13 יולי 2017 | ג'ון ראמפטון
10 דרכים לחסוך כסף בנסיעת עסקים

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצמח, אתם תמצאו את עצמכם פעמים רבות בנסיעות. לא משנה אם הנסיעה היא לשם פגישה עם לקוח חדש, הרצאה באירוע כזה או אחר או השתתפות בכנסים, נסיעות עסקיות הן קריטיות עבורכם. יחד עם זאת, התקלות השונות שעלות לצוץ והעלויות הרבות הופכות את הנסיעות העסקיות לחוויה מלחיצה.

האם אתם יזמים שמרבים לנדוד? הטיפים הבאים יסייעו לך להנמיך עלויות כשאתם נמצאים בדרכים.

 

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצמח, אתם תמצאו את עצמכם פעמים רבות בנסיעות. לא משנה אם הנסיעה היא לשם פגישה עם לקוח חדש, הרצאה באירוע כזה או אחר או השתתפות בכנסים, נסיעות עסקיות הן קריטיות עבורכם. יחד עם זאת, התקלות השונות שעלות לצוץ והעלויות הרבות הופכות את הנסיעות העסקיות לחוויה מלחיצה.

לא חסרים אתרי אינטרנט כמו Expedia, Orbitz, Kayak ו־Trivago שיהפכו את משימות ההכנה השונות כמו השוואת הטיסות, המלונות והרכבים להשכרה לפשוטים יותר. יחד עם זאת, קחו בחשבון שחלק מהחברות לא מופיעות באתרים מסוג זה. לדוגמה – Southwest לא יופיעו בתוצאות של Expedia. בנוסף, לעתים דווקא הזמנת הטיסה או המלון ישירות מאתר החברה יעלו לכם פחות.

השוואת מחירים היא רק הצעד הראשון והברור מאליו שיש לעשות כדי לקצץ בהוצאות הנסיעה. אם תעקבו אחרי 10 הטיפים הבאים תוכלו לחסוך זמן וכסף ובו בזמן לשמור על שפיותכם.

 

1. טוסו רק עם חברת תעופה אחת או הזמינו מלונות רק ברשת מלונות מסוימת.

ברגע שמצאתם את חברת התעופה או המלון המועדף עליכם, היצמדו לחברה הזו. אתם תרוויחו תגמולים עבור שהיה חינם במלונות או נקודות טיסה. הטבות אחרות כוללות גישה ל־wi-fi, כניסה לטרקליני VIP ועדיפות בצ'ק אין ובעלייה למטוס. כל אלו יכולים להפחית לא מעט מתח שנוצר מהנסיעות ולחסוך לכם כסף לטווח הארוך.

 

2. סעו רק עם מזוודה אחת

אחת מהדרכים הפשוטות ביותר לחסוך בזמן וכסף היא לא להפקיד את המזוודות. זה יעזור לכם להימנע מההמתנה להפקדת המזוודה ולקבלתה לאחר הנחיתה. בנוסף, זה משחרר אתכם מתשלום מס במקרים של מזוודה שעוברת את המשקל המותר. גם הזמן הנוסף הנדרש לאריזה יחסך מכם. אז לא, אין צורך בזוג נעליים נוסף. וכן, כדאי שתביאו אתכם חולצה נוספת.

החליפו בין פרטי הלבוש לפי תזמון מסוים כך שלא תאלצו לנאום נאום בחולצה אותה כבר לבשתם שלוש פעמים. לא יקרה כלום לז'קט במזוודת יד, אם אתם חוששים פשוט קחו אותה אתכם על קולב בטיסה ותלו אותה ברגע שתגיעו למלון.

אל תשכחו לבדוק מראש את הכללים לגבי נשיאת כבודה למטוס לפני שאתם מגיעים לשדה התעופה. Delta Air Lines לדוגמה מתירה לנוסעים להעלות למטוס מזוודה בגודל 56*35*23 סנטימטר וכן "פריט אישי" (תיק יד, ארנק גדול או מחשב נייד) וכן "פריט נוסף מאושר" (ז'קט או מטריה).

אני מצאתי כי אפשר להכניס יותר פריטים אם לוקחים תרמיל גב ולא מזוודה על גלגלים.

 

3. השתמשו באובר

אחת מההוצאות שרבים לא לוקחים בחשבון היא התחבורה הקרקעית. אפשר לחסוך את עלויות השכרת הרכב על ידי שימוש בתחבורה ציבורית או במוניות, זה הזמן להתחיל לאהוב את אובר.

לא רק שאובר חוסכים לכם בזמן (אני מזמין נסיעה ברגע שאני יורד מהמטוס), הם יכולים לחסוך כסף מכיוון שאתם משלמים רק על המרחק שנסעתם, בניגוד, לדוגמה, לרכישת כרטיס יומי ברכבת.

אני אוהבת להשתמש גם ב־Uphail שמציגים את הדרך הזולה ביותר להגיע מנקודה לנקודה ומשווים בין אובר לשאר המתחרים.

 

4. חפשו אלטרנטיבות למלונות

עברו הימים בהם שהינו רק במלונות. עם Airbnb אתם יכולים למצוא לינה במחירים סבירים עם נוחות של בית. לעתים המארח אפילו משאיר לכם חטיפים ושתיה כמו מים וקפה. בנוסף, עוד לא יצא לי להגיע לבית מארח שלא היה בו חיבור ל־wi-fi. אם יש דבר אחד שאני לא יכול לסבול זה לשלם במלון על גישה לאינטרנט.

בעוד שאני מעריץ גדול של Airbnb, אני עדין מוצא כי לפעמים המיקום מחייב אותי להזמין מלון. אם אתם עושים זאת היכנסו לאתרי קופונים כמו HotelCoupons. בנוסף הצטרפו ל־AAA membership. לא רק שזה יעזור לכם אם תזדקקו לסיוע במהלך הנסיעה, אתם תוכלו לקבל הנחות על חדרי מלון. ב־hotels.comתוכלו ליהנות עבור כל עשרה לילות מלילה אחד בחינם.

 

5. היו גמישים עם התאריכים שלכם

בואו נאמר שהפגישה שלכם היא ב־10 במאי. בדקו תאריכים לפני ואחרי ה־10. אם תישארו יום או יומיים נוספים תאריכי המלונות והטיסות יכולים לצנוח באופן משמעותי.

לדוגמה, נסיעה ביום שישי היא יקרה יותר מנסיעה באמצע השבוע. הישארו יום נוסף ותוכלו ליהנות מהנופים או פשוט לעבוד.

 

6. השתמשו באתרי קופונים

הזכרתי כבר שאתם יכולים להשתמש באתרי קופונים כשאתם מזמינים חדר במלון, אבל אתם יכולים להשתמש גם באתרים כמו RetailMeNot כדי למצוא קופונים עבור Expedia, Uber, Avis, Virgin America ומספר רב של רשתות מזון.

אף על פי שאני לא האוהד הכי גדול של רשתות מזון, לעתים אין לי כוח להתחיל לחפש מסעדה וזו האפשרות הכי טובה. בנוסף, אני יכול למצוא קופונים לקינוחים חינם או לאחוז מסוים מהארוחה. בוודאי שאתם רוצים לאכול במסעדה האהובה ברחוב הקטן שאתם תמיד הולכים אליה אבל ביג מאק תמיד ישאר ביג מאק...

 

7. אל תשלמו במזומן

אני מבין שאתם לא רוצים להכניס את עצמכם לחובות אשראי. הסיבה שאני משתמש בכרטיס אשראי או בכסף דיגיטלי לכל ענייני העסק היא כי אלו מציעים תוכנית תגמול בנקודות. כלומר, אם הרווחתי נקודות ברכישת ציוד משרדי אוכל להשתמש בהם כשאני נוסע לטייל.

אם אתם יוצאים הרבה נסיעות לחו"ל חפשו כרטיס שאין לו עמלה גבוהה על מט"ח.

בנוסף תוכל להשתמש במזומן דיגיטלי ככל שאתם יכולים.

 

8. בקשו מהמקומיים המלצות למסעדות

לחלק מהמסעדות הטובות ביותר שאכלתי בהן הגעתי בזכות המלצות מתושבים מקומיים. לא רק שמדובר באוכל טוב, אלא שאלו לרוב לא יהיו מלכודות תיירים שיגבו מחירים גבוהים יותר עבור המנות השונות, בייחוד בשעות הצהריים. אני מוכרח לומר שהכרתי חלק מהאנשים הטובים ביותר פשוט כשהתחלתי לדבר עם המקומיים.

אתם יכולים גם לשאול אותם איפה נמצאת חנות הירקות הקרובה ולקנות סלטים וארוחות מוכנים. אם יש לכם מטבח אולי גם כדאי לכם לקנות כמה פריטים למתכונים שאפשר להכין בקלות. אין ספק שלאכול בחוץ יעלה לכם הרבה יותר מלאכול בבית.

 

9. בדקו מהם ניכויי הנסיעות שלכם

אתם זכאים לניכוי הוצאות נסיעה כמו ארוחות, לינה, כרטיסי נסיעה, ניקוי יבש ואפילו דמי שכירות עבור ציוד עבודה או עלויות שונות לבידור הלקוחות הפוטנציאלים. אם תדעו מה אתם יכולים לנכות ומה לא תוכלו להחליט איזו חשבונית לשמור ובכך לנהל בקלות יותר את קלסר המס שלכם.

 

10. מצאו אלטרנטיבה לנסיעה

הודות לסקייפ, האנגאוט ו־GoTommeeting ניהול פגישה וירטואלית היא דבר אפשרי.

אין ספק שלעתים זה חשוב מאוד לנהל פגישות פנים אל מול פנים, אבל הטכנולוגיה מאפשרת לחסוך לפחות חלק מהנסיעות...

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.