4 אוקטובר 2017 | ג'ון ראמפטון
11 טעויות שמרחיקות מכם את המיליון הראשון

הסיכוי להפוך למיליונר הוא לא כל כך בלתי סביר כמו שאתם בטח מדמיינים. עם מידה מספקת של מסירות, סבלנות ומיקוד, הסיכוי שלכם להפוך למיליונרים הוא לגמרי אפשרי. אם אני הצלחתי אז כל אחד יכול. מה החלק הכי קשה? להגיע למיליון הראשון. אחרי זה, הכול מסתדר מעצמו. אבל למה כל כך קשה להגיע למיליון הראשון? אני מצאתי כי רוב האנשים די קרובים לכך, אבל הם עוצרים את עצמם בגלל הגישה שלהם לחיים.

אני הספקתי להיות מיליונר בשלוש הזדמנויות שונות בחיי. בפעם הראשונה שראיתי מיליון דולר בחשבון הבנק שלי כמעט התעלפתי. אפילו שידעתי שהסכום הזה עומד להגיע לחשבון הבנק שלי, זה עדיין תפס אותי לא מוכן.

הסיכוי להפוך למיליונר הוא לא כל כך בלתי סביר כמו שאתם בטח מדמיינים. עם מידה מספקת של מסירות, סבלנות ומיקוד, הסיכוי שלכם להפוך למיליונרים הוא לגמרי אפשרי. אם אני הצלחתי אז כל אחד יכול.

מה החלק הכי קשה? להגיע למיליון הראשון. אחרי זה, הכול מסתדר מעצמו. אבל למה כל כך קשה להגיע למיליון הראשון? אני מצאתי כי רוב האנשים די קרובים לכך, אבל הם עוצרים את עצמם בגלל הגישה שלהם לחיים שמתבטאת בנקודות הבאות:

 

1. הם לא חושבים נכון

נפוליאון היל ציין בספרו "חשוב והתעשר" בשנת 1937 כי אנשים עשירים חושבים אחרת מהאנשים הרגילים. סטיב סיבולד, המולטי מיליונר שבנה את עצמו בשתי ידיו, ראיין 1,200 מעשירי העולם והגיע גם לאותן תובנות של היל על דרכם של העשירים:

• הם מאמינים שהעוני הוא שורש כל הרע

• הם מבינים כי אנוכיות יכולה להיות מעלה

• הגישה שלהם לחיים היא של עשייה

• הם אוחזים בידע ייחודי

• הם חולמים על העתיד

• הם הולכים בעקבות התשוקה שלהם

• הם מאמינים באתגרים

• הם משתמשים בכסף של אחרים

• הם מתמקדים בהכנסות ולא בחסכונות

• הם יודעים מתי לקח סיכונים.

ובקיצור, אם אתם רוצים להפך למיליונרים תתחילו לשנות את הדרך שבה אתם חושבים על כסף ועל הצלחה.

 

2. הם דואגים יותר מדי לשלמות

הנה אחד מהשיעורים החשובים ביותר שלמדתי בחיי – שום דבר הוא לא מושלם. ברגע שתקבלו את זה תוכלו להתקדם מהר יותר ולא להיתקע במקום אחד.

אם אתם מתחילים בעסק חדש, ככל שתבלו יותר זמן בלהגיע לשלמות עם המוצר או השירות שלכם, ככה המתחרים שלכם יוכלו להשתלט לכם על השוק ולקחת מכם את הלקוחות הפוטנציאליים. אל תהססו להתנסות. צאו לשוק כמה שיותר מהר. אתם תמיד תוכלו לתקן את הפגמים מאוחר יותר אחרי שתתחילו לייצר רווח.

 

3. הם מבזבזים את כל הכסף שהרוויחו

הרגע קיבלתם צ'ק שמן עם שש ספרות. זה בטח מאוד מפתה ללכת ולקנות לכם רכב יוקרה. העניין הוא כזה – אנשים עשירים יודעים איך להתנהל ברמה נמוכה מהיכולת הכלכלית שלהם, בניגוד לאנשים אחרים שמבזבזים את כל הכסף שהם מרוויחים. יש לא מעט אנשים עשירים, ביניהם גם וורן באפט, שחיים בבתים צנועים ונוסעים ברכב פשוט.

 

4. הם מציבים לעצמם ציפיות לא ריאליסטיות

אין כל ספק כי העשירים חולמים בגדול, אבל הם מציבים לעצמם ציפיות ריאליסטיות. הם מודעים לכך שהם לא הולכים להפוך למיליונרים בין לילה. כדי להגיע למטרה הזו צריך להקדיש עבודה קשה ולהיעזר בסבלנות.

גם רצי מרתון יגידו לכם שאתם לא יכולים לצפות שתצליחו לרוץ 40 קילומטרים בלי אימון מתאים והתניה נכונה. בדקו מהי ההתקדמות שכבר בצעתם ולאן אתם מכוונים.

 

5. הם הולכים אחרי אחרים בצורה עיוורת

מן הסתם יש ערך רב בחיפוש אחר מנטורים או קריאת ספרים של אלו שהצליחו להתעשר. העניין הוא כזה,  מה שעבד עבורם לא יעבוד בהכרח אצלכם. לדוגמה, השקת חברה כמו מיקרוסופט או אפל לא בהכרח נכונה לימים שלנו. אז אם תעקבו אחרי הדרך שג'ובס או גייטס עשו צעד אחרי צעד, זה לא יסייע לכם להקים את שירותי הניקיון מבוססי-מנוי שלכם.

אתם צריכים להבין מה יכול לעבוד בשבילכם ובשביל העסק שלכם ואיך אתם יכולים להגיע להצלחה בתחום שלכם.

 

6. הם מסתמכים יותר מדי על הפלסטיק

כרטיסי אשראי יכולים לסייע לכם אם אתם צריכים לבנות את האשראי שלכם או להשקיע בעסק שלכם, כל עוד שאתם משתמשים בהם בצורה חכמה. אתם יכולים בקלי קלות למצוא את עצמכם עם חוב לחברת האשראי. זה אומר שבמקום לעשות השקעות חכמות או לשים כסף בעסק שלכם, אתם תהיו עסוקים בלשלם את החובות האשראי שמלווים בריביות גבוהות.

 

7. הם לא מתכננים לטווח הרחוק

לעשירים יש את היכולת להסתגל תמיד קדימה ולתכנן את העתיד. הם יודעים לאן הם רוצים להגיע ומה נדרש מהם כדי להגיע להצלחה. זה מאפשר להם לצפות כל מכשול ולהחזיק בתוכנית שתסייע להם להתמודד עם האתגרים האלו.

אם אתם מתחילים במיזם חדש, אתם צרייכם שתהיה לכם תוכנית לטווח ארוך שכוללת את הדרך שלכם למשוך ולשמר לקוחות ולוודא כי אתם שונים מהמתחרים שלכם.

 

8. הם מבלים את הזמן שלהם עם האנשים הלא נכונים

אנשים עשירים לא מבזבזים את הזמן שלהם בבילוי עם האנשים הלא נכונים. אני מדבר על האנשים הפסימיסטים השליליים שאומרים לכם כל הזמן שאתם לא יכולים להגשים את החלומות שלכם, או אנשים שמנצלים את ההצלחה שלכם לטובתם.

במקום, האנשים העשירים מבלים את הזמן עם אנשים שחושבים כמוהם, מלאי תשוקה ומוטיבציה שחושבים על כמה מדהים העתיד שלהם הולך להיות. הם אלו שיודעים כיצד למתג את עצמם.

 

9. הם  עושים הכול בעצם

אתם לא יכולים לעשות למלא את כל התפקידים בחברה בעצמכם. אם לצורך העניין השקתם את הסטארט-אפ שלכם, אתם מוכרחים לגייס טלנטים שישפרו את נקודות החוזקה שלכם וישלימו את המקומות שבהם אתם חלשים יותר.

תלמדו איך אתם מאצילים סמכויות ופונים גם למיקור חוץ עם כל המשימות שאתם לא יודעים איך לעשות או לא מספיק חזקים בהם. זה אחד מהסודות שיזמים שומרים לעצמם, אבל הם חיוניים אם אתם רוצים לראות את העסק שלכם צומח.

 

10. הם לא נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון

לא משנה אם אתם מחפשים משקיע או רק מקימים את העסק שלכם, התזמון והמיקום שלכם יעשו את ההבדל.

קחו לדוגמה את ריאן גראב שפשוט כתב בטוויטר "תעסיק אותי J" לטרוויס קלאניק ב־2010 ובכך הפך לעובד הראשון של Uber  ולאחר מכן לראש המטה הגלובלי של החברה. ההון שלו מוערך היום ב־1.4 ביליון דולר.

במקום לחלום בהקיץ, תנצלו את ההזדמנויות שנמצאות ממש מולכם.

 

11. הם לא מאמינים בעצמם

מה הדבר הכי גדול שעוצר אתכם בדרך להצלחה? זה ככל הנראה העובדה שאתם לא מאמינים בעצמכם. במקם להסס לפני כל צעד שאתם עושים, תסמכו על תחושת הבטן שלכם ולכו עם האינטואיציות שלכם. אל תחכו לתובנות של האנשים שנמצאים סביבכם.

כמו שדייל קרנגי אמר פעם "אי עשייה מייצרת ספק ופחד. עשייה מייצרת בטחון ואומת. אם אתם רוצים להתגבר על הפחד, אל תשבו בבית ותחשבו על זה. צאו החוצה והתחילו לעבוד."

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.