27 אוקטובר 2017 | יוסי דהן
הבוסית האנטישמית שהביאה את אורן הר נבו להקים סטארט-אפ בתחום ה-AdTech

אורן החליט לקחת את כל מה שלמד בתור מנהל מוצר ב־888 בתחום של Performance advertising ולהקים פלטפורמת פרסום בווידאו. הוא התחיל לדבר עם חבר ילדות בשם טל ריזנפלד על הרעיון שלו. שניהם גדלו בנווה מונוסון ושירתו יחד בסיירת צנחנים. טל בדיוק עמד לסיים את לימודי ה־MBA שלו בהארוורד. אורן שיתף את טל ברעיון שלו וטל מצידו אהב מאוד את הרעיון. לחברה שהקימו קראו EyeView.

אורן הר נבו התחיל את הקריירה שלו כמנהל מוצר בחברת ההימורים המקוונים 888. זה היה עבורו בית ספר מדהים. הרבה יזמים מוצלחים יצאו משם, ביניהם היזמים של Playtika, אחד היזמים של Matomy, דודו רינג שהקים ביחד עם האחים אסיה את eToro ורבים אחרים.

 

ב־888 הכיר אורן את אישתו לעתיד, מנהלת התוכן של החברה עבור השוק הצרפתי. אחרי החתונה החליטו הזוג המאושר לעבור לגור זמן מה באוסטרליה. כשגרו שם, עבד אורן בסוכנות פרסום מקומית בתור מנהל פרויקט. הבוסית שלו הייתה בחורה אוסטרית-אוסטרלית ליברלית-שמאלנית אז לא היה יכול להיות לה יותר גרוע מכך שבצוות שלה יש בחור יהודי-ישראלי. יום יום היא הייתה מספרת לאורן על הדברים "הנוראים" שהישראלים עושים לפלשתינים. היא גם הייתה מזכירה לו את הדברים המדהימים שהיטלר עשה לכלכלה הגרמנית ועד כמה זה לא הוגן שלא זוכרים לו את זה. זו הייתה חוויה אנטישמית לא נעימה במקום העבודה שהביאה להידרדרות במערכת יחסים בינו לבין הבוסית שלו. בשלב מסוים הוא החליט לעזוב את מקום העבודה ולא לעבוד יותר עבור אף אחד כשכיר אלא להקים עסק עצמאי משלו.

 

בדיוק באותה שנה, 2006, גוגל רכשה את יוטיוב. אחיו רן בדיוק הקים את חברת 5min שגם התעסקה בווידאו. הוא החליט לקחת את כל מה שלמד בתור מנהל מוצר ב־888 בתחום של Performance advertising ולהקים פלטפורמת פרסום בווידאו.

אורן התחיל לדבר עם חבר ילדות בשם טל ריזנפלד על הרעיון שלו. שניהם גדלו בנווה מונוסון ושירתו יחד בסיירת צנחנים. טל בדיוק עמד לסיים את לימודי ה־MBA שלו בהארוורד. אורן שיתף את טל ברעיון שלו וטל מצידו אהב מאוד את הרעיון. לחברה שהקימו קראו EyeView.

מאז הקמתה גייסה החברה כ-57M$ ב-5 סבבים מקרנות כמו Innovation Endeavors, Gemini, Lightspeed, Marker, Qumra ואחרות. אחד המשקיעים הראשונים בחברה היה גיגי לוי וייס. כיום מעסיקה החברה כ־160 עובדים.

 

מתוך הריאיון:

"אני חושב שזה קשור לחזון של היזם או היזמים ומה הם רוצים בחיים. פגשתי הרבה יזמים שהם אנטי משקיעים. החלום שלי או מה שעשה לי פרפרים בבטן, זה לראות Billion dollar companies. בתור יזם מכירים לי הרבה אנשים, מכירים לי איש עסקים שיש לו עסק שהוא פתח לבד ו־100% שלו ויש לו כך וכך כסף, לעומת יזם שפתח חברה וגייס כסף ועושה IPO– אז תמיד נמשכתי לצד השני...

אני מעריץ מאוד יזמים שכמו שסטיב ג'ובס אמר "Making a dent in the universe". כאלו שעשו איזו השפעה בעולם. כמובן שכסף זה נפלא וכיף אבל זה לא מה שמאוד דירבן אותי או את השותפים שלי. We wanted to make it big. ו-VC’s הם השותף הכי טוב ליזמים To make a BIG IMPACT on the world. אי אפשר לבד. אז אם המטרה שלך זה לעשות כסף ואתה מרים חברה בלי משקיעים, או שיש לך לייפסטייל מצוין או שהשקעת רק 100K$ ומכרת ב-20M$ ועשית מלא כסף – אף פעם לא הדליק אותי. אני רוצה לעשות dent in the future"

(אורן הר נבו על גיוס השקעה אל מול האלטרנטיבה לא לגייס השקעה.)

 

לראיון המלא עם אורן באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.