29 ספטמבר 2017 | יוסי דהן
הסטארט-אפ הפוליטי של משה פייגלין

המרי האזרחי שארגן פייגלין הביא אותו להיעצר על יד המשטרה מספר פעמים. תוך זמן קצר הפך משה מאדם אנונימי למישהו שכל מדינת ישראל הכירה. לתנועה שהקים קרא "זו ארצנו". מאז, הספיק משה פייגלין לכהן כחבר כנסת מטעם "הליכוד", להיות סגן יושב ראש הכנסת ה-19,ולהיות חבר במספר ועדות ובראשן ועדת חוץ וביטחון. לאחר הבחירות האחרונות הוא פרש מהליכוד והקים את הסטארט-אפ הפוליטי שלו: מפלגת זהות.

משה פייגלין נולד בחיפה וזמן קצר לאחר מכן עברה המשפחה לרחובות מכיוון שאביו הקים וניהל מפעל חדש באשדוד. כילד קרא את כל הספרים בספריה העירונית של רחובות. מיד כשסיים את שירותו הצבאי בדרגת סרן בהנדסה קרבית הקים חברה משלו. זו הייתה החברה הראשונה בישראל שניקתה חלונות בסנפלינג.

 

אחרי מספר שנים הקים משה חברה שאפשרה ליעל בצורה יוצאת דופן את מערך האבטחה במבנים. הלקוח הראשון היה הבורסה ליהלומים. הוא הציע להנהלת הבורסה עסקה שלא יכלו לסרב לה – לשלם אחוז אחד בלבד מהחיסכון שהמוצר הביא להם.

 

עם חתימת הסכם אוסלו הצטרף משה להפגנות של גורמים שונים בישראל. אחרי שהבין שההפגנות בהן השתתף אינן מועילות בלהביא שינוי מהותי במה שקורה במדינה החליט לפעול בצורה שונה. הוא הביא לישראל את הקונספט של מרי אזרחי בלתי אלים בסגנון מרטין לותר קינג או הפגנות הסטודנטים בפאריס. הוא קרא לאנשים לצאת ולהתיישב במרכז הצמתים בכל רחבי הארץ עם ידיים קשורות בחולצות שהיה כתוב עליהן 'אני מבקש להיעצר למען מולדתי'. הרעיון היה למלא את בתי המעצר באלפי אנשים. כ-100 אלף איש יצאו לכ-80 צמתים בכל רחבי הארץ בעקבות קריאתו של משה. המרי האזרחי שארגן הביא אותו להיעצר על יד המשטרה מספר פעמים. תוך זמן קצר הפך משה מאדם אנונימי למישהו שכל מדינת ישראל הכירה. לתנועה שהקים קרא "זו ארצנו".

 

מאז, הספיק משה פייגלין לכהן כחבר כנסת מטעם "הליכוד", להיות סגן יושב ראש הכנסת ה-19,ולהיות חבר במספר ועדות ובראשן ועדת חוץ וביטחון. לאחר הבחירות האחרונות הוא פרש מהליכוד והקים את הסטארט-אפ הפוליטי שלו: מפלגת זהות.

 

מתוך הריאיון:

"הייתי צריך בשלב הראשון, כדי לרשום את המפלגה, להביא 100 חתימות של אנשים שנרשמים בפני עורך דין ונוטריון ולשלם 50 אלף שקל אגרה. אמרתי לעצמי שאולי אני אמצא 20 אנשים שיסכימו לעבור את כל הוויה-דה-לה-רוזה הזאת ולחתום את כל החתימות. את שאר ה-80 אני אצטרך להביא 'באוזן' שיעשו לי טובה. ו-50 אלף שקל -מאיפה אני אשיג עכשיו?! עוד נשארתי בחובות מהפריימריז של הליכוד. אז שמתי הודעה בפייסבוק והתייצבו אצלי 500 אנשים וכל אחד הביא 500 שקלים. ורובם הגדול תל אביבים. מסתבר שהרעיונות שהתפתחו במשך 20 שנה, ובוודאי קיבלו הדהוד משמעותי מהתקופה שהייתי בכנסת, ולא רק בגלל הקנאביס, ואלפי מאמרים שכתבתי וספרים וראיונות וערוץ היוטיוב שלי וכו', נופלים על נפש חפצה, כמו אנשים שהולכים במדבר ושומעים את הדברים וצריכים אותם. אנחנו עוד לא שם, עוד ארוכה הדרך, אבל אנחנו נצלח את זה"

(משה פייגלין על תחילת הדרך בהקמת מפלגת זהות)

 

לראיון המלא עם משה פייגלין באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.