22 דצמבר 2017 | יוסי דהן
תובנות על יזמות עם יובל טל (Payoneer)

אחרי שסיים למלא את תפקיד המנכ"ל ב-2005, התפנה יובל טל להקים את החברה החדשה שלו, Payoneer, שמספקת פתרונות מתקדמים לתשלומים ברשת. כעבור חמש שנים שוב מצא מנכ"ל שיכול להוביל את החברה טוב יותר ממנו בשלב שבו החברה נמצאת וכך עבר מתפקיד המנכ"ל להיות נשיא Payoneer. עד היום גייסה Payoneer השקעה של כ-270M$.

יובל טל הקים את החברה הראשונה שלו, BorderFree, לפני 18 שנה. חמש וחצי שנים אחרי שהקים אותה מצא מנכ"ל שיכול להוביל את החברה טוב יותר ממנו בשלב שהחברה נמצאת בו ולכן פינה לו את כיסא המנכ"לות. ב-2014 הונפקה החברה בנסד"ק לפי שווי של חצי מיליארד דולר.

אחרי שסיים למלא את תפקיד המנכ"ל ב-2005, התפנה יובל להקים את החברה החדשה שלו, Payoneer, שמספקת פתרונות מתקדמים לתשלומים ברשת. כעבור חמש שנים שוב מצא מנכ"ל שיכול להוביל את החברה טוב יותר ממנו בשלב שבו החברה נמצאת וכך עבר מתפקיד המנכ"ל להיות נשיא Payoneer. עד היום גייסה Payoneer השקעה של כ-270M$. ל-Payoneer אלפי חברות בעולם שמשתמשות במערכת שלה ומשלמות למיליוני חברות אחרות, ספקים ופרילנסרים. החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים, מתוכם 600 במרכז הפיתוח של החברה בפתח-תקווה.

בפרק הזה של הפודקאסט יובל טל משתף בתובנות אליהן הגיע מ-2 החברות המצליחות שהקים ונותן טיפים ליזמים שנמצאים בשלבים שונים. יובל גם אומר מה דעתו (נכון להיום) על עולם הביטקוין, איתריום, בלוקצ'יין ו-ICO. בסוף הריאיון יובל מזמין יזמים שרוצים להתייעץ איתו לגבי המיזמים שלהם לשלוח אימייל לרונה רפאלי ([email protected]).

 

מתוך הריאיון

"אני פוגש הרבה מאוד אנשים שרוצים להקים חברות ויש פה דיסוננס, כי כל אחד חושב שהתחום שלו קשה אבל אם הוא יתחיל בתחום אחר אז שמה זה יהיה פשוט. אז אין תחום פשוט ואם היה תחום פשוט אז כולם היו הולכים אליו וזה בעיה בכל תחום. למה אני אומר את זה? כי בסוף, הסיכוי שלך להקים חברה בתחום שאתה מבין בו הוא הרבה יותר גדול מאשר תחום אחר. כל התחומים נראים פשוט מבחוץ, ולכן אם כבר למדת משהו, בין אם זה בצבא, בין אם אחרי הצבא כשעבדת במשהו, למדת משהו באוניברסיטה ואתה מבין בתחום הזה אז אתה תדע להבדיל בין ג'אנק לבין זהב הרבה יותר טוב מאחרים, ולכן תישאר שם. כמה שזה משעמם ומעצבן ונימאס לך מזה, לא הייתי מסתכל על העניין המקצועי אלא הייתי מסתכל על האתגר של להקים חברה, להקים מוצר שאנשים רוצים להשתמש בו ומוכנים לשלם עליו כסף בתור האתגר ולא בתור החלק הטכני. ולכן, שוב, הייתי מוצא באמת מוצרים שאתם מבינים בהם. זה יפה לראות אם אתה מסתכל על תחום שלך שמישהו נכנס אליו אז פתאום אתה רואה כמה שטויות הוא עושה וזה פחות או יותר כמות השטויות שאתה תעשה אם תלך לתחום אחר.

תמיד יש איזשהו טרייד-אוף בין סיכון לבין סיבוך. כי בעצם, כשאתה ניכנס לנדל"ן אז אתה אומר 'יאללה, אני משקיע בנדל"ן, קונה נדל"ן בפלורידה ומה שיקרה יקרה' אז אתה לוקח סיכון מאוד גבוה, אתה לא מבין בתחום הזה, אתה בסך-הכול צריך להעביר השקעה לאן שהוא ומקווה שיהיה בסדר. אז הסיכון הוא מאוד מאוד גבוה ודרגת הסיבוך היא קטנה. באופן עקרוני הייתי ממליץ תמיד בטרייד-אוף הזה ללכת הרבה יותר על סיבוך מאשר על סיכון. כי סיבוך אתה יכול להבין שאחרי שאתה משקיע אנרגיה ולומד ולומד ולומד ומבין, אתה יכול לדעת מה אתה עושה ואז אתה בסיכון הרבה יותר נמוך וסיכויי ההצלחה שלך הרבה יותר גבוהים."

(יובל טל בהמלצה ליזמים על תחומים שכדאי להם להיכנס אליהם.)

 

לראיון המלא עם יובל באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.