15 אוקטובר 2017 | טל קרפל
שיתוף פעולה שסולל את הדרך לאקזיט

יזמים בתחילת דרכם, בשלב הקריטי של המעבר מחולם בודד לחברה בתנופה, מחפשים דברים שונים. חלקם רוצים נוחות וגמישות, אחרים מחפשים שיתופי פעולה או מפגשים מעוררי השראה, ויש כאלה שמבקשים להיות חלק ממשהו גדול יותר.

יזמים בתחילת דרכם, בשלב הקריטי של המעבר מחולם בודד לחברה בתנופה, מחפשים דברים שונים. חלקם רוצים נוחות וגמישות, אחרים מחפשים שיתופי פעולה או מפגשים מעוררי השראה, ויש כאלה שמבקשים להיות חלק ממשהו גדול יותר.

 

הרבה מכשולים ניצבים בדרכו של היזם הישראלי הממוצע בדרכו לסטארט-אפ מוצלח. אחרי שהרעיון המרכזי כבר גובש, נדרשים המנהלים למצוא משרד, לקנות ריהוט ולארגן סביבת עבודה נוחה ואופטימלית, שלא לדבר על להכניס קצת עניין ומדי פעם להרים כוסית עם הצוות לשחרור מתחים ולגיבוש. לא פשוט ליצור מקום עבודה מפרה לעובדים, שנותן להם קרקע ליצירה. חברות הסטארט-אפ הבאות, שצמחו משמעותית תוך מספר חודשים, לפעמים אפילו פי עשרה, בחרו לגדול במתחם המשרדים המשותפים Powerball שבפארק המדע נס-ציונה/רחובות.

 


Powerball – מפגש על כוס קפה, עוד הזדמנות לנטוורקינג עסקי

 

דני עצמון, מייסד חברת קוגנטה (Cognata), הוא מתכנת מקצועי מגיל 13, הוא הוציא את המוצר הראשון שלו בגיל 18 וקוגנטה היא החברה השלישית שהקים. דני (41), נשוי פלוס שלושה ילדים, התחיל את הדרך שלו במתחם בחלל של משרד יחיד. מיד אחרי גיוס ההון לחברה עבר למשרד של שישה אנשים, היום הם כבר 20 אנשים בצוות והיד עוד נטויה – החברה מתכוונת למנות לא פחות מ־30 עובדים עד סוף השנה, כולם יעבדו באותו המתחם.

 

מה קוגנטה עושים?

"בדיקה של נהיגה אוטונומית באופן כמותי היא מאוד מסובכת ויקרה, וקוגנטה פותרת את הבעיה הזאת. המערכת שלנו עורכת סימולציה גלובלית ובודקת מערכות נהיגה אוטונומיות בכל מקום ובהיקף אדיר, כך שאנחנו יכולים לבצע בדיקות בטיחות תוך הורדת עלויות במידה ניכרת לכל החברות בתעשייה".

 


הצוות של קוגנטה. שדרוג במערכות הנהיגה האוטונומיות 

 

איך הגעת למתחם עבודה משותף?

"הגעתי לפה אחרי שסיימתי לעבוד בהרמן, שרכשה את המיזם הקודם שלי; אדם אחד מול מחשב, מגלגל רעיונות מול עצמי. אחרי כמה חודשים התחלתי להיפגש עם משקיעים ובעצם להקים את החברה מאפס. החלטתי להתחיל במתחם Powerball מכמה סיבות: ראשית, הם מציעים משרד נוח וקל לתחזוקה. שנית, יש אנשים מסביב, ובכך נפתרת הבעיה של 'לדבר עם הקירות', שבולטת כשמתחילים להזניק חברה. יש פידבק מסביב אם רק רוצים, ועבור יזם מתחיל זה יכול להיות קריטי להמשך הדרך. בנוסף יש הרבה שיתופי פעולה מתוך הקהילה. רואה החשבון שלי, חברת ההשמה, מעצב תלת-ממד – כולם חברי קהילה שנמצאים מטר ממני".

 

רוצים לשמוע פרטים על המתחם? לאתר Powerball לחצו כאן

 

 

מתרחבים בתוך המתחם

גם אסף טוקר, מייסד חברת Seevoov, מוצא יתרונות רבים במתחם עבודה משותף. "הגעתי ל־Powerball בגלל קרבה גיאוגרפית ונדלקתי על המקום. היתרונות של קבלת כל שירותי המשרד בקלות, חדרי ישיבות, הרצאות, חשיפה לקרנות ולמשקיעים והפריה הדדית מחברות אחרות במתחם – אלה עושים את כל ההבדל בין משרד 'אולד פשן' לבין הפיכה לחלק מקהילה במתחם משרדים משותפים".

 


הצוות של Seevoov. פלטפורמה לתכנון טיול מבוססת וידאו

 

אסף, רופא ילדים ויזם אשר עבד בעבר כסמנכ"ל פיתוח עסקי בקרן הון סיכון, הקים חברה שנועדה להקל על תכנון טיולים באמצעי לא שגרתי. "אני מאוד אוהב לטייל ובכל פעם נתקלתי בבעיה בשלב תכנון הטיול - יש המון מידע שצריך לקרוא וקיים קושי ויזואלי לראות את היעדים. לכן בנינו פלטפורמה לתכנון טיול מבוססת וידיאו. המטייל בוחר יעד וסוג טיול – ילדים, קולינריה, חיי לילה - והמערכת בוחרת עבורו את המסלול הנוח ביותר ומסייעת בתכנון לוגיסטי של הטיסות, המלונות וכו'. ברקע עובדת מערכת טכנולוגית תחת רישום פטנט אשר מתייגת באופן אוטומטי את סרטי הווידיאו ומזהה על ידי מערכת למידה את האתרים השונים המופיעים בסרטים. היום החברה אחרי השקת גרסת בטא של המוצר ומתחילה מספר שיתופי פעולה בעולם התיירות בחודשים הקרובים".

 

משיתופי פעולה ועד משחקי הכס

עבור יזמים בתחילת דרכם, גמישות היא עניין קריטי. יזם שמתחיל ברעיון ומפתח אותו נתקל בדרך בשינויים רבים, בעיקר במצבת העובדים. לפיכך מתחם משרדים משותף מספק הזדמנויות להעריך את המצב מחדש בכל נקודת זמן.

 

דייב אברג'ל, מייסד חברת uPress, מדבר בדיוק על הנקודה הזו: "הגענו ל־Powerball לאחר שהחלטנו לעבור מהמשרד הפרטי ששכרנו. חברה בתחילת הדרך צריכה לחשב את צעדיה נכון. התחלנו ארבעה עובדים במשרד פרטי במתחם, לאחר מכן החלטנו מטעמי נוחות שמחצית מעובדי המשרד יעבדו מהבית. עכשיו, בצעדים בריאים ומתקדמים עברנו למשרד עם חמש עמדות עבודה בחדרים צמודים. הגמישות הזאת היא קריטית בשלבים של גדילה ושינוי, שחברות חוות כחלק מחבלי הלידה שלהן".

 

 


הצוות של uPress. פלטפורמה ייעודית ומהירה לאתרי וורדפרס 

 

אברג'ל (31), נשוי פלוס שניים, מספר: "uPress עוסקת באחסון אתרי וורדפרס. הגענו לפתרון לאחר שנים של ניסיון, שבהן החברה עבדה בתור 'חברת אחסון כללית', המאחסנת את כל סוגי האתרים. בהתאם לפידבקים מהלקוחות פיתחנו בהצלחה פלטפורמה ייעודית לאתרי וורדפרס בלבד, המנהלת את כל האחסון בצורה נוחה, מהירה ויעילה ומטפלת בבעיות אבטחה מתקדמות".

 

"מתחם משותף טומן בחובו גם יכולת ליצור קשרים חדשים, לפגוש מכרים, לעבוד ולקדם את המוצר שלנו, ליצור הזדמנויות ושיתופי פעולה ולתת מענה לשכנים שצריכים בדיוק את המוצר שלנו", הוא מסביר. "יתרון נוסף ולא פחות חשוב הוא שהמקום מסיר מאיתנו את דאגת הלוגיסטיקה לענייני המשרד - הקפה של הבוקר, ניקיון המשרד והשירותים הנלווים (פקס, מדפסת) - ועם זאת נותן ערך מוסף של ימי מיטאפ וימי גיבוש לחבר'ה", אומר אברג'ל. "בהחלט השגנו לא מעט שיתופי פעולה עם מספר חברות בתחומים שלנו, ושעות הגיבוש והפעילויות עזרו לנו ליצור קשרים נהדרים. זכורה לי במיוחד הרצאה מצחיקה ומעניינת בנושא משחקי הכס, חוויה שאפשר לחוות רק במתחם כזה".

 

המתחם המשותף כולל עשרות סטארטאפים, יזמים ונותני שירותים, וכל אחד מהם הגיע אליו מצרכים אחרים. חלק מהיזמים מחפשים דווקא מקום שיפרה את העובדים ויעודד יצירתיות. זאת בסיוע הרצאות, העצמה אישית ועסקית ופעילויות רווחה כמו בירות בימי חמישי, פינוקים או סתם חידוני ידע כללי משעשעים.

 

 

רוצים לשמוע פרטים על המתחם? לאתר Powerball לחצו כאן

תגובות

1. ילון | 15 אוקטובר 2017

צוות המקום

לטעמי דווקא צוות העובדים ומנהלים במקום הם אחד החוזקות המרכזיות של המקום


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.