30 יוני 2017 | יוסי דהן
השקעות וגיוסים עם רונה שגב גל (TLV Partners)

אחרי שנתיים ב-BRM ו-5 שנים בקרן Evergreen הצטרפה רונה כשותפה לקרן פיטנגו. בפיטנגו הכירה את איתן בק שהיה גם הוא שותף. רונה ואיתן עבדו הרבה ביחד. לשניהם הייתה פילוסופיה ותפיסת עולם מאוד דומה. הם גם אהבו את ההשקעות שהשני היה עושה. לכל אחד מהם בנפרד היה חלום שיום אחד תהיה לו קרן משלו. יום אחד הם מצאו עצמם מדברים על זה אחד עם השני והחליטו להגשים את החלום הזה יחד

רונה שגב גל הקימה את החברה הראשונה שלה, קידום מדיה, בגיל 24. החברה שפיתחה משחקי מחשב בתלת מימד נרכשה לאחר שלוש וחצי שנים מאז הקמתה ע"י SEA.

 

סמוך לרכישת החברה ילדה רונה את זוג התאומות הראשון שלה. היא לא הייתה בטוחה לגבי הדבר הבא שהיא רוצה לעשות אבל כן ידעה שהיא רוצה תפקיד שיאפשר לה לבלות מספיק זמן עם התאומות. היא חשבה שעבודה בקרן הון-סיכון זו עבודה שכל היום יושבים בבתי קפה ולא עובדים קשה ולכן הצטרפה כשותפה ל-BRM של האחים ברקת. אחרי חודש הבינה שטעתה כי ב-BRM עבדה בממוצע כ-15 שעות ביום...

 

אחרי שנתיים ב-BRM ו-5 שנים בקרן Evergreen הצטרפה רונה כשותפה לקרן פיטנגו. בפיטנגו הכירה את איתן בק שהיה גם הוא שותף. רונה ואיתן עבדו הרבה ביחד. לשניהם הייתה פילוסופיה ותפיסת עולם מאוד דומה. הם גם אהבו את ההשקעות שהשני היה עושה. לכל אחד מהם בנפרד היה חלום שיום אחד תהיה לו קרן משלו. יום אחד הם מצאו עצמם מדברים על זה אחד עם השני והחליטו להגשים את החלום הזה יחד. לקרן שהקימו קראו TLV Partners, קרן של 115M$ שמשקיעה ב־A rounds בתחום ה־B2B.

בין החברות בהן השקיעה רונה ושאחר-כך נרכשו או הונפקו אפשר למצוא את Traiana, Varonis, Actona, Identify, ItemField, Aduva ו-Worklight.

 

מתוך הריאיון:

"כמות העצות הגרועות שאני שומעת שהיזמים מקבלים היא אינסופית. למשל, עצה אחת שאני תמיד משתגעת ממנה זו העצה שאומרים ליזמים בתחילת הדרך 'דבר ראשון שאתם צריכים זה להביא את ה־VP Sales האמריקאי. תביאו מישהו שהוא מלוקק ויודע אנגלית ויודע להתחבר וכן הלאה'. אני לא יודעת מתי העצה הזאת עבדה ואצל מי - אני אף פעם לא ראיתי אותה עובדת. הדבר היחידי שאני יודעת שעובד זה שהיזמים עצמם נוסעים ועושים את המכירות הראשונות שלהם. והסיבה לזה היא מאוד פשוטה: היזמים מיצגים חברה שאין לה כרגע כלום, יש לה מוצר מקרטע...

לקוחות שבאים לעבוד עם סטארטאפים בשלב הזה לא באים לעבוד עם היזמים כי ליזמים יש כישורי מכירה, אלא כי התחום הזה מעניין אותם, הם (הלקוחות) פוגשים אנשים שמאוד מאוד מרשימים אותם מבחינת הידע והחזון ולכן רוצים לעבוד איתם. הם (הלקוחות) רוצים להראות חדשניים או כי הם רוצים ללמוד, זה מכל מיני שיקולים שהם הרבה יותר אישיים והם הרבה יותר קשורים לתחום והם הרבה יותר קשורים לידע ולעומק מקצועי. ודווקא במקום הזה איש מכירות חלקלק לא עוזר בכלל, להיפך, הוא מפריע."

(רונה בדוגמה לעצה גרועה שיזמים מתחילים מקבלים)

 

להאזנה לראיון המלא עם רונה באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.