28 אפריל 2017 | יוסי דהן
היזם שמסרב להצעות לרכישת החברה שלו (תומר וינגרטן)

כבר בתקופת התיכון רצו תומר וינגרטן וחבריו לספסל הלימודים להקים מיזם שישנה את העולם. היה ברור להם שהם לא ילמדו את מה שהם צריכים במסגרת בית הספר אלא באופן עצמאי. אז הם קנו ספרים והתחילו ללמוד תכנות בזמנם הפנוי. זמן מה אחרי שעבדו כמתכנתים החליטו להקים את dPolls שהיה אתר סביב סקרים ודעות של אנשים

כבר בתקופת התיכון רצו תומר וינגרטן וחבריו לספסל הלימודים להקים מיזם שישנה את העולם. היה ברור להם שהם לא ילמדו את מה שהם צריכים במסגרת בית הספר אלא באופן עצמאי. אז הם קנו ספרים והתחילו ללמוד תכנות בזמנם הפנוי. זמן מה אחרי שעבדו כמתכנתים החליטו להקים את dPolls שהיה אתר סביב סקרים ודעות של אנשים. הם לא ידעו בדיוק לאן הרעיון שעבדו עליו יוביל אותם. כשסיימו להקים את האתר תומר שלח אימייל לבחור בשם מייקל ארינגטון שהיה לו בלוג קטן בשם TechCrunch. תומר כתב למייקל על האתר שהקימו. מייקל התלהב מהרעיון וכתב בבלוג שלו על dPolls. הפוסט שמייקל כתב הביא מסה ענקית של משתמשים לאתר שלהם. בגיל 22, כשנה אחרי שהקימו את dPolls, נרכשה החברה ע"י Toluna בכמה מיליוני דולרים.

 

לפני 4 שנים החליטו תומר וחבר ילדות שלו, אלמוג כהן, לצאת יחד להרפתקה חדשה. אלמוג, שתקופה ארוכה עבד בצ'ק פוינט, החליט שהוא רוצה לעשות משהו אחר. באותה תקופה תומר החליט לצאת מחברת קראמבולה, סטארט-אפ שהקים עם שותפים בו היה ה-CTO. הם הגיעו למסקנה שבתחום אבטחת המידע הם יוכלו לעשות Impactאמיתי, משהו יוצא דופן. תחום בו יוכלו להקים חברה עם פוטנציאל גדילה משמעותי. הם הסתכלו על שוק אבטחת המידע בתחנות קצה וראו שזה שוק שלא עבר שום Disruption כבר כמעט 20 שנה. אותם שחקנים, אותה טכנולוגיה - לא הייתה שם שום חדשנות. היה ברור להם שהם הולכים לבנות את הדור הבא של האנטי וירוס שיתחרה ישירות מול חברות האנטי-וירוס הגדולות בעולם כמו סימנטק ומקאפי.

 

מאז הקמתה גייסה SentinelOne השקעות בסך 110M$. החברה צומחת משנה לשנה במאות אחוזים ומועסקים בה כיום כ-300 עובדים. SentinalOne מרכזת עניין רב בשוק אבטחת המידע. החברה דחתה מספר הצעות לרכישתה, כולל זו של Palo Alto Networks בשנה שעברה.

 

מתוך הראיון:

"בתור יזם, החוזק המנטלי שלך זו כנראה התכונה אם לא הכי חשובה אז אחת הכי חשובות שיכולה להיות לך, כי גם כשאין משברים אתה תמיד באיזשהו מצב של Self doubt. גם כשטוב אתה רוצה להאמין שאולי עדיין משהו יכול להשתבש ואתה מנסה לחשוב על redundancies ועל contingency plans ועל מה שאתה רק יכול לעשות כדי למזער כל סיכון אפשרי. אז אתה חייב להיות מאוד מאוד חזק מנטלית."

(תומר וינגרטן על אחת התכונות החשובות ביותר אצל יזם)

 

להאזנה לראיון המלא עם תומר בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.