18 יוני 2017 | ג'ייסון דה-מר
להשאיר בבית או לחפש סוכנות? מי עדיף שינהל לכם את ה־SEO?

עבודת ה־SEO כוללת אסטרטגיה מורכבת הכוללת לא מעט רכיבים המחוברים זה לזה, כולל אסטרטגיות משנה כמו תוכן שיווקי, בניית קישורים ושיווק ברשתות החברתיות. אמנם ניתן בקלות לבחור אסטרטגיית SEO בסיסית, ולחלק מהאתרים יש באפשרויות הבניה שלהם רכיבי SEO אוטומטיים, אך עדיין מדובר באסטרטגיה טכנולוגית מורכבת, ולכן זה רעיון לא רע לעבוד עם איש מקצוע אם אתם רוצים להגיע לדירוגים גבוהים במנועי החיפוש.

עבודת ה־SEO כוללת אסטרטגיה מורכבת הכוללת לא מעט רכיבים המחוברים זה לזה, כולל אסטרטגיות משנה כמו תוכן שיווקי, בניית קישורים ושיווק ברשתות החברתיות. אמנם ניתן בקלות לבחור אסטרטגיית SEO בסיסית, ולחלק מהאתרים יש באפשרויות הבניה שלהם רכיבי SEO אוטומטיים, אך עדיין מדובר באסטרטגיה טכנולוגית מורכבת, ולכן זה רעיון לא רע לעבוד עם איש מקצוע אם אתם רוצים להגיע לדירוגים גבוהים במנועי החיפוש.

השאלה היא, עם איזה סוג של מקצוען תרצו לעבוד?

יש לכם למעשה שתי אפשרויות עיקריות: ראשית, אתם יכולים להעסיק מישהו לחברה שלכם או אפילו צוות של אנשים שייצרו אסטרטגיית SEO ויוציאו אותה לפועל (או לקחת פרילנסר שיעשה זאת). שנית, אתם יכולים לגייס לעזרתכם סוכנות SEO על בסיס ריטיינר חודשי. לכל אחת מאפשרויות אלו יתרונות וחסרונות.

אז, איך תגיעו להחלטה?

 

אפשרות ראשונה: להשאיר בבית

להשארת ה־SEO בבית יש כמה יתרונות על פני פניה לסוכנות:

 

שליטה רבה יותר

ראשית, תהיה לכם שליטה רבה יותר על האסטרטגיה ועל הוצאתה לפעול מאשר מבחברת SEO. לרוב הסוכנויות יש אמנם ניסיון רב בהוצאת אסטרטגיות לפועל, אבל זה אומר שהסיכוי שהם יתאימו את עצמם לבקשות המיוחדות שלכם קטנה. אם אתם יודעים מה אתם עושים אז קבלת ההחלטות תסייע לכם להגיע לתוצאות המסוימות שאתם רוצים מהר יותר. הטריק הוא באמת לדעת מה אתם עושים.

 

תיאום הדוק יותר

העובדים שלכם יכירו הרבה יותר טוב את הסטנדרטים של חתימת המותג שלכם, זה אומר שהם יוכלו להפיק תוכן והודעות שיתאימו יותר לחזון של החברה שלכם (או לפחות הם יעשו זאת מהר יותר ובצורה מהימנה יותר מאשר סוכנות). צוות מהבית יאפשר למחלקות האחרות שלכם, כמו מחלקת המכירות ושירות הלקוחות, להתיישר עם מטרות ה־SEO שלכם.

 

תקשורת מידית

אמנם רוב הסוכנויות מתהדרות בתקשורת מהירה, יעילה וזמינה, אך אין תחליף לכך שיש לכם מישהו בקצה המסדרון. צוות שנמצא אצלכם במשרד יהיה זמין תמיד לכל שאלה, דאגה או סתם שיחה בנוגע לאסטרטגיה שלכם.

 

אפשרות שניה: פניה לסוכנות

כעת, הנה כמה דרכים בהם סוכנות גוברת על צוות SEO פנימי:

 

גישה למומחים

יש לא מעט מקורות זמינים ובחינם שיסייעו לכם ללמוד את הבסיס של עבודת ה־SEO, אבל זה לוקח זמן להפוך למומחה בתחום מסוים. העסקת מומחה או צוות מומחים תעלה לכם הרבה כסף, אבל עבודה עם סוכנות תקשר אתכם באופן מידי לאנשים שמתמחים בהרבה תחומים ויאפשרו לכם לראות תוצאות טובות יותר בפחות כסף.

 

אחריות רבה יותר

סוכנויות צריכות לשמור על המוניטין שלהן. מאחר ורובן עובדות עם ריטיינרים, הן יודעות שהריטיינר של הלקוח חיוני עבור הישרדותן והן יהיו מוכרחות להשאיר אתכם מרוצים כדי שתמשיכו לשלם להן. בנוסף הן יעשו כל מה שאפשר כדי שאתם תוכלו להגיע ל־ROI גבוה. ולכן, אם משהו ישתבש הם ינסו לפתור את הבעיה באופן מידי.

 

עלויות

פעמים רבות יזמים חדשים ואנשי שיווק נרתעים מסוכנויות SEO שגובים כאלפי דולרים בחודש. על פני השטח נראה שמדובר בעסק יקר אבל צריך לזכור שני דברים: ראשית, אלו עלויות שבאות במקום העסקת צוות עובדים שאם יישאר באופן קבוע יכול לעלות לכם בסופו של דבר יותר כסף מהסוכנות היוקרתית ביותר. שנית, אל תחשבו על זה כהוצאה, חשבו על זה כהשקעה. עם הזמן אתם תראו ROI חיובי, כלומר אתם תייצרו יותר הכנסות מאשר הסכום שהוצאתם מלכתחילה.

 

אופציות נוספות

האמינו או לא, אלו לא שתי האפשרויות היחידות שלכם. כפי שהזכרתי, SEO הוא דבר מסובך, ולכן מעט מהאפשרויות האסטרטגיות שלכם הם שחור או לבן. ראשית, אתם יכולים לוותר גם על העסקת עובדים וגם על פניה לסוכנות ולהתמקד רק בפרילנסרים שיכולים להרכיב יחד את האסטרטגיה שלכם בתחומים שונים. מעבר לכך, יש לכם את האפשרות ליצר הכלאה בין האפשרויות השונות.

לדוגמה, אתם יכולים להעסיק עובד שיעבוד מול סוכנויות ועובדים עצמאיים שיבצעו את העבודה. או, אתם יכולים לפנות לסוכנות עבור סגמנט מסוים של העבודה ולהשתמש בפרילנסרים כדי להשלים את השאר.

בסופו של דבר ההחלטה שלכם צריכה להיות מבוססת על סדר העדיפויות שלכם. אם אתם צריכים שתהיה לכם שליטה רבה יותר או אם יש לכם את האפשרות הכלכלית להעסיק צוות שלם, צוות SEO משלכם יכול להיות השקעה חכמה. אחרת, אם אתם רוצים סידור יעיל יותר כלכלית, אבל עם פחות שליטה, אתם יכולים למצוא כי פניה לסוכנות מתאימה לכם יותר.

חשבו בזהירות מה אתם באמת צריכים ועשו את בחירה מושכלת. אם תגלו כי טעיתם תמיד תוכלו לנסות גישה אחרת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.