל הרעש מסביב ופשוט תתחיל אותו. המדידה להיות יזם היא לא האם עשיתי את זה מהר או האם גייסתי כסף או האם הצלחתי או לא הצלחתי... זה לא המדד. תבחר רעיון אחד ותתחיל. זה לא משנה אם כשמישהו התחיל אז גייס שלושה שותפים, גייס 5M$, ותוך שנה היה לו מוצר עם מיליון הורדות. זה יכול גם להיות יזם אחר שהתחיל, והתחיל זה אומר שהוא חיפש שותף כי הוא לא טכנולוג, ואחרי חצי שנה מצא מישהו שיתחיל לתכנת, ותוך שנה נהיה להם מוצר שהוא ביטא, ואחרי שנתיים הוא גייס כסף... זה לא משנה. העיקר שתתחיל!"

(אורית חשאי על הכניסה לעולם היזמות)

 

להאזנה לראיון המלא עם אורית חשאי בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.