13 אוגוסט 2018 | ג'ייסון דה-מר
7 הסחות דעת שמאפיינות יזמים

המוח היזמי הוא כלי מדהים אך מסוכן. אנחנו נוטים לחשיבה יצירתית ומהירה לא משנה אם היא מוקדשת לפתרון בעיות או כדרך להרוג זמן בתור בחנות הירקות. בנוסף אנחנו גם לא מפחדים לחקור את האפשרויות שלנו, וזה אומר שאנחנו לוקחים בחשבון שלושה או ארבעה דברים בו זמנית.

המוח היזמי הוא כלי מדהים אך מסוכן. אנחנו נוטים לחשיבה יצירתית ומהירה לא משנה אם היא מוקדשת לפתרון בעיות או כדרך להרוג זמן בתור בחנות הירקות. בנוסף אנחנו גם לא מפחדים לחקור את האפשרויות שלנו, וזה אומר שאנחנו לוקחים בחשבון שלושה או ארבעה דברים בו זמנית.

 

אבל כשאנחנו משלבים, כחלק מהחיים, את כל התכונות האלו ביחד, יש לנו את הנטייה המצערת להיות מוסחים בקלות הן בקנה המידה הרחב והן בקנה המידה הצר. ואומנם, למרות שהסחות הדעת האלו לא בהכרח מזיקות ברוב המקרים, הן יכולות להביא אסון כשהן מתרחשות בעסק שלך.

 

אלו הסחות הדעת שיכולות לפגוע בעסק שלכם וכדאי לכם לשים לב אליהן:

 

1. אתם נוטים להיסחף אל תוך שיחות

אנשים צריכים אתכם. הם צריכים את הדעה שלכם על העבודה שלהם. הם צריכים שתסייעו להם לקבל החלטה. הם צריכים את האישור הסופי שלכם. לעתים, הם פשוט רוצים שתהיו חלק מהשיחה. אם תשאירו את הטלפון שלכם זמין ואת המחשב שלכם מחובר לאינטרנט אתם תסחפו לשיחות מכיוונים שונים כל היום ולעולם לא תצליחו להשלים את העבודה שלכם. הפתרון הטוב ביותר לבעיה הזו היא קצת מפתיעה: פשוט כבו את כל צורות התקשורת שלכם. אם אירוע מסוים אינו דחוף, הצוות שלכם ככל הנראה יגיע לפתרון בעצמם. הגדירו זמן שבו אינכם זמינים כדי שתוכלו להתמקד בעבודה.

 

2. אתם מאבדים את מטרות הקצה שלכם

כשאתם מודאגים ממה שקורה לכם ברגע זה ממש, אתם עלולים לשכוח את מטרת הקצה של העסק שלכם. לעתים, זה יכול להיות קשור לכך שאתם נותנים לרגש להשתלט על קבלת ההחלטות שלכם. ולעתים, זו תוצאה של חשיבה לטווח קצר. בכל מקרה, אתם כל כך ממוקדים בהיום שאתם שוכחים מהמחר. לדוגמא, אתם בוחרים ליישם פתרון פלסטר לבעיה מסוימת ולדחות את ההתמודדות הקשה אך זו המתאימה לטווח הרחוק.

 

3. אתם מביטים יותר מדי רחוק אל עבר העתיד

לעומת זאת, אתם עלולים להתמקד במטרה שלכם לטווח הארוך ובכך אתם לא שמים לב למה שקורה כאן ועכשיו. אתם צריכים למצוא את האיזון אם אתם רוצים להיות יזמים מצליחים. לדוגמא, אם אתם בודקים כיצד החברה שלכם תהיה רווחית בשלוש עד חמש השנים הקרובות, אתם עלולים לא לשים לב שתזרים המזומנים שלכם ספג פגיעה קשה. אם אתם תתעלמו יותר מדי מהבעיות שנוצרות בטווח הקצר, הם עלולים למנוע מכם מלהגיע אי פעם לאותן מטרות קצה.

 

4. אתם עסוקים מדי בכיבוי שרפות

בעסקים הבעיות עלולות לצוץ מכל כיוון. בכל יום נתון אתם עלולים להתמודד שרת שנפל, עם צוות שלא מתקשר אחד עם השני, עם דד ליין שהוחמץ, עם תלונה רצינית מלקוח או כל סוג אחר של שריפה שיש לכבות אותה. אלו בעיות משמעותיות שדורשות תשומת לב מידית. ומכיוון שאתם היזמים האחראים, אתם לוקחים זאת על עצמכם כדי לנסות לפתור את כולם. למרבה הצער, עם גישה זו אתם לעולם לא תסיימו את העבודה שלכם. בעיות חדשות תמיד יצוצו ואתם לעולם לא תצליחו להתקדם עם העבודה האמתית.

 

5. אתם מסרבים להאציל סמכויות

ליזמים יש את הנטייה להעמיס על עצמם משימות קטנות כמו להשלים מחקר, להזין מידע או להכין טיוטות למיילים. הרבה יזמים חושבים שיש מן הכבוד להמשיך לבצע גם את העבודות הקטנות. יחד עם זאת, אם אתם לוקחים על עצמכם יותר מדי אחריות זה עלול להסיח את דעתכם מהמשימה שרק יזם יכול להשלים. אז גם אם זה לא נראה לכם חשוב, אתם מוכרחים ללמוד להעביר את המשימות האלו הלאה כדי שלא יסיחו את דעתכם.

 

6. נתקעתם באסטרטגיה לא יעילה

דעתכם יכולה להיות גם מוסחת על ידי אסטרטגיות שהן פשוט אינן יעילות. אם אתם שקועים עמוק באסטרטגיית פרסום מסורתית, אתם עלולים אפילו לא להבין שקיימת אסטרטגיית ROI טובה יותר. פתחו את הדלת לאפשרויות חדשות, ואל תפחדו ללמוד משהו חדש.

 

7. אין לכם זמן מוגדר לעצמם

רוב הסעיפים ברשימה זו כוללים מקורות חיצוניים שמסיחים את דעתכם מהעסק שלכם. אבל אל תשכחו שהעסק שלכם יכול להסיח אתכם ממה שחשוב בחיים. אם כל כך התקבעתם על הצורך להפוך את החברה שלכם למצליחה, אתם עלולים להזניח את החברים, המשפחה ואפילו הבריאות שלכם. קחו זמן מדי פעם מחוץ לעבודה כדי להתאזן מחדש. אחרת זה פשוט לא ישנה עד כמה העסק שלכם יצליח.

 

אין דרך קלה או חד משמעית לפתור את כל הסחות הדעת, בייחוד עם שכל פעיל כמו שלכם. אך אם תהיו מודעים להסחת הדעת שהכי מפריעה לכם זו תהיה התחלה טובה. הכינו רשימות ומעקבים אחר התנהגויות אלו, רשמו את הרעיונות שאותם תרצו לחקור מאוחר יותר, למדו כיצד להאציל סמכויות בצורה יעילה, בטלו הסחות דעת לא רצויות בבאת אחת והזכירו לעצמכם מהן המטרות שלכם לטווח הקצר ולטווח הארוך יחדיו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.