24 יולי 2017 | ג'ייסון דה-מר
רוצים לגשת למימון המונים? ענו על 7 השאלות הבאות וגלו האם זה מתאים לכם

הודות לחשיפה של אין ספור סיפורי הצלחה במימון המונים יש נטייה לחשוב שרוב הקמפיינים האלו נוחלים הצלחה. אבל האמת, למרבה הצער, שזה פשט לא נכון. המציאות היא כי פחות משליש מהקמפיינים במימון המונים מצליחים לגייס את הסכום שהציבו להם למטרה. מדוע? פשוט כי חלק מהקמפיינים לא מתאימים למימון המונים, חלקם לא מתוכננים כפי שצריך ובחלקם אין עבודת תמיכה נכונה.

נניח שיש לכם רעיון אדיר ואתם צריכים כסף כדי לצאת לדרך, האם שקלתם לגשת למימון המונים?
 

מימון המונים זו דרך פופולרית שהופכת לנגישה יותר ויותר ומאפשרת לכם לשים את המוצר או העסק הפוטנציאלי שלכם לפני מיליוני אנשים. הודות לחשיפה של אין ספור סיפורי הצלחה יש נטייה לחשוב שרוב הקמפיינים האלו נוחלים הצלחה.

 

אבל האמת, למרבה הצער, שזה פשט לא נכון. המציאות היא כי פחות משליש מהקמפיינים במימון המונים מצליחים לגייס את הסכום שהציבו להם למטרה. מדוע? פשוט כי חלק מהקמפיינים לא מתאימים למימון המונים, חלקם לא מתוכננים כפי שצריך ובחלקם אין עבודת תמיכה נכונה.

 

יש הרבה דברים שיכולים להשתבש, אבל אתם יכולים להתחיל ברגל ימין אם תוודאו כי אתם מבינים מהו בעצם מימון המונים והאם הרעיון שלכם מתאים לו. ענו לשבע השאלות הבאות וגלו האם מימון המונים מתאים לכם.

 

1. האם יש לכם תוכנית מבוססת?

ראשית, הסתכלו על המוצר שלכם ועל התוכנית העסקית. האם יש לכם רעיון מלא וברור מה אתם הולכים לעשות ברגע שתשיגו את הכסף? האם יש לכם אב טיפוס או אולי דוגמה מוחשית לכך שיש לרעיון שלכם את הפוטנציאל להצליח? מי שיתרום לכם את הכסף ירצה לדעת שהרעיון שלכם לגיטימי או שהם לא ישימו את הכסף שלהם. בנוסף, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לגייס את כל הסכום בלי שמץ של מושג מה לעשות הלאה. הכינו תוכנית עסקית לפני שאתם אפילו מתחילים לחשוב על מימון המונים.

 

2. האם ברור לכם כמה כסף אתם צריכים?

אתם לא יכולים לשגר איזה קמפיין מימון המונים גנרי ולהתחיל לבקש מאנשים כסף. אתם צריכים שיהיה לכם יעד פיננסי, כזה שמחובר למציאות. אתם צריכים לדעת בדיוק כמה כסף אתם צריכים כדי להפוך את הרעיון שלכם למציאות. דבר זה דורש מכם המון מחקר, חישוב מספרים ובניית תקציב. כמו כן אתם צריכים להראות לתורמים הפוטנציאליים שלכם לאן בדיוק הכסף שלהם הולך עם תוכנית שתציג באופן ברור כיצד ומתי אתם הולכים להשתמש בו.

 

3. האם ההצעה שלכם בעלת ערך?

רוב האנשים לא יתרמו כסף לקמפיין אלא אם יציעו להם איזשהו סוג של פרס בתמורה. מה אתם מציעים למשתמשים שלכם בתמורה להשקעה שלהם? האם הערך של הפרס טוב מספיק כדי להצדיק את התרומה שלהם? בנוסף, אתם מוכרחים לייצר דירוגים שונים של תרומות, אל תפחדו להיות יצירתיים.

 

4. האם קהל היעד שלכם מעוניין?

אתם צריכים לדעת הכול על קהל היעד שלכם לפני שתתחילו בכלל לקוות שהם ירצו לממן לכם את הקמפיין. מהם הצרכים שלהם? מה הם רוצים? למה שהם יתרמו לכם כסף? האם יש לכם תמריץ שיתמוך במותג שלכם? עבודת איסוף המידע הזה היא דרישות הקדם שלכם.

 

5. האם מסלול ההמראה שלכם מוכן?

ברוב הקמפיינים של מימון המונים יש מגבלת זמן דוחקת. הדרישה היא להשיג את כל התרומות במספר שבועות או חודשים בלבד. זה אומר שאתם צריכים לצאת לדרך ובריצה. אתם צריכים שיהיה לכם קהל קיים שיסכים לתרום לקמפיין שלכם או לפחות יפיץ את השמועה, וזה דורש עבודת הכנה. לכל הפחות אתם צריכים אתר אינטרנט, בלוג ועוקבים במדיה החברתית לפני שהקמפיין שלכם עולה לאוויר.

 

6. האם אתם מוכנים להשקיע זמן ומאמץ אמיתי?

קמפיין מימון המונים לא יגיע להצלחה בארח פלא, ולעתים רחוקות הם מצליחים על בסיס הרעיון בלבד. הקמפיין מוכרח שיהיו לו מייסדים נלהבים ומסורים שיכינו סרטונים, ייצרו מעורבות עם המשתמשים, ישתפו תכן חדש וישתמשו ב-SEO והמדיה החברתית לשיווק וקידום עמוד מימון ההמונים שלהם. התמיכה סביב הקמפיין דורשת זמן רב והשקעה אמיתית. האם אתם מוכנים לזה?

 

7. האם אתם מבינים את המגבלות הכלכליות במימון המונים?

מימון המונים הוא לא כל כך פשוט כפי שזה עלול להראות. ראשית, חלק מהפלטפורמות כמו Kickstarter לא ינפיקו את הכסף שצברת אם לא הגעת ל-100% מהיעד הכספי. רוב הפלטפורמות ייקחו אחוזים מסוימים מהתרומות כתשלום עבור השימוש בפלטפורמה. בנוסף, יש סוגים שונים של מימון המונים כמו לדוגמה Equity CrowdFunding הכולל תרומות בתמורה למניות החברה או לאופציות בחברה. כלומר מימון המונים הנושא בתוכו השלכות כבדות על ניהול החברה שלכם בעתיד. שימו לב למגבלות האלו ואיך הן עלולות להשפיע על העסק שלכם.

 

אם אתם יכולים לענות לכל שבע השאלות האלו בביטחון מלא ויש לכם תכנון לגבי כל אחת מהשאלות, אתם כנראה מוכנים להתחיל בקמפיין מימון המונים. לצערנו, המחקר וקבלת ההחלטות לא נגמרים כאן. אתם צריכים לבחור את הפלטפורמה הנכונה לכם מתוך עשרות אפשרויות ולהתאים את המאמץ המושקע בשיווק ובקשר עם הלקוחות לקמפיין כדי להבטיח שיראו אתכם ויתרמו לכם.

 

לסיכום, מימון המונים הוא לא איזו שיטה להתעשרות מהירה. זהו אלמנט של פיתוח עסקי המחייב זמן והתמדה. כדאי לכם להבין את זה כדי שתוכלו לממש את הערך המלא שלו. אם תרצו עזרה בבחירת הפלטפורמה הנכונה לכם, הקמת הקמפיין ושיווקו היכנסו ל-The Comprehensive Guide to Marketing Your Crowdfunding Campaign.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.