2 נובמבר 2017 | ג'ון ראמפטון
4 דרכים להעלות את המוטיבציה אצל העובדים כדי להגיע לתוצאות טובות מדי יום

הרבה יזמים התחילו את החברה שלהם בכוחות עצמם, אבל אף אחד מהם לא גרם לה לצמוח בכוחות עצמו.

הרבה יזמים התחילו את החברה שלהם בכוחות עצמם, אבל אף אחד מהם לא גרם לה לצמוח בכוחות עצמו.

זאת לא משימה פשוטה להעלות את המוטיבציה של העובדים שלכם בכל יום מחדש. אבל אם אתם רוצים שהם יהיו כל הזמן מעורבים במה שקורה, שיהיו פרודוקטיביים ומאושרים אתם מוכרחים לעמוד במשימה הזו. לא רק שהעובדים שלכם ירצו לתת לכם את כל מה שהם יכולים, הם ירצו להישאר אצלכם בחברה וזה ימנע מכם את כל העלויות הכרוכות בהעסקת עובדים חדשים.

איך עומדים במשימה הזו? הנה ארבע דרכים לעודד את העובדים שלכם להיות פנומנליים בכל יום מחדש.

 

1. זהו ושמרו את ה-A-Players שלכם

אין כל ספק כי הדרך העיקרית לשמר את המוטיבציה של העובדים שלכם בכל יום היא לוודא שאתם מעסיקים עובדים מוכשרים שמתאימים לתרבות הארגונית שלכם. או במילים אחרות, אתם רוצים להקיף את עצמכם באנשים שכפי שבראנט פריי, יושב ראש בכיר ושותף מייסד ב-Smatrsteet, תיאר כ-"A-Players".

אותם A-Players הם שחקנים שניתן לסמוך עליהם והם אמינים. יש להם יכולות תקשורת טובות וסקרנות שאינה יודעת שובע על איך דברים עובדים. הם מציבים לעצמם רף גבוה ומוכנים לקחת סיכונים מחושבים כדי להגיע לתוצאות משמעותיות. תוכלו להגדיל את הסיכוי לשמר אותם לזמן רב אם תאפשרו להם לקבל שליטה ואחריות על משימות או פרויקטים שונים. אתגרו אותם בפרויקטים מסובכים. ספקו להם פידבקים על בסיס קבוע ובנו איתם אמון בכך שתהיו כנים ושקופים, לדוגמה, שתפו אותם ברווחים היומיומיים. אתם מוכרחים כמובן לתגמל אותם על עבודתם הקשה במגוון דרכים החל מאמירת "תודה" ועד למתן בונוס או העלאה.

התהליך של פריי ישיג לכם שתי מטרות. הוא ידרבן את העובדים המוכשרים להיות הטובים ביותר ויחשוף את העובדים שלא נותנים את מה שמצופה מהם.

 

2. חיו את הצהרת המשימה שלכם

אחד מהרצאות TED האהובות עלי בכל הזמנים היא של מומחה המנהיגות סיימון סינק שבה הוא דיבר על הערך של "למה".

"כל אדם ואדם, בכל ארגון וארגון על כדור הארץ יודע מה הוא עושה, 100%, אבל מעט מאוד אנשים או ארגונים יודעים למה הם עושים את מה שהם עושים. ובשאלה 'למה' אני לא מתכוון ל'לעשות רווח', אני מתכוון 'למה'. אני מתכוון: מהי המטרה שלכם? מה הסיבה?"

מנהיגים מעוררי השראה מעניקים לעובדים שלהם תחושה של משמעות. אתם תוכלו למצוא את תחושת המשמעות הזו אם תחזרו שוב להצהרת המשימה שלכם שכבר הצליחה לכבוש את המשקיעים והשותפים שלכם. הסיבה? היא מגדירה את המטרות שלכם, מה אתם רוצים להשיג, הצעדים שייסעו לכם להשיג את המטרות ולמה אתם רוצים להיכנס בכל בוקר מחדש לעבודה.

הצהרת המשימה שלכם שכנעה את המשקיעים שלכם לתמוך בכם כלכלית בכסף שהרוויחו בעבודה קשה, ולכן אין סיבה למה אי אפשר להשתמש בה כדי לייצר מוטיבציה אצל העובדים שלכם על בסיס יומי ולסייע בהגשמת החלומות שלכם ושלהם.

 

3. הלהיבו את העובדים שלכם

עובד נלהב הוא עובד מעורב ופרודוקטיבי, אבל איך אפשר להלהיב את העובד?

בתור התחלה, היפגשו אותם באופן קבוע, בארבע עיניים, ושוחחו איתם על המטרות והערכים שלהם. אתם יכולים לספק להם עצה ומשאבים שיסייעו להם להגשים את המטרות האלו. לדוגמה, אתם יכולים לספק להם הכשרה או להציע לשלם להם על קורסים מקוונים או שיעורים שונים כדי להפוך אותם לאנשי צוות חזקים יותר.

דרך נוספת היא להחליף בין התפקידים השונים. עם הזמן העובדים יכולים למצוא כי הם נהנים יותר מתפקיד אחר. חברו את העבודה שלהם למשהו שהם אוהבים וזה יפיח בהם מוטיבציה ויגרום להם להיות יותר מעורבים ופרודוקטיביים.

 

4. צרו סביבת עבודה שמחה ויעילה

אני מאוד התרשמתי מסביבת העבודה שגוגל יצרו. היא מדהימה. גוגל מציעה הטבות מיוחדות כמו הוצאות משפטיות בגובה של עד 5,000$, חופשת לידה באורך 18 שבועות לשני ההורים, ארוחות צוהריים וערב ללא עלות, מרכזי כושר בתוך החברה, שטיפת רכבים ומכבסות. בכל יום שישי נערך פורום שמאפשר לעובדים להעלות שאלות בפני מובילי הצוותים.

רשימת הצעדים שגוגל עושה כדי לייצר מוטיבציה בקרב עובדיהם היא ארוכה:

• לעובדים יש את החופש והגמישות להתמודד עם פרויקטים בתנאים ובשעות שלהם.

• גוגל מעודדת עובדים לעבוד בפרויקטים שהם מתחברים אליהם באופן אישי. ככה Gmail התחיל את דרכו.

• מקום העבודה הוא מקום שאפשר לעשות בו כיף. בגוגל יש ימים כמו יום פיג'מות, ועובדים יכולים לעשות הפסקה באמצע היום כדי לשחק בכדורעף, בכדורת או בטיפוס קירות.

• אפשר למצוא אצלם משרדים לא קונבנציונאליים כמו חדרי ישיבות שמעוצבים כפאב אירי. גוגל מאפשרת לעובדים שלהם לעצב את משרדם כרצונם.

 

גם אם אין לכם את התקציב או המשאבים כמו בגוגל, יש כמה דרכים פשוטות שתוכלו להרשות לעצמכם כדי  לייצר סביבת עבודה שמחה ופרודוקטיבית:

• שמרו על המשרד שלכם נקי, מאורגן ונוח.

• דאגו לכך שיהיה מואר בצורה טובה. אור טבעי הוא האופציה הטובה ביותר, אבל אם זה לא אפשרי השתמשו בגופי תיאורה עם פילטרים מתאימים.

• צרו מתחם שקט שבו עובדים יוכלו לנוח.

• עודדו את העובדים לייצר מתחם עבודה אישי, תנו להם לבחור את השולחן ולעצב את סביבת העבודה בדרך שהם אוהבים.

• הכינו פעילויות כיפיות כמו חגיגות ימי הולדת או חגים או אירועים שבועיים כמו יום הגלידה.

• עודדו שמירה על אורח חיים בריא, הציעו להם חברות במועדון כושר או אפילו שיעורי יוגה במשרד.

• צרו מתחמי עבודה בהם הצוותים יכולים לשתף פעולה אחד עם השני כדי להשלים פרויקטים.

• הרשו להם גמישות בשעות העבודה, אם זה לאפשר לעובד לעבוד מהבית אחת לשבוע או לצאת מוקדם כדי לאסוף את הילדים מבית הספר.

 

לחיי יצירת סביבת עבודה חיובית ככל הניתן!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.