10 מאי 2017 | מערכת StartIsrael
רגע עם עירד דור: "צריך מספר רב מאוד של חזרות ושל ניסיונות כדי להצליח"

רגע עם עירד דור, דירקטור ב-Innov8 VC קרן ההשקעות של Singapore Telecom החברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI): "חלקים משמעותיים מהקריירה ביליתי כיזם פנימי בתוך חברות גדולות. העצה הטובה ביותר שקיבלתי בהקשר הזה היא, שצריך לסובב את הצוות מסביב לבעיה אותה רוצים לפתור כדי לתת להם נקודות מבט שונות וחדשות ולאפשר להם לפתח אמפתיה אחד לשני ולאתגרים השונים העומדים בפני כל אחד"

נעים להכיר:

שמי עירד דור, בעבר הקמתי את פעילות החדשנות של Singapore Telecom בישראל וכרגע אני דירקטור ב-Innov8 VC קרן ההשקעות של Singapore Telecom. זו קרן של 250 מיליון דולר עם משרדים בישראל, סן פרנסיסקו, אוסטרליה וסינגפור.

 

במקור אני מרמת גן, נשוי + שני בנים (בקרוב שלושה). בוגר חמ"ן, הנדסת מחשבים מאוניברסיטת תל-אביב ו-MBA מ-London Business School. אני בעל רקע בהובלת חדשנות ופיתוח מוצרים בארבעה מיזמים טכנולוגיים וארבע חברות רב לאומיות ב-16 השנים האחרונות.

 

רגע בקריירה שלא אשכח:

השרות הצבאי בחמ"ן. קשה להתחרות ברמת העניין והאחריות הלאומית שהחוויה הזו מספקת. הרמה של האנשים איתם עבדתי הייתה גבוהה מאוד והם תמיד אתגרו אותי למצוינות. יש עניין מתמיד בעבודה ואתגרים שהם על סף הבלתי אפשרי אבל תמיד הם איכשהו נפתרים בעבודת צוות מאומצת.

 

מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה:

השרות ב-8200 הוא פותח דלתות די טוב אבל אני חייב לתת קרדיט לדני זאבי שהיה היזם הראשון שאתו עבדתי תקופה משמעותית וכן לשרון פרידמן. המנטור שלי לתעשיית ה-VC הוא שותפי הנצחי גיל!

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי:

שיחות והתכתבויות עם סינגפור בבוקר (הם קמים מוקדם!), פגישות במהלך היום, חוזר לילדים בערב, ויותר מאוחר עורך שיחות והתכתבויות עם הקבוצה שלנו בחוף המערבי.

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שבניתי:

הגיוון של התעשיות והטכנולוגיות בהן התמחיתי ועבדתי הוא מאוד גדול, וזה נותן לי נקודת מבט ייחודית על השוק ועל מה שצריך לעשות כדי ליזום ולבנות בהצלחה חברות הזנק טובות ולייצר חדשנות בארגונים גדולים. זה גם נותן לי יכולת לתקשר עם אנשים ממגוון מאוד גדול של תחומים ואזורים בארגון, ממהנדסים וטכנאים ועד למועצת המנהלים של החברה. אני מגיע עם רקע טכנולוגי חזק ועשיר ונהנה להשתמש בניסיון שרכשתי לטובת העבודה היומיומית.

 

לו הייתי יכול לעשות דבר אחד מחדש:

הייתי מבלה קצת פחות זמן בארגונים גדולים בתחילת הקריירה.

 

השאיפה הבאה שלי:

להגדיל משמעותית את הפעילות של סינגטל ושל הקרן בישראל ולחזק את הקשר בין ישראל לדרום מזרח אסיה וספציפית לסינגפור.

 

שלושת הדברים הכי חשובים שכל יזם מצליח צריך בארגז הכלים שלו:

1. רשת קשרים טובה ומתוחזקת בתעשייה הרלוונטית ובשרשרת הערך בתוכה הוא פועל

2. הבנה ברורה ומודעות עצמית גבוהה לגבי היכולות ומקורות המוטיבציה של הצוות ושל עצמו

3. יכולת מכירה גבוהה

 

העצה הטובה ביותר שקיבלתי כיזם מתחיל:

חלקים משמעותיים מהקריירה ביליתי כיזם פנימי בתוך חברות גדולות. העצה הטובה ביותר שקיבלתי בהקשר הזה היא, שצריך לסובב את הצוות מסביב לבעיה אותה רוצים לפתור כדי לתת להם נקודות מבט שונות וחדשות ולאפשר להם לפתח אמפתיה אחד לשני ולאתגרים השונים העומדים בפני כל אחד. גישה כזו עוזרת לחיזוק עבודת הצוות ולהגברת שיתוף הפעולה. למדתי גם שלפעמים פחות (אנשים, כסף, משאבים) זה יותר.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים, ממנה כדאי להם להימנע:

רוב היזמים שמפתחים פתרון או מוצר שנועד להשתלב בהתנהגויות אנושיות בסיסיות בדרך כלל טועים בהנחות הבסיס שלהם, ולכן חשוב מאוד להגיע עם הבנה שצריך מספר רב מאוד של חזרות ושל ניסיונות כדי להצליח. זה תהליך של למידה ועדכון מתמיד של הנחות היסוד – אסור להתאהב במוצר!

 

קצת פרגון למתחרים:

בתור קרן השקעות אין לנו מתחרים בישראל. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כל השחקנים בתעשייה – קרנות, משקיעים ויזמים.

בעולם יש לסינגטל הרבה מתחרים, אבל אצל מפעילים התחרות היא בעיקר עם עצמך – האם אתה מסוגל להשתנות מספיק מהר בכדי להתאים את עצמך לשוק?

 

תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

תעשיית הרכב, שהיא מאוד מסורתית ואיטית במקור, מתחילה לזוז מהר יותר ויותר. אני חושב שנראה תעשיות מסורתיות נוספות משתנות במהירות בעיקר בגלל טכנולוגיות IoT. התחומים הגדולים ביותר יהיו אלו שישנו התנהגויות אנושיות בסיסיות אז אני צופה צמיחה גם באזורי ה AR וה-VR, אבל כנראה רק בתוך 3 עד 5 שנים כאשר הטכנולוגיות יבשילו. כמובן שסייבר, טכנולוגיות ותשתיות ענן ואינטליגנציה מלאכותית הם אזורים חמים ורלוונטיים עבורנו.

 

דברו אליי: 

LinkedIn הוא ערוץ שאני אוהב ואני מגיב כאשר נותנים לי רקע מקדים לגבי הפנייה, וכאשר היא רלוונטית. אני אוהב לעזור ותמיד שמח לייצר ערך בעזרת הרשת שלי.

 

חברתSingtel Innov8 VC היא חברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.