5 אפריל 2017 | מערכת StartIsrael
אקסלרטור לחברות הזנק בוגרות

לתכניות האצה לסטארט-אפים יש הרבה לתרום גם לחברות שכבר גדלו ומצאו את מקומן בשוק. לסטארט-אפ DiACardio יש כמה טיפים עבור חברות שרוצות להצטרף לאקסלרטור על מנת למנף את ההצלחה הראשונית שלהן ולהמשיך להתרחב למקומות הנכונים.

לתכניות האצה לסטארט-אפים יש הרבה לתרום גם לחברות שכבר גדלו ומצאו את מקומן בשוק. לסטארט-אפ DiACardio יש כמה טיפים עבור חברות שרוצות להצטרף לאקסלרטור על מנת למנף את ההצלחה הראשונית שלהן ולהמשיך להתרחב למקומות הנכונים.

 

תפיסה פופולרית היא שחברת סטארט-אפ מבוססת, שכבר הוציאה מוצר לשוק, וכבר צברה מאגר לקוחות, לא באמת זקוקה לאקסלרטור כדי להמשיך להתפתח. אחד הטיעונים שצצים שוב ושוב הוא שמדובר בפעילות גוזלת זמן, מטלה שדורשת משאבים שכדאי לסטארט-אפ להשקיע במקומות אחרים. הילה גולדמן-אצלאן, מנכ"ל DiACardio, אומרת על ההחלטה להצטרף לאקסלרטור: "כשחשבנו על אקסלרטור, חששנו מאוד מבזבוז זמן. כבר היו לנו לקוחות בארה"ב, וחששנו שדיונים על POC, ופגישות תכופות, רק יעכבו אותנו. אבל גילינו שזה ממש לא המצב. יש לנו משרדים בבאר שבע, והאקסלרטור ישב בפתח-תקווה. לו"ז העבודה היה מאוד גמיש, ולא הפריע כלל לפעילות השוטפת של החברה".

 

הילה גולדמן-אצלאן, מנכ"ל DiACardio

 

 

הסטארט-אפ DiACardioפיתח טכנולוגיות בתחום עיבוד התמונה, שמסייעות לקרדיולוגים לאבחן ולזהות מחלות לב מהר יותר באמצעות כלי תוכנה אוטומטיים שפיתחו. החידוש הגדול של הטכנולוגיה הופך תהליך הנעשה בצורה ידנית וסובייקטיבית, שתלוי במיומנות הרופא, לתהליך אוטומטי ומדויק. התוצאה - כלים תומכי החלטה שמקלים ומסייעים לרופאים.

 

ב-2016, ל-DiACardio היו משרדי פיתוח בישראל, 9 עובדים, מספר לקוחות בארה"ב ותכנון להפוך לשחקן מוביל בתחום ה-Imaging Analysis הגלובלי. לאחר התלבטות, מייסדי הסטארט-אפ קיבלו את ההחלטה להצטרף לאקסלרטור IBM Alpha Zone. היו מספר שיקולים שליוו את ההחלטה:

 

דבר ראשון – ביזנס

מרכיב משמעותי בהתאמה בין חברה מבוססת לאקסלרטור, הוא התאמה ביעדים העסקיים של שני הארגונים. בחירה באקסלרטור שתחום הפעילות שלו סינרגטי עם הפיתוח של הסטארט-אפ יפתח בפניכם הרבה דלתות חדשות שהיו נשארות סגורות בנסיבות אחרות.

 "אנחנו מציעים את הפתרון שלנו בעיקר לחברות PACS, או – Picture Archive Communication System, שמייצרות את סביבות התוכנה בהן רופאים בוחנים הדמיות רפואיות." אומרת גולדמן-אצלאן. "ולפני שהצטרפנו ל-Alpha Zone, גילינו ש-IBM רכשה חברת PACS בשם Merge."

העובדה שהארגון שמפעיל את האקסלרטור עוסק בתחומים משיקים לאלה של DiACardio פתח צוהר להמשך שיתוף פעולה עסקי ומתמשך בעתיד. "כתוצאה משיתוף הפעולה באקסלרטור, הגענו לכל אירוע או כנס רלוונטי של-IBM הייתה בו נוכחות. פגשנו מנהלים בכירים, לקוחות פוטנציאלים ומקבלי החלטות שבמצב רגיל היה מאוד קשה להגיע אליהם." אומרת גולדמן-אצלאן.

 

להמשיך לפתח ולהתפתח

ההיבט השני של פעילות באקסלרטור הוא התמיכה הטכנולוגית, הרחבה של הפיתוח הקיים או שדרוג שלו. גם כאן, הצטרפות לאקסלרטור תהיה מועילה גם לחברות בעלות מוצר קיים. "אחד התחומים שהיה לנו חשוב לפתח הוא פונקציונליות ה-Cloud של המוצר שלנו." אומרת גולדמן-אצלאן. "כיום, מערכות אולטרסאונד ניידות משמשות גם בחדרי מיון, ובנקודות המגע הראשונות בין רופא ובין מטופל. התמיכה הטכנולוגית של האקסלרטור אפשרה לנו לפתח את הארכיטקטורה שתתמוך בעתיד בשימוש בכלי התוכנה שלנו במערכות אולטרסאונד ניידות שמתממשקות עם סביבת ענן. בקרוב נוכל להציע ללקוחותינו מערכת שתאפשר שימוש בכלים תומכי החלטה שלנו במכשירי אולטרסאונד ניידים שכאלה."

"כמובן שהשיקולים יהיו שונים עבור כל סטארט-אפ. חשוב מאוד לברר מראש ולהבין את הכלים אליהם תקבלו גישה באקסלרטור, ולוודא שיש לכם צורך בהם. אקסלרטור ייתן לכם גישה חופשית לכלים טכנולוגים רבים, אבל חשוב להיות בטוחים שהכלים האלה יהיו שימושיים ושתקבלו את הליווי המקצועי בתחום הספציפי שנחוץ לכם." מוסיפה גולדמן-אצלאן.

 

והשורה התחתונה – כסף

"עבדנו עם צוות מומחים כדי לשלב את הכלים של IBM בארכיטקטורה שלנו" אומרת גולדמן-אצלאן. "כל העבודה הזו, התכנון והייעוץ, הייתה עולה לנו הרבה מחוץ לאקסלרטור. כאן היה לנו שותף שליווה אותנו ללא תשלום, מתוך אינטרנס משותף."

במידה וקיימת התאמה עסקית וטכנולוגית בין הסטארט-אפ שלכם לאקסלרטור, קיים כאן פוטנציאל גדול לצמיחה, גם עבור סטארט-אפ מבוסס שכבר צבר לקוחות בארץ ובעולם. הצטרפות לאקסלרטור יכולה לפתוח בפניכם עולם חדש של הזדמנויות חדשות, אתם רק צריכים לבחור בתכנית ובדרך הנכונה עבורכם.

 

אקסלרטור הסטארט-אפים של יבמ – IBM Alpha Zone– מגייס סטארט-אפים למחזור שישי!

האקסלרטור פונה לסטארט-אפים החדשניים ביותר, בשלבי Post Seed/Round A, בעלי פתרונות בתחום ה-Analytics, ענן, מובייל, IoT, Machine Learning, בינה מלאכותית, ובמיוחד כאלה הפונים לשוק ה-Enterprise.מכירים מועמדים שיתאימו? העבירו להם את הקישור הבא: http://bit.ly/2ogQM3M

ההרשמה מסתיימת ב-29 באפריל!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.