11 אוגוסט 2017 | יוסי דהן
החבר'ה הרעים של החבר'ה הטובים בעולם הסייבר

עופר חשב שרעיון זה הדבר המשני בהקמת חברה ושהדבר היותר חשוב זה למצוא שותפים מתאימים. אחד האנשים שפגש בזמנו היה דורון אלטר שהיה שותף בקרן Innovation Endeavors. דורון הציע לעופר להיפגש עם שני אנשים: נדב צפריר, מי שהיה מפקד יחידת 8200, וישראל גרימברג שהיה מפקד יחידת הסייבר ב-8200. נדב וישראל בדיוק גיבשו את רעיון הקמת Team 8 שתשקיע ותתמוך בסטארטאפים בתחום הסייבר.

כבר בגיל 16 הקימו עופר ישראלי וחבר חברה בשם PureSoft שסיפקה שירותי פיתוח תוכנה לחברות אמריקאיות. הלקוחות שלהם הגיעו דרך פרסום עצמי שעשו בקבוצות שונות באינטרנט. בשלב מסוים הם קיבלו התראה שעליהם לשנות את שם החברה כיוון שיש כבר חברה אחרת באותו שם – כך הם למדו שכשמקימים חברה אז צריך לרשום אותה...

 

אחרי שסיים את שירותו הצבאי ביחידת המודיעין של פלס"ר גולני הלך עופר ללמוד פיזיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון. כבר במהלך הלימודים הצטרף לצ'ק פוינט שם התקדם לתפקיד ראש צוות והוביל פיתוח של מוצרים שונים. אחרי כמה שנים בצ'ק פוינט החליט שהגיע הזמן להקים משהו משלו. הוא עזב את צ'ק פוינט עוד לפני שהיה לו רעיון ושותפים לדרך.

 

עופר חשב שרעיון זה הדבר המשני בהקמת חברה ושהדבר היותר חשוב זה למצוא שותפים מתאימים. אחד האנשים שפגש בזמנו היה דורון אלטר שהיה שותף בקרן Innovation Endeavors. דורון הציע לעופר להיפגש עם שני אנשים: נדב צפריר, מי שהיה מפקד יחידת 8200, וישראל גרימברג שהיה מפקד יחידת הסייבר ב-8200. נדב וישראל בדיוק גיבשו את רעיון הקמת Team 8 שתשקיע ותתמוך בסטארטאפים בתחום הסייבר. החיבור בין עופר, נדב וישראל נוצר והם החליטו לצאת לדרך ביחד.

 

הם הסתכלו על עולם ה-Targeted Attacks – קבוצות שמשקיעות משאבים רבים (אנשים וכסף) על מנת לתקוף ארגונים מסוימים כדי להוציא מהם מידע ספציפי או לגרום להם לנזק נקודתי. זו בעיה קיימת שגדלה משנה לשנה כמו התקפות הסייבר על TARGET, Home Depot, JP Morgan, Sony, חברות חשמל באוקראינה ועוד מקרים דומים רבים. הם החליטו שזה תחום עם הזדמנות גדולה מבחינת השוק ועם אתגר גדול מאוד מבחינה טכנולוגית. תחום שבו נמצאים תוקפי הסייבר הטובים ביותר בעולם שמוכנים להשקיע המון משאבים כדי להשיג את מטרתם. לחברה שהקים עופר ישראלי קראו illusive networks.

 

מאז הקמתה גייסה illusive networks השקעה של 30M$. החברה מונה כ-65 עובדים ומספקת פתרונות להגנה מפני התקפות סייבר לעשרות לקוחות ברחבי העולם.

 

מתוך הריאיון:

"אני חושב שבחייו של סטארט-אפ יש אינסוף אתגרים. איפה שלא תסתכל יש אתגר. אחד הדברים היותר מהותיים בעיניי זה פוקוס. במיוחד בגלל שראינו הצלחה די גדולה די מהר. אז אנחנו נקראים להמון כיוונים שונים פוטנציאלים טובים. יש המון שותפים שרוצים למכור את הפתרון שלנו, יש המון חברות טכנולוגיה שרוצות לעשות שותפות איתנו, יש אינסוף שווקים שאתה יכול לפנות אליהם, אינסוף ורטיקאלים שונים שאתה יכול להתייחס אליהם, ובכל זאת, החברה קטנה יחסית – זה עדיין סטארט-אפ בסופו של דבר. ואני חושב שהחלק המאתגר הוא להגיד לא. למצוא מה באמת הפוקוס שלך ולשים לב שאתה מתמקד שם ומשקיע את המאמצים שם על מנת לגדול בצורה מאוד מהירה בתוך אזור הפוקוס ומשם ללכת ולהתרחב הלאה".

 

(עופר ישראלי, מייסד ומנכ"ל illusive networks, על אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודדת החברה).

 

לראיון המלא עם עופר באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.