10 אוגוסט 2017 | רות סגל
אל תשאלו מה המדינה יכולה לעשות עבורכם, תשאלו איך היא יכולה לעזור לכם לזנק

החלטתם להקים מיזם טכנולוגי, ברכות! תנו לנו לספר לכם סוד, זה הולך להיות לא פשוט בכלל ואתם תצטרכו לדעת לחפש ולקבל עזרה ממי שרק יכול לסייע לכם. אבל מי באמת נמצא שם בשבילכם בצעדים הראשונים שלכם בעולם היזמות? טוב ששאלתם. הגיע הזמן שתכירו את זירת ההזנק של רשות החדשנות.

החלטתם להקים מיזם טכנולוגי, ברכות! תנו לנו לספר לכם סוד, זה הולך להיות לא פשוט בכלל ואתם תצטרכו לדעת לחפש ולקבל עזרה ממי שרק יכול לסייע לכם. אבל מי באמת נמצא שם בשבילכם בצעדים הראשונים שלכם בעולם היזמות? טוב ששאלתם. הגיע הזמן שתכירו את זירת ההזנק של רשות החדשנות. רשות החדשנות היא רשות לאומית לחדשנות טכנולוגיות שנוסדה על ידי המדינה. אולי אתם מכירים אותה בשמה הקודם – "לשכת המדען הראשי". תפקיד רשות החדשנות הוא בין היתר להעניק תקציבים ליזמים בדיוק כמוכם.

 

למה בדיוק כמוכם? כי אותה תוכנית מיוחדת שהזכרנו קודם בשם "זירת הזנק" מיועדת ליזמים ולחברות סטארט-אפ שנמצאים עכשיו בשלבי ההתפתחות הראשונים של המיזם הטכנולוגי שלהם, בדיוק בשלב שבו אתם בטח נמצאים. זירת ההזנק מציעה כמה כלים מיוחדים שיעזרו לכם לקחת את אותו רעיון טכנולוגי מבריק וחדשני שאתם חושבים עליו כבר חודשים, להפוך אותו מחלום למוצר של ממש ולהגיע לאבן דרך מימונית משמעותית.

 

הנה חלק מהמסלולים הקיימים בזירת ההזנק שיכולים להתאים לכם:

 

• מסלול תנופה מיועד ליזמים מתחילים שיש להם רעיון טכנולוגי והם רוצים לקדם אותו לשלב המחקר והפיתוח ולגייס מימון להמשך הפיתוח ולשיווק המיזם. מסלול זה מאפשר לכם לוודא כי מה שנמצא כרגע בגדר רעיון הוא אכן ישים ויכול להחזיק עסק. במסלול תקבלו מענק של עד 85% מהתקציב המאושר ועד 200,000 ₪ למשך שנתיים. במענק תוכלו להשתמש כדי לבנות את האב-טיפוס שלכם, להגן על קניינו הרוחני ולהתחיל להקים את החברה שלכם. במסלול זה אתם לא נאלצים לוותר על מקום עבודתכם הנוכחית ולא תדרשו לוותר על זכויותיכם במיזם או להקצות מניות למדינה.

 

• מסלול החממות מציע הצטרפות לאחת מ־19 חממות הפרושות ברחבי הארץ בבעלותם של גופים חזקים כמו משקיעים פרטיים, קרנות הון סיכון, חברות רב־לאומיות וכן הלאה. במסלול תוכלו לקבל מסגרת תומכת להקמת החברה ולפיתוח הרעיון לכדי מוצר. תוכלו ליהנות ממרחב עבודה, תשתיות, שירותי אדמיניסטרציה, הנחיה טכנולוגית ועסקית, ייעוץ משפטי ונגישות למשקיעים, שותפים ולקוחות פוטנציאליים. החממה מציעה מסגרת תומכת להקמת החברה שלכם ולפיתוח הרעיון. במסלול זה תקבלו מענק בשיעור של עד 85% מהתקציב המאושר אך בזכות השקעת מימון משלים לתמיכת המדינה על ידי החממה בשיעור של 15% מהתקציב המאושר לא נדרשת מצד היזמים כל השקעה כספית נוספת.

 

• מסלול חברות מתחילות מיועד לחברות שמבקשות לגייס השקעה מהשוק הפרטי. הוא מציע למעשה שלושה מסלולי משנה – מסלול רגיל, מסלול מיעוטים ומסלול חרדים. המענק הניתן הוא בשיעור של 50% מהתקציב המאושר (באזורי פיתוח הוא עומד על 60%, בחברות הפועלות בעוטף עזה מדובר ב־75% ובמסלול בני המיעוטים\חרדים מדובר ב־85% מהתקציב המאושר). את המימון המשלים החברה יכולה לגייס עד שישה חודשים אחרי מועד האישור. החברות הזוכות מתחייבות להחזיר לרשות את המימון שקיבלו על ידי תשלום תמלוגים ממכירות אך ורק אם הן הגיעו לשלב המסחור.

 

בזירת ההזנק עוד שני מסלולים, ביניהם מסלול יזמות צעירה שמופעל על ידי עמותת יוניסטרים לעידוד ולחינוך נוער ליזמות עסקית דרך בתי ספר, מתנ"סים ורשויות מקומיות וכן מרכז טכנולוגי לאנרגיות מתחדשות שתומך במיזמי מחקר ופיתוח בתחומים הטכנולוגיים הרלוונטיים, כגון אנרגיה סולרית, אנרגיית רוח, אנרגיה גיאותרמית, התייעלות אנרגטית ועוד.

 

לתמיכה של רשות החדשנות בחברה שלכם השפעה רבה על עתיד החברה שלכם. מעבר לכך שתוכלו לקבל אישור לכך שיש לכם רעיון טוב בידיים, משהו שבאת אפשר לפתח אותו והוא יכול להתאים לשוק שבו אתם נמצאים, עצם התמיכה, אם תזכו בה, תשקף הבעת אמון מקצועית בפוטנציאל הגלום ברעיון שלכם. בזה תוכלו להשתמש כדי לגייס כסף נוסף בעתיד...

 

אז איך מגישים בקשה, למי פונים ואיך תדעו באיזה מסלול לבחור? נשמח לסייע לכם בכל שאלה בכתובת הדוא"ל: [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.