26 נובמבר 2013 | יובל מעוז
תנועת ה-CleanWeb מחפשת יזמים ישראלים להשקיע בהם

בלייק בוריס, העומד בראש התנועה, ביקר בארץ: "אנחנו רוצים את היזמים הישראליים"

"ישראל נחשבת למעצמת חדשנות וטכנולוגיה ולכן זה טבעי שתהיה לנו גם פעילות כאן בארץ", אומר בלייק בוריס, העומד בראש תנועת CleanWeb, אחת התנועות המסקרנות בעולם הסטארט-אפים העולמי. בוריס אמר את הדברים בהרצאה שנשא בפני סטודנטים ויזמים באוניברסיטת תל אביב.


הרצון להשפיע על חייהם של מיליוני אנשים מסביב לגלובוס עומד בבסיס החזון של תנועת Cleanweb העולמית, שבראשה עומד בלייק בוריס המבקר בימים אלה בישראל. התנועה הצליחה לגייס לשורותיה יזמים ומתכנתים מארה"ב, אנגליה, סין, צרפת, הולנד, בלגיה, ברזיל, איטליה, ומדינות רבות נוספות, החושבים על טכנולוגיות שיביאו להם את האקזיט הגדול, אבל גם ישנו לטובה את העולם.


הקלינווב מסמל אסכולה חדשה בעולם ההשקעות. הקלינווב מנצל את יתרונות האינטרנט, המדיה חברתית, והמובייל במטרה לנסות להשפיע ולשנות את האופן שבו אנו צורכים משאבים ומתנהלים מבחינה אקולוגית וחברתית. גם בארץ ישנה נציגות לתנועה, כשהמוביל שלה בישראל הוא ברק גולדשטיין, שותף בקרן ההון סיכון Terra ומנכ"ל חממת TerraLab, המחפשת השקעות בתחום.


"אנחנו מחפשים את המוחות הישראליים המוכשרים, שכמו שהביאו לעולם כמה מהחברות ששינו את כללי המשחק בתחומן, יוכלו לפרוץ את הגבולות במסגרת פיתוח חברות בתחום ה- Cleanweb. אין לנו ספק שאפשר לגייס את הניסיון והאווירה היזמית בישראל כדי להביא לעולם טכנולוגיות שגם יצליחו כלכלית וגם ישנו את הדרך שבה אנו צורכים ומתנהלים בעולם בכלל", אומר בוריס.


חברות מתחום הקלינווב מטפלות בתחומים שעד היום טופלו גם על ידי הקלינטק המסורתי, אבל מזווית אחרת: תחבורה חכמה, התייעלות אנרגטית, עידוד שימוש במוצרים ירוקים, כלכלה שיתופית, טכנולוגיות לעולם השלישי ועוד.


התנועה נוסדה לפני כשנתיים על ידי סוניל פול (לינקדיאן, זינגה, ספרינג ונצ'רס, side car ועוד) וחבורה של יזמים ומשקיעים פעילים ונמרצים שהצליחו לגייס את פייסבוק כנותנת חסות ראשית של הארגון. המטרה: לאגד קהילה בינלאומית של יזמים עם פעילויות ממוקדות במדינות השונות על מנת ליצור פתרונות טכנולוגיים/חברתיים חדשניים, זולים ופשוטים ליישום במטרה לייצר ערך והשפעה מטיבה על קהל רחב, בעולם המפותח והמתפתח כאחד. כך למשל, סטארטפים כמו Uber, לשיתוף נסיעות; Waze הישראלית המייעלת את הנסיעות ומקלה בעומסי תנועה; opower המפתחת אפליקציות לניתוח צריכת אנרגיה ומעודדת חיסכון, ועוד רבים מובילים את סצינת הקלינווב העולמית.


לדברי בוריס, "ראשי התנועה מסתובבים בכל העולם ומפיצים את האג'נדה של קלינווב בניסיון לגייס את הכשרונות הטכנולוגיים הגדולים ביותר למען הסביבה, מעל ראשם של תאגידים וממשלות. קלינווב מארגנת בכל העולם ארועים מרובי משתתפים בהשתתפות מאות יזמים, משקיעים ומובילי שוק במטרה לחבר ביניהם ברמה העולמית. בשנה הבאה נקיים את כנס קלינווב העולמי בישראל בהשתתפות אנשי מפתח ומבילי דעה מהעולם".


לקריאה נוספת:

האם הישראלים יעברו מהסיליקון וואדי לסיליקון סוואנה?
 

תגובות

1. ניר | 24 דצמבר 2013

מרבית הדוגמאות שניתנו לא רלוונטיות

לקחת חברות כמו WAZE או UBER ולטעון שהן CleanWeb זה לאנוס את המשוואה.
אלו חברות עם ייעוד וערך ספציפי למשתמש שהחלק הירוק שבו הוא תוצר לוואי ובוודאי לא החלק העיקרי של המוצר.

עצם העובדה שהכותב לא מצליח להביא דוגמאות מרשימות (היבטי מכירות ו/או בסיס משתמשים) מעיד כי מדובר לפחות כרגע בפיקציה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.