5 יוני 2017 | מת'יו טורן
7 טעויות שיכולות לחסל לכם את ההכנסות בתחום האי-קומרס!

אם אתם נמצאים בעסקי הסחר האלקטרוני (האי-קומרס), יתכן כי התעלמתם מכמה היבטים שיכולים לתרום להצלחה או לכישלון שלכם. אם להיות כנה, אין לדעתי דבר יותר גרוע מלתת לדברים לחמוק מבין הסדקים מבלי להבין אפילו מה קרה. כדי לחמוק בוודאות מהטעויות האלו כדאי שתיקחו את הזמן לבצע בדק בית.

אם אתם נמצאים בעסקי האי-קומרס (סחר אלקטרוני), יתכן כי התעלמתם מכמה היבטים שיכולים לתרום להצלחה או לכישלון שלכם. אם להיות כנה, אין לדעתי דבר יותר גרוע מלתת לדברים לחמוק מבין הסדקים מבלי להבין אפילו מה קרה. כדי לחמוק בוודאות מהטעויות האלו כדאי שתיקחו את הזמן לבצע בדק בית.

לפניכם כמה שגיאות נפוצות בתחום הסחר האלקטרוני שיכולים להשפיע באופן הרסני על ההכנסות שלכם, על המוניטין שלכם ועל עתידכם.

 

1. תיאור רע של המוצר

אומנם לתיאורי המוצר יש תפקידים שונים בהתאם לפריט, הרבה חנויות אי-קומרס מזלזלות בכוחה של היסודיות. באתרים אישיים, המשתמשים מעדיפים לצפות בתוכן שמציג להם את הצד האנושי של החברה (למשל תמונות של העובדים). משתמשי אי-קומרס מעדיפים תיאורי עומק, ביקורות גולשים ודירוג.

 

על פי NN Group, כשאנחנו מסתכלים, לדוגמה, על עמודי המוצר של אמזון, "רק 18% מזמן הצפייה מוקדש לצפייה בתמונות בעוד ש-82% מוקדשים לטקסט". כמובן שהצגה של מספר תמונות מנקודות מבט שונות היא קריטית למעורבות הגולשים, אבל המשתמשים נעזרים בתובנות מפורטות אודות המוצר כדי לייצר החלטה מושכלת. כאשר אתם משיקים עמודים חדשים, חשוב מאוד שתוודאו שכל פריט ארוז במידע בעל ערך שמתומצת במספר דרכים. אחרת, אם תתמקדו רק בויז'ואל, אתם תפסידו לקוחות.

 

2. תהליך צ'ק אאוט מסובך

אחד מהגורמים החשובים ביותר במרחב הסחר האלקטרוני הוא תהליך הצ'ק אאוט. מכיוון שהשווקים נשענים יותר ויותר על קניות מקוונות, חשוב מאוד ששלבי המכירה האחרונים יהיו פשוטים, ידידותיים ושאינם מסיחים את הדעת. על פי Riskified, הפועלים למניעת הונאות בסחר האלקטרוני,"זה בסדר לתת לרוכשים אפשרות להסיר פריטים מעגלת הקניות, אבל זה לא צריך להיות בולט מדי כי זה מסיח את דעת הרוכשים. ישנם קמעונאים המעדיפים להציע פריטים שהמשתמש אולי יאהב. בעוד שזה אמור לעודד את המכירה, זה עלול לגרום לתוצאה הפוכה".

 

אמנם זה חשוב לשלב הזדמנויות מכירה נוספות, אבל שימו לב שאתם לא מציפים את הלקוחות, מבלבלים או מוציאים להם את החשק להמשיך לשלב הקניה, הם עלולים פשוט להיות מתוסכלים מדי ולעזוב.

 

אחת מהדרכים הפשוטות יותר להקטין את הסיכון ללקוח מתוסכל היא לייעל את תהליך הצ'ק אאוט על ידי הסרת שדות ככל האפשר. אתם רוצים שהלקוח ישלם במהירות ולא יבלה שעות במילוי טפסים.

 

 

3. תמונות גרועות

אחת מהדרכים הטובות ביותר למכור מוצר היא לשים אותו בידיים של הקונה. מכיוון שלחנויות מקוונות אין את האופציה הזו, הדרך האלטרנטיבית הכי טובה היא לאפשר להם לדמיין שהמוצר נמצא מולם. ובכל זאת, מותגי אי-קומרס רבים מציגים תמונות גדולות מדי ולא יצירתיות מספיק במטרה לגרום לעמוד להראות מושך יותר בעוד שלמעשה התמונות עושות את העבודה ההפוכה.

 

שוב, לקוחות רוצים לדמיין את עצמם משתמשים במוצר ולכן הצגת תמונות שיסייעו להם לעשות את זה היא קריטית. אפשר לעשות זאת על ידי הצגת התמונות במגוון פוזיציות, זוויות ושימושים. כמו כן, האפשרות ליצירת זום אל תוך התמונה וממנה היא בעלת ערך רב מאחר שהמשתמשים יכולים ללמוד עוד על תכונות החשובות לצרכים שלהם. הצרכנים של היום רגילים שיש להם מגוון של משאבים כדי לייצר החלטה, וזו הסיבה שהצגת תמונה אחת בלבד יכולה לפגוע באינטרס של הקונה.

 

4. האתר שלכם לא נראה אמין

מה שגורם לנו לזלזול הגדול ביותר באתר אי-קומרס הוא חוסר ההיכרות למותג. יכול להיות שאתם החברה הכי אמינה בעולם, אבל אם האתר שלכם לא מבטא את זה הרוכשים ימשיכו הלאה.

 

"המותג צריך לשקף את התכנית העסקית של החברה, את המשימה שלה ואת הערכים שלה. זה חייב להיעשות בצורה אותנטית. לכן, כשאתם ממתגים את החברה שלכם (או כל דבר אחר לצורך העניין) אתם צריכים ללכוד את ליבת הזהות שלכם" כך כתב יועץ השיווק מאט הנס.

 

למרבה המזל, ישנן מספר דרכים לשפר את תדמית המותג שלכם. ראשית, להבין בצורה מוצקה מהם הדאגות, המוטיבציה וחוסר הביטחון בכל הנוגע למוצר שלכם. אם אתם יכולים לחלוק תכנים שמשקיטים את הרגשות האלו, הסיכוי שהלקוחות שלכם ירצו להיות מעורבים יותר באתר שלכם יעלה. אם תספקו להם בצורות שונות תכנים שיאמתו את אמינות המותג שלכם כמו ביקורת גולשים, הכרה ציבורית וסיפורים על המתרחש בתוך החברה זה ייצר לכם ערך רב בכל הנוגע לבניית האמון עם המשתמשים שלכם.

 

על פי סקר שנערך על ידי הפלטפורמה השיווקית Yotpo, מתוך 600 מיליון קונים 77.3% אמרו כי ביקורות השפיעו על ההחלטה שלהם לבצע רכישה. הדבר המעניין יותר שהסקר מציג הוא כי לתנועה שמגיעה מביקורות גולשים יש שיעור נמוך יותר בנטישת העמוד מאשר תנועה המגיעה מגוגל, מפייסבוק ומטוויטר.

 

חברות שרוצות לחזק את המותג ואת אמון הלקוחות במותג שלהם מוכרחים להשקיע בביקורות אורגניות אמינות.

 

 

5. הרושם הראשוני חשוב

כולנו הגענו לאתרים שמיד נראים לנו לא אמינים. יכול להיות שחסר בהם לוגו, עיצוב טוב או שיש בהם פונט שצועק "אנחנו מרמים אתכם". הצרכנים המודרניים כבר כל כך רגילים לנחות באתרי אי-קומרס שהם הכול חוץ ממבטיחים כך שהם מזהים אותם מידית ומיד עוזבים. זו הסיבה שהרושם הראשוני הוא הכול. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי ה"look and feel" של אתר אינטרנט הוא המניע העיקרי לרושם ראשוני. המחקר הראה כי ממשק שמעוצב בצורה לא טובה מוביל לדחייה מידית וחוסר אמון באתר.

 

ודאו כי כל דבר באתר שלכם נראה מקצועי בצורה מוחלטת, החל מהעיצוב והנראות במובייל ועד לטפסי הצ'ק אאוט. משתמשים לא ימסרו את פרטי כרטיס האשראי שלהם אם אין לכם באתר סימנים בסייסיים של אמינות, אז ודאו שהאתר שלכם נראה אמין ככל האפשר.

 

6. חשיבות המובייל

מותגים רבים עדיין לא מכירים בחשיבות הרספונסיביות במובייל. מאחר ומשתמשים רגילים לגלוש ברשת דרך המכשירים הניידים שלהם, האופטימיזציה המלאה של האתר שלכם למובייל היא קריטית.  חשוב מאוד להשוות בין גרסת המובייל והדסקטופ כדי לוודא שבשתיהן השימוש הוא קל ומהנה.

 

על פי UXMatters "ב-2015 שיעור נטישת עגלת הקניות הגיע ל-70%, זהו שיא של כל הזמנים והוא ממשיך לטפס. מאחר שמחקרי מורגן סנטלי הציעו כי 91% מהבוגרים משתמשים בטלפונים ניידים, מדוע רק 14% מהלקוחות האלו רוכשים את המוצרים שלהם במכשיר הנייד?"

 

7. פוטנציאל לפריצה

כאשר יש כל כך הרבה מידע שיכול להיחשף לפורצים, חנויות אי-קומרס נוטים לכל מיני סוגים של פעילויות הונאה. מכיוון שהטכניקות של הנוכלים מתקדמת יותר, עסקים מקוונים מוכרחים להשקיע את המשאבים שלהם בפלטפורמות למניעת מגוון הונאות. עם כל כך הרבה רכיבי תוכנה ותהליכי אינטגרציה מסובכים, דבר מה יכול ליפול בקלות בין הסדקים ונוכלים יכולים להתגנב פנימה מבלי שיבחינו בהם.

 

בגלל כל הסיכונים האלו, חשוב מהם שיהיה לכם פתרון כולל לענייני האבטחה. נסו פלטפורמות כמו Riskified שהזכורה כאן קודם לכן כדי להשגיח על כל אספקט באתר שלכם מבלי להבריח לקוחות לגיטימיים. בנוסף, אתם יכולים על להגן על הפעילות שלכם מהונאה ולהציע התחייבות ל-chargeback (החזר הסכום שנגבה באשראי לאחר ערעור בעל הכרטיס). אם תרצו ללמוד עוד על היקף התופעה שיכולה לחסל לכם את העסק היכנסו לאינפוגרפיקה הבאה. CyberSource ו-Accertify הם כלים נוספים ופופולאריים בתחום מניעת ההונאות.

 

על ידי אינטגרציה פשוטה וממשק ידידותי למשתמש, הפתרונות האלו יסייעו לכם לישון טוב יותר בלילה ולבנות אימפריית אי-קומרס בלתי ניתנת לעצירה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.