1 אוגוסט 2017 | גל זונשיין
החיים שאחרי גיוס ה-Seed

מסתבר שיש חיים אחרי גיוס ה־seed. אין ספק כי תחושה מאוד גדולה של הקלה אופפת את היזמים אחרי הגיוס הראשון. סוף כל סוף העתיד שלכם מתחיל להראות ברור יותר. אבל זה לא אומר שאתם יכולים להפנות את תשומת לבכם למשימות אחרות, להפך, עליכם להמשיך ולחשוב על גיוס הכספים. ברוכים הבאים ל"וואלי אוף דט" האמיתי – המרדף אחרי הצמיחה

עובדה ראשונה: במדדים הבין-לאומיים, ישראל היא מהמובילות בכל הנוגע לזמינות כספים עבור השקעה.

עובדה שניה: עיקר הכסף הזה זמין לחברות שנמצאות בשלבים הראשונים שלהם.

 

אז מה קורה אחרי זה? מסתבר שיש חיים אחרי גיוס ה־seed. אין ספק כי תחושה מאוד גדולה של הקלה אופפת את היזמים אחרי הגיוס הראשון. סוף כל סוף העתיד שלכם מתחיל להראות ברור יותר. אבל זה לא אומר שאתם יכולים להפנות את תשומת לבכם למשימות אחרות, להפך, עליכם להמשיך ולחשוב על גיוס הכספים. ברוכים הבאים ל"וואלי אוף דט" האמיתי – המרדף אחרי הצמיחה. אז אם אתם סטארט-אפ שעבר את השלב הקריטי ההתחלתי וגייס את ה־seed הראשוני, אתם צריכים להתחיל כבר להתכונן לשלב הבא. איך תעשו זאת?

 

4 המומחים הבאים מפרטים מהם 4 הצעדים הבאים שיסיעו לכם להתכונן ולפעול טוב יותר בשלב שבא אחרי ה־seed:

 

1. המפה האסטרטגית משתנה
עד עכשיו המשימה שלכם הייתה להוכיח שהפרה חולבת. שהכסף שנכנס הוא עבור פיתוח המוצר, שפוטנציאל השוק מעניין, שהמוצר יוצר אפקט רשת חיובי ועוד תופעות חיוביות שמדליקות את המשקיעים. עכשיו המשימה שלכם היא אחרת, אתם צריכים להראות שאתם חברה בר-קימה, שאתם יכולים לבנות אותה כחברה יציבה וכלכלית ושפוטנציאל הגדילה שלה הוא מרבי.

 

אורטל גולדברגר, מנהלת מכירות בקריית עתידים, מסבירה:
"במקום שטוב לעובד - העסק פורח בו! ובסביבה בונה, אנשים רגילים יעשו דברים בלתי רגילים".

 

 

2. חווית המשתמש מתבגרת
יצרתם MVP מדהים ואולי אפילו יותר מזה. כעת אתם יכולים להוסיף עוד פיצ'רים מעניינים, אתם פונים לקהלים חדשים ורוצים הרבה יותר מהמשתמשים שלכם. איך יוצאים מזה בחיים? זה הרגע שבו הגיע הזמן להכניס מעצב ומאפיין UX לתוך הבית.



גל זונשיין, שותף בשייפ דיזיין, מסביר:
"עיצוב טוב הוא קריטי לחברה, המעצב חייב לראות תמונה רחבה ככל האפשר. אל תפחדו להכניס אותו ללב המודל העסקי ולקבל ממנו את חוות דעתו".

 

 

3. הדרישות הטכניות מהמוצר עולות שלב
ממוצר שעד כה היה בנוי מטלאים על גבי טלאים ומצוות קטן של מפתחים, כעת המוצר צריך להיות יציב, סקיילבילי ומאובטח. איך מתמודדים עם הדרישות החדשות ברמת כוח האדם והזמנים?



שי סקנדרני, מנכ"ל חברת וובסטיק, מסביר:
"הדרך הנכונה והטובה לעמוד ביעדי הפיתוח של החברה בהצלחה היא לדעת לבחור ולשלב ידע טכנולוגי פנימי וגם חיצוני בהתאם לדרישות המשתנות ולהתעלם ממניעים אישיים פנים ארגוניים היכולים לפגוע בתאריך היעד".

 

 

4. בניית תשתית שיווקיתהחלק הכואב

ההוצאות עולות ואתם נדרשים להראות שאתם מתכוננים לקראת הגדילה של החברה. עדיף שתעשו את זה כמה שיותר מהר. מה שעבד לכם בשלב א' כבר לא מספיק וגיליתם שאתם נדרשים לפתח מערכת חדשה במקביל לפיתוח המוצר. המערכת מלווה ביעדים אגרסיביים, צוות חדש, טכנולוגיה שתתמוך בשיווק, ופרסום בערוצי מדיה חדשים. איך מתמודדים עם כל זה והאם אתם צריכים לגייס כוח אדם in-house, סוכנות או טאלנטים בתפזורת?



מיקי לרסקי, מנכ"ל פלורל, מסביר:
"התוכנית השיווקית היא הבסיס להצלחה. צריך לחלק את התוכנית לשלושה חלקים: אסטרטגיה, טכנולוגיה ותפעול. אחרי שעשיתם את זה, אתם בדרך הנכונה וקרוב לוודאי ששום דבר מהתוכנית לא יישאר אותו דבר".

 

 

בשורה התחתונה, אם הצלחתם לגייס כסף ל-seedכנראה שאתם בסך הכול נמצאים בכיוון הנכון, אחרת אף משקיע לא היה מסתכל עליכם. עכשיו הגיע זמן ההוכחה, תראו שיש לכם את מה שנדרש כדי להפוך לחברה גדולה עם מחזורים משמעותיים. קדימה, לדרך!

 

עוד בנושא אפשר לשמוע בכנס Life after funding שיתקיים מחר (02.08.17). הכנס מיועד למנהלים העסוקים בגיוס כספים או אלו שכבר גייסו ודואגים מהי הדרך הנכונה לקדם את החברה ובמקביל לשמור על נכסיה.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.