10 אוגוסט 2017 | ג'ייסון דה-מר
7 הוצאות שרוב היזמים לא מתכוננים אליהן מראש

ניהול עסק הוא עניין יקר. כשיזמים לא מנוסים מתחילים לתכנן את השקת העסק שלהם ותפעולו הם מתעסקים מטבע הדברים בכסף שהם עומדים להרוויח במקום בהוצאות ההכרחיות שהם יצטרכו להתמודד איתן כדי לשמור על העסק שלהם בחיים. לעתים קרובות הם מנסים להבין מה צריך לקחת בחשבון כשיוצאים לדרך כמו עלויות ציוד או עלות פיתוח המוצר העיקרי שלהם, אבל יש הוצאות שהם פשוט זונחים.

ניהול עסק הוא עניין יקר. כשיזמים לא מנוסים מתחילים לתכנן את השקת העסק שלהם ותפעולו הם מתעסקים מטבע הדברים בכסף שהם עומדים להרוויח במקום בהוצאות ההכרחיות שהם יצטרכו להתמודד איתן כדי לשמור על העסק שלהם בחיים. לעתים קרובות הם מנסים להבין מה צריך לקחת בחשבון כשיוצאים לדרך כמו עלויות ציוד או עלות פיתוח המוצר העיקרי שלהם, אבל יש הוצאות שהם פשוט זונחים.

וזאת הטעות שלהם. זה חשוב להכיר בהוצאות האלו בשלבי התכנון או שהם יצוצו בצורה מכוערת בהמשך הדרך.

 

1. מיסים

מיסי חברות יכולים להסתבך במהירות. גם בחברה של אדם אחד. החדשות הטובות הן שאתם לא תצטרכו לשלם הרבה מיסים עד שבאמת תתחילו להרוויח כסף. אבל ברגע שהרווחים יתחילו להגיע אתם תצטרכו לדעת בדיוק כמה מהרווח הזה אתם צריכים לשמור בצד לתשלומי המס.

עשו את המחקר שלכם ובנו את העלויות האלו בתוך מודל הרווחיות שלכם. אחרת כשתגיע העת לכך אתם תגלו לפתע שאתם מרוויחים הרבה פחות כסף ממה שחשבתם.

 

2. ביטוח

הביטוחים נמצאים בדרך כלל בתחתית הרשימה כשמתכננים עסק חדש. יש הרבה סוגים של ביטוחים לעסק ויכול להיות שהחברה שלכם לא זקוקה לאף אחד מהם. אבל כדאי שתכירו את הצרכים שלכם. לדוגמה, יתכן ואתם צריכים אחריות כללית, חבות מוצר או אפילו פוליסות ביטוח אחריות מקצועית, תלוי מה אתם מציעים. יתכן ואתם תצטרכו ביטוח נכס מסחרי או סוגים אחרים של ביטוח כפי שתראו לנכון.

 

3. עוד כוח אדם

בתחילת הדרך אתם כנראה לא הערכתם נכון את כמות העזרה שאתם הולכים להזדקק לה. כוח אדם הוא משאב יקר, בייחוד אם אתם מעסיקים מישהו במשרה מלאה, ולכן, באופן טבעי, רוב היזמים מעסיקים כמה שפחות אנשים בתחילת הדרך.

אבל כל מה שצריך לקרות הוא קפיצה פתאומית בצרכים של הלקוחות כדי שתתחילו לחפש בטירוף אחר עובדים חדשים. העובדים האלו יכולים לפעור בור גדול בתחזיות הפיננסיות שלכם. נסו לייצר תוכנית גיבוי להעסקת פרילנסרים או עובדים זמניים לפי הצורך.

 

4. תיקוני חירום

יש אין ספור דברים שעלולים להשתבש בעסק שלכם. חלק מהציוד יכול להתקלקל, החלון שלכם יכול להישבר, הטלפון של העובד שלכם עלול ליפול לכיור, יכול להיות שגם יגנבו לכם ציוד.

את ההוצאות האלו קשה מאוד להעריך ולחזות, אז כשהן עולות הן יכולות לגרום להרבה בלגאן בתקציב. הגישה הטובה ביותר היא להשאיר חלק מהתקציב למקרי חירום כלליים והוצאות לא צפויות. בדרך זו אתם תהיו מוכנים כמעט לכל דבר שעלול לקרות.

 

5. דמי מנוי על תוכנות

לא משנה אם אתם מריצים קמפיין תוכן שיווקי או פשוט מנסים לעקוב אחרי המלאי שלכם, ככל הנראה אתם תצטרכו לעשות מנוי על תוכנה כזו או אחרת כדי לבצע את המשימות האלו. המילה "צריכים" היא קצת סובייקטיבית. כמובן, תמיד אפשר לעשות את העבודות האלו באופן ידני, אבל האטומיזציה הזו תחסוך לכם בסופו של דבר לא מעט עלויות עבודה.

הבעיה היא שדמי המנוי האלו יכולים להגיע למאות או אפילו אלפי דולרים בחודש, ואם אתם לא תהיו מוכנים להוצאות האלו אתם תמצאו את עצמכם במאבק הישרדותי קשה כבר בשלבי הצמיחה המוקדמים של העסק.

 

6. הוצאות נלוות לתפעול העסק

רוב היזמים מבינים מספיק כדי להכניס את עלויות השכירות למודל העסקי שלהם, לא משנה אם בכלל יש להם שטחי משרד. אבל האם חשבתם על ההוצאות הנלוות? כמובן שזה תלוי במיקום המשרד שלכם ובגודלו אבל בקלות אתם יכולים להגיע להוצאות של מאות שקלים בחודש על עלויות אינטרנט והוצאות נוספות כמו חשמל, שירותי טלפון, מים, שירותי תחזוקה נוספים וגז.

אתם יכולים לברר בכמה כסף מדובר אם תשאלו בעלי עסקים אחרים באזור שלכם כמה הם משלמים על אותם שירותים.

 

7. הוצאות עובדים

אם אתם עובדים עם צוות קטן או שאתם עובדי החברה היחידים, לא יהיו לכם יותר מדי דאגות בנושא הזה. אבל אם הצוות יתחיל לגדול אתם תתחילו להפגיז בהוצאות עובדים משמעותיות, אפילו אם זה בעבור צרכים בסיסיים. לדוגמה, אתם צריכים לדאוג שהמשרד יהיה תמיד מלא בציוד משרדי כדי שהעובדים יוכלו לעבוד ביעילות. בנוסף, אתם צריכים לשלם להם על נסיעות, על אוכל ועל דברים אחרים שהם זקוקים להם במהלך שעות העבודה.

 

אלו רק חלק מההוצאות שיכולות לצוץ אצל היזמים. לא משנה עד כמה אתם מתכננים היטב את ההוצאות הכלכליות שלכם, אין סיכוי שתצליחו לקחת הכל בחשבון. אבל ככל שתשקיעו טוב יותר בתכנון הכלכלי כך לחברה שלכם יהיה טוב יותר.

 

משקיעים ושותפים רוצים לראות שעשיתם את המחקר שלכם. אם תקחו את הדברים האלו בחשבון אתם תראו שעשיתם מעל ומעבר כדי להוכיח את הלגיטימיות של המודל שלכם. בינתיים התכוננו לעולם של הפתעות. יזמות לעולם לא תהיה בדיוק כפי שתכננתם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.