25 ספטמבר 2017 | מערכת
עסקים בינלאומיים - מה צריך לדעת?

הרבה אנשים חולמים בגדול, אבל אצל רובם החלומות נשארים בדיוק שם, באזור הלא ממומש. איך עוברים משלב הביצוע לשלב שבו אתה מוכר את המוצר שלך בחו"ל? מספר שלבים שא צריך לעבור בדרך להצלחה הגדולה.

 

הרבה אנשים חולמים בגדול, אבל אצל רובם החלומות נשארים בדיוק שם, באזור הלא ממומש. איך עוברים משלב הביצוע לשלב שבו אתה מוכר את המוצר שלך בחו"ל? מספר שלבים שא צריך לעבור בדרך להצלחה הגדולה.

 

לוגיסטיקה

אם אתה מתכוון להתחיל לייצא את המוצרים שלך לחו"ל אתה זקוק קודם כל לאיש לוגיסטיקה, ואם אין לך אפשרות לגייס איש מקצוע, כדאי שאתה עצמך תבין בנושאים של לוגיסטיקה, תובלה וכל מה שקשור לייצוא, ולעסקים בינלאומיים. האם אתה מבין בשיטות הסחר והתשלום במדינה אליה אתה מתכוון לעשות עסקים? האם עברת על כל שלבי בדיקות ההיתכנות, התאמת המוצר לחו"ל, הנהלת החשבונות המקומית, התחרות המקומית מול חברות מקומיות שמעניקות שירות דומה או פיתחו מוצר דומה לשלך? כמובן שאין פה שום רצון לרפות את ידיך, אבל ככל שתהיה מוכן לקראת העסקים הגדולים בחו"ל, כך יש יותר סיכוי שתצליח ותשגשג, ואולי תגלוש לעוד ועוד שווקים. ופה הגענו ליתרון העצום של הצלחה בחו"ל. אומנם ההתחלה קשה והתכנונים המוקדמים מפרכים ויכולים להוציא אותך מהדעת, אבל מהרגע שאתה מצליח שם אתה יכול לגלוש למדינות נוספות, שהקהל שלהן מתנהג באופן דומה, מבלי שיהיו לך עלויות תכנון חדשות. למשל, מדינות מזרח אירופה, מדינות סקנדינביה, מדינות מערב אירופה, מדינות דרום או צפון ארצות הברית, ועוד.

 

ייעוץ שיווקי

ברור שאתה יודע יותר טוב מכולם על המוצר שלך, על הקהל שלו, התמחור שלו והנראות שלו בשווקים המקומיים. אבל כדי שתוכל לעשות לו הסבה לחו"ל ותוכל למכור אותו בהצלחה, אתה צריך ייעוץ מקצועי. מנטור מקצועי שיבחן את המוצר שלך מכל זווית וכיוון אפשריים, ויעניק לך סט כלים מקצועיים, שיעזור לך בתור מנכ"ל החברה להסב את המוצר שלך לקהל בחו"ל. מגיע לך לקבל את הייעוץ ואת הליווי חינם למשך שנה, אז כדאי שתנצל את ההטבה המפוארת הזו. במסגרת הליווי, יכינו אותך לתערוכות בין־לאומיות, בדיקת תקינות ורגולציה של המוצר בחו"ל, ליווי שלך במכרזים ועוד.

 

 שילוח בינלאומי

הדבר הכי חשוב לך בעצם, כדי להצליח בחו"ל, זה שילוח בינלאומי. ללא השילוח, למעשה המוצרים שלך פשוט נשארים בארץ. יש לך שתי אפשרויות שליחה:

אפשרות שילוח באמצעות הים: תובלה ימית (ספינות)

אפשרות שילוח באמצעות האוויר: תובלה אווירית (מטוסים)

 

מדיה דיגיטלית

כדי להצליח בכל מקום, בארץ ובחו"ל, עליך לשכור איש מדיה דיגיטלית מקצועי. כדי שתצליח בשווקים שאליהם אתה מכוון בחו"ל, עליך לשכור איש מדיה שמבין בשווקים האלה. לא מספיק שתגייס "גאון" שהוכיח את עצמו בשוק המקומי, או בשוק בחו"ל שאינו קשור לשוק קהל היעד שלך. למשל, השוק של ארצות הברית שונה בתכלית מהשוק של מזרח אירופה, ואילו השוק של אסיה נבדל מכולם בשל התנהלות צרכנית אחרת שאינה דומה לאף שוק אחר.

 

מיתוג ושיווק

בחן את עצמך: האם אתה היית קונה את המוצר שלך? ושאלה נוספת: האם הקהל המקומי קונה את המוצר שלך כי הוא כבר מכיר אותו, כי יש לו מוניטין מסוים, כי הוא עונה על צרכים ייחודיים או כי הוא מאד דומה למוצר אחר בשוק?

 

לדוגמא, יצרנים מקומיים של מוצרי קוסמטיקה טבעית שרוצים לשווק לחו"ל, שבשם שלהם קיימות אותיות גרוניות שבחו"ל יתקשו להגות, יאלצו לשנות את השם שלהם. בנוסף, העובדה שבארץ רוכשים את המוצרים שלהם, כי בשם שלהם טמון היתרון של המוצר שלהם (לדוגמא, המילה טבעי) לא תעמוד לזכותם בחו"ל. בכל המקרים האלה יש לשנות את השם, אבל לפני שמשנים אותו חייבים להתייעץ עם מומחה. גם בגלל שאולי השם הזה קיים כבר בשווקים בחו"ל וגם כדי להבין לעומק מה הוא משדר. שמות מסוימים עלולים להישמע לנו מדליקים, מבלי שאנחנו מבינים שבסלנג מקומי מדובר בקללה עסיסית. דבר נוסף שצריך לחשוב עליו הוא הלוגו: הצבעים שעבדו עבורנו בישראל, לא בהכרח יעבדו על קהל זר. גם צריך לערוך בדיקה מקיפה שהלוגו לא דומה ללוגו שכבר קיים ושייך לחברה מוכרת מקומית בחו"ל. לגבי השיווק, מובן מאליו שיש לחבור לאיש פרסום מקומי בשוק אליו אנו מכוונים, להכין קמפיין מסודר ומותאם. גם את החיבור עם משרד הפרסום המקומי אפשר לעשות מהארץ, באמצעות המנטור הישראלי.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.