21 נובמבר 2017 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את SafeMode

SafeMode היא מערכת מצילת חיים שמתמקדת בפתרון תופעת הגורם האנושי בתאונות דרכים. היא עושה זאת לא בדרכים המסורתיות של ענישה ואכיפה אלא באמצעות שימוש בטכניקות חדשניות מעולם הכלכלה ההתנהגותית. בכך היא מצילה יותר מ־30% מתאונות הדרכים בציי רכב, בחברות תחבורה ובביטוח ויצרניות רכב.

מי אנחנו

SafeMode היא מערכת מצילת חיים המהווה פתרון לתאונות דרכים שנגרמות כתוצאה מהגורם האנושי - הנהג. להבדיל ממערכות קיימות אשר משתמשות בענישה ואכיפה, SafeMode עושה זאת באמצעות שימוש בטכניקות חדשניות מעולם הכלכלה ההתנהגותית, ובכך מונעת יותר מ־30% מתאונות הדרכים בציי רכב, בחברות תחבורה, בחברות הביטוח וביצרניות הרכב. החזון של SafeMode בעתיד הקרוב הוא מימוש הידע על אודות הנהג האנושי והטמעתו אל תוך מערכת קבלת ההחלטות של הרכבים האוטונומיים (ללא נהגים) על מנת שאלה יוכלו להימנע מכניסה לסיטואציות מסוכנות עם הנהגים שמסביבם.

 

 

הצוות שפיתח את המערכת המורכבת מכיל שותפים מכלל העולמות - חוקרים מ־MIT Media lab,  אוניברסיטת תל אביב והטכניון מתחומי הבינה מלאכותית, Big Dataוהכלכלה ההתנהגותית, בצירוף עם צד פיתוח וצד עסקי חזקים.

 

מה אנחנו מחדשים

החידוש שאנחנו מביאים מגיע בשני אופנים, הדבר הראשון הוא היכולת לשנות את דפוסי ההתנהגות של בני אדם, נהגים לצורך העניין, בעזרת שימוש ב-Data ודרך הפעלת טכניקות להעלאת המוטיבציה וחיזוק הנהג לשיפור בטיחות הנהיגה ולא בדרך של ענישה, צפצופים או "הצקות" אחרות. הדבר המרגש השני הוא ההתממשקות לרכבים אוטונומיים אשר בהכרח יידרשו להבין כיצד לתקשר ובעיקר לחזות את התנהגות הנהג האנושי שסביבם, וזאת כדי להפחית את אותו גורם אנושי בתאונות הדרכים.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

בטווח הקצר האתגר הוא הפצת המערכת מסביב לעולם, ולמעשה בנייה של סטנדרט בשוק של שימוש במערכות מסוג זה, ובטווח הארוך הגעה לייצור סדרתי של המערכת אצל יצרניות רכב והוכחת הצורך של המוצר ברכבים אוטונומיים.

 

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנחנו צוות מגוון ומוכשר אשר כל אחד בתחומו מוביל ויודע לקחת את החברה לשלב הבא, יחד עם האמונה בצדקת הדרך והרצון לגרום לשינוי עולמי ומניעת תאונות דרכים והרוגים.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

להיות בזמן הנכון במקום הנכון. השוק והעולם בשלים להטמעה של הפתרונות שלנו גם בשינוי דפוסי התנהגות הנהג באמצעות כלכלה התנהגותית וגם בהטמעת מידע ברכבים אוטונומיים.

 

רצינו לומר תודה ל...

כל מי שתמך בנו בדרך בעיקר לשתי תוכניות האקסלרציה שלקחנו חלק בהן בשנה האחרונה: NOVUS של המכללה למנהל ותוכנית Capsula האקסלרטור לתחבורה חכמה של משרד ראש הממשלה, שגרמו לנו להקשיב לשוק וללקוחות ולבנות את החברה באופן שאנחנו מאמינים שייקח אותנו להגשמת החזון.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

מותקנים ומשנים את דפוסי הנהיגה בציי רכב, חברות לוגיסטיקה ותחבורה ציבורית ומפחיתים תאונות דרכים באופן משמעותי ומתחילים הטמעה של מערכת עובדת אצל יצרניות רכב.

*        

כדאי לעקוב אחרינו כי...

אנחנו נמצאים בשוק המעניין ביותר בעולם ובזמן הכי משמעותי שמשנה את העולם ואת כל מה שאנחנו מכירים במספר שנים בודדות, ואנחנו חלק מאותו שינוי עולמי.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…  

באתר האינטרנט: www.SafeMode.co

ובעמוד הפייסבוק.

משרדי החברה בתל אביב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.