1 דצמבר 2017 | יוסי דהן
איך גייס אייל הרצוג 150M$ ב־ICO תוך שעתיים וחצי ל-Bancor

כששמע אייל בפעם הראשונה על ביטקוין ב־2011 הוא מיד נדלק כמו שקרה לו כששמע בפעם הראשונה על האינטרנט ב־1994. זה היה נראה לו מהפכה מאוד מאוד גדולה. הוא ארגן מפגש בנושא הביטקוין ביחד עם מני רוזנפלד – יו"ר ארגון הביטקוין, ורון גרוס שמאוחר יותר ניהל את MasterCoin. הוא גם שלח אימייל לכל החברים שלו וכתב להם שזה העתיד של הכלכלה – "רוצו לקנות ביטקוין".

אייל הרצוג התחיל לנגן בפסנתר בגיל 5. בתקופת שירותו הצבאי ביחידה 8200 ניגן כקלידן בזמנו הפנוי עם זמר הרגיי טוני ריי והופיע איתו בכל הארץ. בהמשך הקים להקה עם עוד חמישה חברים שניגנו יחד במועדונים בתל אביב ועד היום מופיעים יחד.

 

אייל היה בין המשתמשים הראשונים באפליקציית המסרים המידיים ICQ. הוא והחברים שלו ראו איך החברה צומחת בצורה יוצאת דופן עד שיום אחד הודיעו שנרכשה ע"י AOL ב־400 מיליון דולר. בהשראת ICQ חשב ביחד עם בן-דודו, ארנון דינור, על שתי רעיונות לסטארטאפים. הרעיון הראשון היה הקמה של רשת חברתית, הרבה לפני שנקראה ככה. זה היה ב־1998, תחילתה של בועת האינטרנט. לרעיון הזה הם גייסו 16 מיליון דולר דיי בקלות ולחברה שהקימו קראו Contact. באפריל 2000 התפוצצה בועת האינטרנט וכעבור מספר חודשים נסגרה החברה.

 

הרעיון השני היה אפליקציה שתציג את הסרטונים החמים והמצחיקים ביותר ברשת וב־2003 הקים ביחד עם חברו אריק צ'רניאק את MetaCafe. ההצלחה הייתה מסחררת ובשלב מסוים הגיעו למיליון משתמשים ביום. בסופו של דבר YouTube הצליחו יותר בגלל אסטרטגיה שונה שהתבררה כטובה יותר.

 

כששמע אייל בפעם הראשונה על ביטקוין ב־2011 הוא מיד נדלק כמו שקרה לו כששמע בפעם הראשונה על האינטרנט ב־1994. זה היה נראה לו מהפכה מאוד מאוד גדולה. הוא ארגן מפגש בנושא הביטקוין ביחד עם מני רוזנפלד – יו"ר ארגון הביטקוין, ורון גרוס שמאוחר יותר ניהל את MasterCoin. הוא גם שלח אימייל לכל החברים שלו וכתב להם שזה העתיד של הכלכלה – "רוצו לקנות ביטקוין". ב־2012 הקים חברה בשם AppCoin שאפשרה לכל אחד ליצור נקודות שאינן קריפטו. הבעיה העיקרית ב־AppCoin הייתה שלא הייתה למטבע נזילות, כלומר, לא היה ניתן להמיר אותו למטבעות אחרים. כדי לפתור את בעיית הנזילות של מטבעות קריפטוגרפיים החליט אייל להקים את Bancor.

ביוני 2017, הונפקה Bancor באמצעות ICO וזו גייסה תוך שעתיים וחצי כ־150M$. ההנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה דרך ICO עד לאותו זמן. בראיון עם אייל הרצוג, מייסד וארכיטקט המוצר של Bancor, מספר אייל על המיזמים שהקים לפני Bancor, מה למד מהם, על האבולוציה של המטבעות הקריפטוגרפיים ועל איך הצליח לגייס בהנפקה של Bancor כ-150M$ תוך שעתיים וחצי.

 

מתוך הריאיון:

"למה פספסנו בענק? כי לא הבנתי מה זה longtail. לא הבנתי את המשמעות של הזנב הארוך. ובווידאו אני חושב שזה המקום שזה בולט יותר מכל תחום אחר. תסתכל עכשיו על הסרטונים הכי פופולריים בעולם ותראה מיליארד פה ושם. ל־YouTube יש מיליארדי צפיות ביום. הסרטונים הכי פופולריים הם אפילו לא אחוז מהצפיות שם. זה פיצי, זה קטנטן. שלא נדבר על הסרטונים שפונים לכולם. תסתכל על הסרטונים הכי פופולריים: זה מוסיקה. הם פופולריים כי מנגנים אותם שוב ושוב ושוב. תחפש וידאו שאתה רואה פעם אחת, כי הוא מצחיק, כי הוא שנון, כי הוא חכם... זה כלום, זה אחוז קטנטן מהשוק. כמעט הכול זה longtail. כשאני הולך ל־YouTube אז אני רואה דברים על בלוקצ'יין. מי רואה דברים על בלוקצ'יין ב־YouTube?! קבוצת מיעוט. ו־YouTube, בגלל המבנה שלהם, בגלל שהם היו Flickr לווידאו הם בעצם היו מושלמים בשביל ה־longtail. והם אפילו חיזקו את ה־longtail כשהם הראו לך related videos. אתה רואה וידאו אז הוא מראה לך וידאו עם אותן מילות מפתח. אז פתאום אתה נכנס לעולם ולא משנה באיזו שפה אתה – אתה תמיד תיכנס לראות את הסרטונים הדומים. וזו הייתה גישה מאוד מאוד שונה מ־MetaCafe והרבה הרבה יותר אפקטיבית, מן הסתם, ואת זה אנחנו יודעים בדיעבד"

(אייל הרצוג על הפיספוס של MetaCafe אל מול YouTube).

 

לראיון המלא עם אייל הרצוג באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.