26 נובמבר 2017 | ג'ון ראמפטון
למה התוכן השיווקי שלכם נכשל ומה אתם צריכים לעשות אחרת?

תוכן שיווקי יכול להיות מאוד יעיל להרחבת החשיפה שלכם, ליצירת תנועה ולעזור לכם להגיע למטרות העסק שלכם. יחד עם זאת, הרבה בעלי עסקים טוענים כי התוכן השיווקי לא מספיק אפקטיבי עבורם, או לפחות לא אפקטיבי כמו שהיו רוצים שיהיה.

תוכן שיווקי יכול להיות מאוד יעיל להרחבת החשיפה שלכם, ליצירת תנועה ולעזור לכם להגיע למטרות העסק שלכם. יחד עם זאת, הרבה בעלי עסקים טוענים כי התוכן השיווקי לא מספיק אפקטיבי עבורם, או לפחות לא אפקטיבי כמו שהיו רוצים שיהיה.

בכתבה הזו אני אציג כמה מהסיבות הנפוצות ביותר שאולי גורמות לתוכן השיווקי שלכם להיכשל ומה אתם יכולים לעשות כדי לחזור בחזרה למסלול.

 

התוכן שלכם קצר מדי.

אין כמות מילים אופטימלית עבור התוכן. האורך המושלם תלוי במגוון גורמים ובהם הנושא, הקהל שלכם ומה שאתם מקדמים בתוכן. לדוגמה, הקוראים ב־Due, החברה שלי, אוהבים את המדריכים הארוכים שלנו בני למעלה מ־5,000 מילים. האדם הממוצע מבלה כ־10 דקות בקריאתם.

משווקים רבים בחנו אורכים שונים של תוכן כדי לבחון איזה אורך נוטה בממוצע לקבל את הדירוג הגבוה ביותר. הממצאים מתפרשים על טווח רחב של אורכים אך באופן כללי נמצא כי תוכן ארוך יותר הוא טוב יותר.

מחקרים של serpIQ מצאו כי 1,500 מילים הוא מטרה מצוינת עבור רוב הפוסטים בבלוגים, ומצד שני Searchmetrics מציעים לכוון לאזור ה־1,100­-1,300 מילים. אם התוכן שלכם באופן קבוע קצר יותר מזה, יכול להיות שהוא לא מגיע לדירוג, לשיתופים או למעורבות שהייתם רוצים לקבל.

מה עושים: איכות התוכן תמיד חשובה יותר מאורך התוכן. למרות זאת, תוכן ארוך יותר נוטה לעשות עבודה טובה יותר כתוכן שצריך להקיף נושא מסוים. ברוב המקרים רצוי שתכוונו ללפחות 1,100 מילים. עבור תכנים "ירוקי-עד" כוונו ל־1,000­-2,000 מילים לפחות.

 

התוכן שלכם לא מיוחד

רוב רובם של בעלי העסקים עוסקים במידה מסוימת בתוכן שיווקי. זה אומר שכל תוכן שאתם מייצרים עומד בפני תחרות עצומה.

כנראה שזו סיבה אחת מדוע רוב התוכן שמתפרסם ברשת כמעט ולא זוכה לשיתופים. משמעותה של התחרות הקשוחה הזו היא שהתוכן חייב להיות ייחודי, בעל ערך ומוכרח למלא את המרווחים בתעשייה או בנישה שלכם.

מה עושים:קרוב לוודאי שהאתגר הקשה ביותר ביצירת תוכן מצליח הוא למצוא תוכן מקורי שלא נכתב כבר מאות פעמים בעבר. כאן תמצאו אסטרטגיה שאני משתמש בה כדי למצוא רעיונות לנושאים עבור פוסטים בבלוגים שתמיד זוכים לחשיפה ושיתופים.

 

אין לכם תוכנית תוכן

בעלי עסקים רבים חושבים שהם יכולים לייצר תוכן לבלוג שלהם או למדיה החברתית באופן ספוראדי ועדיין לראות תוצאות. למרבה הצער האסטרטגיה הזו, או אי-אסטרטגיה הזו מובילה בסופו של דבר ליותר נזק מתועלת.

עקביות היא המפתח לבניית אמון בכל הנוגע לתוכן שיווקי. אם האוהדים והעוקבים שלכם שומעים מכם רק כשיש לכם משהו לקדם או למכור להם, אתם תגלו שהקהל שלכם מתחיל להתמעט, התנועה שלכם עוצרת והמעורבות צונחת.

מה עושים: תכננו תוכנית תוכן או אסטרטגיית תוכן שיווקי פשוטה והיצמדו אליה. קחו בחשבון שעדיף להיות עקביים, אפילו אם זה אומר שאתם מעלים תוכן לעיתים רחוקות יותר. התוכנית צריכה לכלול את סוג התוכן ואת התדירות של הפרסומים שאתם הולכים לייצר ולקדם. בנוסף היא צריכה להדגיש את מטרות התוכן השיווקי, את שיטת המעקב שלכם ותוכנית למדידת ROI.

 

התוכן שלכם אינו מותאם לחיפוש

בשנה האחרונה דווח כי המדיה החברתית השתלטה על החיפוש במונחים של הפניות התנועה באתר. יחד עם זאת, על פי הדוח העולמי של SimilarWeb's לשנת 2016 על אודות שיווק באמצעי חיפוש נמצא כי החיפושים מניבים פי עשרה יותר תנועה לאתרי קניות מאשר למדיה החברתית.

גם אם יש לכם כמות גדולה של עוקבים במדיה החברתית, העסק שלכם צריך לכלול מילות חיפוש פופולאריות בתעשייה עבור הדירוג שלכם כדי להצליח. כדי להצליח להגיע לדירוגים טובים אתם מוכרחים לעבור על אופטימיזציית התוכן עבור החיפושים (SEO).

מה עושים: כל תוכן שאתם יוצרים צריך להיות מותאם עבור מנועי החיפוש. אסטרטגיות אלו כוללות שימוש במלות המפתח שבחרתם בקוד האתר ב־title tag, ב־headings, ב־URL, ב־alt image tags (היכן שניתן) ובתוכן שלכם. בנוסף עליכם לוודא כי האתר שלכם מותאם גם עבור משתמשי המובייל, כי אתם משתמשים בלינקים נכנסים כדי לייצר ערך ללינקים באתר שלכם וכי אתם מקשרים מהאתר שלכם החוצה למקורות סמכותיים כדי להראות שהתוכן שלכם אמין.

 

התוכן שלכם עבר אופטימיזציה מוגזמת עבור מנועי החיפוש

אומנם זה חשוב לוודא שאתם מבצעים SEO, אופטימיזציה מוגזמת יכולה להוות בעיה רצינית. לא רק שהיא יכולה להוביל לפעולה ידנית (כלומר ענישה של גוגל בעוון דחיסת מילות מפתח), היא בעצם מובילה לתוכן שבנוי בצורה רעה ואינו ידידותי למשתמש.

דוגמאות לאופטימיזציה מוגזמת כוללות: יצירת תוכן "רזה" כדי להשתמש במילות מפתח ספציפיות, שימוש במילות מפתח לא רלוונטיות בתוך התוכן כדי להגיע לדירוג גבוה, יצירת עוגן בטקסט שאינו קשור לתוכן כדי לקשר לעמוד אחר באתר וכיוצא בזה.

מה עושים: השתמשו במחקר שעשיתם על אודות מילות החיפוש הרלוונטיות כדי למצוא כותרות ונושאים עבור התוכן שלכם. במקום לכתוב תוכן במטרה אחת והיא טרגוט מילות מפתח או טרגוט ביטויים מסוימים, השתמשו במילות המפתח כדי לבסס את הנושא ולכתוב על תת נושאים שאנשים באמת רוצים לקרוא עליהם.

 

אין לכם מטרות עבור התוכן השיווקי שלכם

בטח כבר שמעתם את האמרה "מטרה ללא תוכנית היא פשוט משאלה". אם המטרה שלכם היא פשוט לייצר תוכן שיווקי מוצלח כדאי שתהיה לכם מטרה ספציפית יותר של הדבר שאותו אתם רוצים להשיג.

על פי הדוח של CMI לשנת 2016 בנושא תוכן שיווקי, עסקים מבלים בממוצע 28 אחוזים מתקציב השיווק שלהם על תוכן שיווקי. אם אתם לא יודעים לאיזה יעד אתם רוצים להגיע במהלך הזמן ואיך אתם הולכים להגיע לשם, חלק משמעותי מהתקציב שלכם פשוט יחמוק מידיכם.

מה עושים: קבעו לכם מטרות ספציפיות כדי לוודא שאתם יכול לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם והיעילות שלכם לאורך הדרך. הנה כמה מטרות שאתם יכולים לקבוע עבור התוכן השיווקי שלכם:

 יצירת תנועה לאתר

• הגברת הלידים והמכירות

• הגדלת מספר האוהדים והעוקבים

• מעורבות ושיתופים במדיה החברתית

• הגברת הלינקים הנכנסים לאתר שלכם

• קראו את "המדריך ליצירת תוכן שיווקי" שהכנתי.

לסקירה רחבה יותר של המטרות השונות שאתם צריכים להציב לעצמכם, היכנסו למאמר The 5 Goals Every Content Marketer Should Have ב-Search Engine Journal.

 

ולסיכום,

תוכן שיווקי הוא אחד מהדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם. הוכח כי התוכן השיווקי יעיל ליצירת תנועה, חשיפה ומכירות וכי הוא מייצר ROI גבוה מהממוצע. יחד עם זאת, אם אתם לא חווים את כל היתרונות האלו בעצמכם, יכול להיות שהגיע הזמן להביט על האסטרטגיה שלכם ולהבין מה בעצם משאיר אתכם מאחור.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.