15 ספטמבר 2017 | יוסי דהן
סיפורי הצלחה וכישלון עם דרור גינזברג

כמה שנים אחרי שסגר את החברה הקודמת שהקים פנה אליו חבר בשם יאיר גולדפינגר (ממייסדי חברת מיראביליס שפיתחה את תוכנת ה-icq ונמכרה ל-AOL ב-407 מיליון דולר). יאיר ביקש מדרור שיערוך בדיקה לחברה שהקים בשם PicApp. אחרי שהבינו מדרור אילו שינויים צריך להכניס בחברה כדי להבריא אותה הם הציעו לו להצטרף אליה כשותף וליישם את מסקנותיו. כעבור שנה וחצי היא נרכשה בסכום מוערך של 15 מיליון דולר.

דרור גינזברג קיבל את המחשב הראשון שלו מסוג דרגון 32 מאביו בגיל 12. מיד לאחר מכן רשם אותו אביו לקורס תכנות שבעקבותיו התאהב דרור בתחום. בגיל 16 מכר את התוכנה הראשונה שלו. הוא היה דיי מבושל בכתיבת קוד כשהגיע לשרת בממר"ם.

 

כמה שנים אחרי שהשתחרר משירותו הצבאי הקים את הסטארט-אפ הראשון שלו ביחד עם חבר. אחרי שנה שבה פיתחו את המוצר וניסו לגייס השקעה למיזם שלהם הבינו שהם צריכים הרבה יותר כסף ממה שחשבו בגלל הוצאות שקשורות לרגולציה בתחום.

 

כמה שנים אחרי שסגר את החברה הקודמת שהקים פנה אליו חבר בשם יאיר גולדפינגר (ממייסדי חברת מיראביליס שפיתחה את תוכנת ה-icq ונמכרה ל-AOL ב-407 מיליון דולר). יאיר ביקש מדרור שיערוך בדיקה לחברה שהקים בשם PicApp. אחרי שלושה ימים בהן בחן דרור את החברה לעומק הוא הגיש למועצת המנהלים של החברה דו"ח עם המסקנות אליהן הגיע. אחרי שהבינו מדרור אילו שינויים צריך להכניס בחברה כדי להבריא אותה הם הציעו לו להצטרף אליה כשותף וליישם את מסקנותיו. כעבור שנה וחצי נרכשה החברה ע"י Ybrant Digital בסכום מוערך של 15 מיליון דולר.

 

יום אחד, כשישבו דרור וחבר ותיק שלו לראות טלוויזיה, הם דיברו על זה שבסוף כל סרט או סדרה שמוקרנים, מוצג מידע טקסטואלי רב שאף אחד לא קורא אותו. למשל, מידע על התקופה שבה הסרט צולם או התקופה שהסרט מדבר עליה או הקאסט של השחקנים ואילו סרטים הם עשו קודם לכן. משם עלה להם הרעיון לקחת את כל הטקסט הזה ולהפוך אותו לוויזואלי, לייצר ממנו וידאו. וכך הקימו את Wochit.

 

מאז הקמתה לפני 5 וחצי שנים גייסה Wochitכ-29 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-60 עובדים עם הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. לחברה מעל ל-500 לקוחות בינהן ערוץ RTL בגרמניה, USA Today, CBS ו-TimeInc בארה"ב.

 

מתוך הריאיון:

"יש נטיה ליזמים צעירים לא לעשות Diligence על הרעיון שלהם עד הסוף. בין אם זה ברמה העסקית, בין אם זה ברמה של עם מי הם עובדים או אפילו מי המשקיעים שלהם. אתה לוקח כסף פעם ראשונה ממשקיע – יכול להיות שיושב לך מישהו בבורד שעושה לך רק בלגן וצרות. ואתה לא יודע את זה אבל זה דברים שצריך לבדוק. למשל, גם לא לקחת כסף מכל אחד. אז קודם כל צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות. התרשמות ראשונית ואישית היא מאוד מאוד חשובה. אבל יותר מזה, כשאני לוקח היום כסף ממישהו אני פשוט הולך לחברות אחרות שהשקיעו בהן ומדבר עם האנשים. 'הבחורצ'יק הזה והזה יושב אצלך בבורד, איך הוא? אפשר לדבר איתו? הוא בחור רציני? הוא תורם לך משהו? הוא לא תורם לך משהו? הוא עוזר לך? הוא מפריע לך?' אני חושב שהיזם צריך לעשות Diligence על המשקיע בדיוק כמו שהמשקיע עושה Diligence על היזם"

(דרור גינזברג, מייסד ומנכ"ל Wochit, על לקח חשוב שלמד כיזם.)

 

להאזנה לראיון המלא עם דרור באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.