14 אוגוסט 2018 | מת'יו טורן
איך לפנות לבעיות בצורה ישירה מבלי לצאת מניאקים

בעולם היזמות אין מקום לפאסיב-אגרסיב ואי אפשר ללכת סחור סחור. כבעלי עסק אתם תחסכו זמן, כסף והרבה מאוד סטרס אם תהיו ישירים עם אנשים. אבל, יש הבדל בין להיות ישיר ולהתנהג בחוצפה ובסופו של דבר זה הכול עניין של טכניקה. הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם ללכת על הקו מבלי לחצות אותו:

בעולם היזמות אין מקום לפאסיב-אגרסיב ואי אפשר ללכת סחור סחור. כבעלי עסק אתם תחסכו זמן, כסף והרבה מאוד סטרס אם תהיו ישירים עם אנשים. אבל, יש הבדל בין להיות ישיר ולהתנהג בחוצפה ובסופו של דבר זה הכול עניין של טכניקה. הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם ללכת על הקו מבלי לחצות אותו:

 

1. אל תניחו הנחות

אין סיכוי שתצליחו לדעת הכול על מישהו. יכול להיות שהשותף העסקי שלכם שאתם חושבים שהוא עצלן או מנותק עובר אירוע קשה בחייו הפרטיים. יכול להיות שהעובדים שלכם שנדמה לכם שהם לא מספיק מיומניים או שהם רשלנים פשוט לא עברו את אותה הכשרה שהייתם רוצים שתהיה לכם. זה נכון גם לגבי עסקים וארגונים. אם הם לא עובדים אתכם כמו שרצית שיעבדו, יכול להיות שיש סיבה שאתם לא רואים. לפני שאתם מתעמתים אם מישהו בנושא מסוים, תבדקו שאתם מכירים את כל העובדות.

 

2. וודאו כי יש מטרה לשיחות שלכם

האם מה שיש לכם להגיד ישרת מטרה מסוימת או שאתם פשוט רוצים לשחרר קיטור? לא משנה אם אתם מקווים לפתור קונפליקט או לדון בתוכניות עתידיות, אתם צריכים שזה יעשה מתוך איזו מטרה ממשית. האם אתם מבקשים להגביר את התפוקה של אחד העובדים, לחתום על עסקת חסות או להביא שותף עסקי חדש? לגרום למישהו להתעצבן או לנסות להוכיח נקודה לא יכולה להיות המטרה.

 

3. תכננו מה אתם הולכים להגיד

כשאתם צריכים להיות ישירים עם מישהו למילים שלכם יש משקל כבד. הדרך שבה אתם מבטאים את החשש שלכם יכולה להוביל לכמה תגובות מהצד השני, הוא יכול לכעוס או להיעלב אבל התגובה יכולה להיות גם אוהדת והצד השני יכול להביע רצון לעזור. מהסיבות האלו אתם צריכים לקחת את הזמן ולתכנן מראש מה אתם הולכים להגיד. אתם לא רוצים להתכונן יותר מדי, השיחות האלו לא תמיד הולכות בדרך שבה תכננתם, אבל גם אם תשקלו מעט את הדברים זה יכול לסייע לכם. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לגרום לצד השני להיות במגננה בזמן שאתם צריכים את העזרה שלו בפתרון בעיה.

 

4. דברו על התופעה, לא על האדם

ושוב העניין של הניסוח כאן הוא מאוד חשוב. גם אם העובד שלכם מתרשל או עצלן, אם תבקרו אותו כאדם ולא את הביצועים שלו אתם תרגיזו אותו ותסיטו את המיקוד מהבעיה האמיתית.

לדוגמה, במקום לומר "לאחרונה, אתה מתרשל בביצוע העבודה" אתם יכולים להגיד "שמתי לב שהפרודוקטיביות שלך צנחה בשבועות האחרונים". הבהירו כי אתם חוששים לתופעה עצמה ולדרך שלכם לטפל בה מבלי לבקר את העובד שלכם.

 

5. כוונו לתוצאה החיובית

זה נשמע ברור, אבל קל לשכוח את מטרת הקצה כשאתם שוקלים איך להיות ישירים עם מישהו. כשתגיעו למה שרציתם להגיד, תצטרכו להרגיש בטוחים שאתם מתקשרים בצורה יעילה ופועלים למען מטרה חיובית. אם תציעו פתרונות אפשריים תוכלו לשמור על חשיבה קונסטרוקטיבית וכך להקשיב בצורה אקטיבית לתגובה של האדם האחר ולהתפשר במקומות הנכונים. שימו לב, המטרה היא לא להוכיח נקודה, היא לפתור בעיה.

אפשר להיות ישירים בלי להיות "האנשים האלו". התהליך פשוט דורש מכם לקחת בחשבון כמה דברים ולהתכונן מראש.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.