אקסטרה דיגיטל
24 דצמבר 2017 | יוסי כהן
טיפים לשיפור ביצועי קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס

עושים או מתכננים לעשות שימוש בשירותי הפרסום של גוגל אדוורדס? בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר טיפים מעשיים לשיפור ביצועי הקמפיין הממומן בגוגל.

הידעתם שמדי יום מנוע החיפוש גוגל מבצע יותר מ־1,000,000,000 (מיליארד!) שאילתות חיפוש מצד גולשים בכל רחבי העולם? הידעתם שיותר ממיליון שרתי גוגל פועלים בו זמנית כדי לספק מענה מידי למיליוני משתמשים בכל רגע נתון? ועם נתונים ומספרים כאלו אין מקום בכלל לוויכוח: גוגל היא מפלצת המידע של העידן המודרני! 

 

לצד שירותי החיפוש אותם מציעה גוגל לכלל משתמשי האינטרנט ברחבי העולם, חברת גוגל מפעילה גם שירותי פרסום המיועדים לבעלי עסקים ובעלי אתרים המעוניינים לחשוף את "מרכולתם" השיווקית-מסחרית בקרב גולשי הרשת הרבים המבצעים בכל רגע נתון מגוון רחב של שאילתות חיפוש בגוגל. בנקודה זו אנו מרשים לעצמנו לצאת מנקודת הנחה שאתם כבר מכירים את היתרונות השיווקיים הנלווים לפרסום בגוגל אדוורדס, ונעבור באופן מידי לטיפים אשר יוכלו לסייע לכם בתהליך שיפור ביצועי הקמפיין הממומן בגוגל.

 

1. התאמה רספונסיבית של עמוד הנחיתה או אתר האינטרנט אליו יופנו הגולשים ממודעת הפרסום

כיום, כמחצית מפעולות הגלישה המתקיימות ברשת האינטרנט מתבצעות דרך מכשירי הטלפון החכמים ואמצעי גלישה נוספים שאינם בהכרח המחשב הנייח המסורתי, לרבות טאבלטים בגדלים שונים ואפילו מסכי טלוויזיה חכמים. כפועל יוצא מכך, חשוב שעמוד הנחיתה או אתר האינטרנט אליו יופנה הגולש יותאם במלואו לכל אמצעי הגלישה האפשריים ויאפשר לכל גולש וגולשת המגיעים אליו ליהנות מחוויית גלישה אופטימאלית.

 

2. הפסיקו לדבר על יתרונות ודברו על תועלות 

רשת האינטרנט שינתה מקצה לקצה את האופן בו "צורכים" פרסום ולכן במקום לדבר על יתרונות המוצר או השירות, אנו ממליצים לכם לדבר בגובה העיניים ולהבהיר לכל גולש וגולשת מהן התועלות אותן הוא יוכל להפיק באמצעות השימוש בשירותים או במוצרים אותם אתם משווקים. יחד עם זאת, במידה והמוצר או שירות אותו אתם משווקים הוא בעל יתרונות יוצאי דופן או כאלו הגוברים על מוצרים או שירותים של המתחרים, הקפידו לציין זאת גם במודעות המילים המפנות לדף נחיתה או אתר האינטרנט וגם בגוף העמוד אליו יופנו הגולשים.

 

3. אל תכניסו את כל מילות המפתח וביטויי המפתח המרכזיים לסל אחד

צרו קמפיין מודעות נפרד לכל קבוצת מילים וביטויי מפתח מרכזיים וכן תוכלו להבטיח לעצמכם התאמה מדויקת מילות המפתח וביטויי המפתח המרכזיים לבין קבוצת המודעות המשלבת בתוכה את אותן מילים ואותם ביטויים. מהלך זה יאפשר לכם גם למדוד את ביצועי הקמפיין באופן מדיד ומדויק יותר וגם להתאים את עלויות הקמפיין לכל אחת ממילות המפתח הנחוצות לכם יותר - כאלו שידעו לעשות עבורכם את העבודה!

 

4. Re-Marketing כאמצעי להגיע לאותם גולשים שכבר ביקרו אתכם בעבר

רימרקטינג (שיווק חוזר או שיווק מחדש) הוא אחד מהיתרונות המופלאים של השיווק הדיגיטלי ברשת האינטרנט. השימוש ברימרקטינג מתאפשר באמצעות השתלת קוד בעמודי התוכן באתר הבית שלכם והוא מיועד לצורכי חשיפתכם מחדש לכל אותם גולשים אשר פקדו כבר את אתרכם ואינם ביצעו פעולות התקשרות או רכישה.

 

5. תזמנו את הופעתכם

פונקציות הפרסום השונות העומדות לרשותכם בגוגל אדוורדס מאפשרות לכם בין היתר לתזמן את מועדי הופעת המודעה מטעמכם לגולשים הרלוונטיים לכם. במידה ואינכם זמינים לקליטת לידים (טלפונים נכנסים) בימים מסוימות ובשעות מסוימות, ותרו על הופעת המודעה בפרקי זמן אלו וקבעו את מועד הופעתן בהתאם לשעות פעילותכם ובהתאם לימים ולשעות בהן אתם מקבלים את מרב הפניות.

 

6. עשו שימוש מושכל במילות מפתח שליליות

מילת מפתח שלילית הן למעשה הגדרה לכל אותם ביטויים ומילות מפתח אשר אינם נחוצים ורצויים לכם בקמפיין הממומן. תוכלו לאתר את מילות המפתח השליליות באמצעות מתכנן מילות המפתח (שירות נוסף המוצע למפרסמים בגוגל אדוורדס) או באמצעות חשיבה שכלתנית אודות כל אותן מילים וכל אותם ביטויים שאינם נחוצים לקמפיין שלכם בגוגל.

 

7. נתחו היטב את פעילות הגולשים באמצעות נתונים הממתינים גם לכם בגוגל אנליטיקס 

הגוגל אנליטיקס הינו כלי רב עוצמה לכל אילו מבינכם המעוניינים לבצע אפיון מדויק של אופן התנהגות הגולשים באתריהם. באמצעות נתוני גוגל אנליטיקס תוכלו לנתח את הרגלי הגלישה של הגולשים באתר ולשפר באופן מתמיד את יכולות המדידה שלכם בכל הנוגע לביצועי הקמפיין על כל מדדיו האפשריים.

 

8. אל תוותרו על שירותי ייעוץ מקצועיים 

אף אחד מאיתנו לא נולד "חיית פרסום" ברשת האינטרנט ולכן חשוב שתלמדו להכיר מקרוב את כל האמצעים העומדים לרשותכם לצורך שיפור ביצועי הקמפיינים הממומנים שלכם בגוגל. תוכלו לעשות זאת בין היתר באמצעות תהליכי ניסוי וטעייה או במסגרת קבלת שירותי ייעוץ מקצועיים אותם מומלץ ליישם בשלבים המקדימים לתכנון הקמפיין הממומן בגוגל. היוועצות מוקדמת עם יועץ פרסום בגוגל תאפשר גם לכם להיחשף לרעיונות ומידע חיוני אודות תפעול הקמפיין הממומן לאורך זמן.

 

9. בדקו את עצמכם בכל פעם מחדש 

הפעילות הפרסומית בגוגל מחייבת (וגם מאפשרת) אתכם לבחון את עצמכם בכל פעם מחדש ובהתאם לממצאי הבדיקה לשפר ולייעל את ביצועי הקמפיין שלכם בכל פעם מחדש. גם במקרים בהם הפרסום עובד ואתם לא מעוניינים להפריע לו בעבודה, אנו ממליצים לכם לנטר נתונים, להסיק מסקנות המבוססות על נתונים סטטיסטיים שונים ולתכנן את צעדיכם הבאים בקמפיין. הדינמיות של רשת האינטרנט מחייבת אתכם לא לשמור על הקיים אלא לפעול כבר היום ליצירת המחר.

 

בנוסף לכל הטיפים המופיעים לעיל, מומלץ לשפר ולייעל את עולמות התוכן המופיעים באתר הבית שלכם לאורך כל תקופת הקמפיין הממומן באוויר (וגם לאחריו). ככל שתפעלו לשיפור עולמות התוכן באתרכם באופן מתמיד כך תוכלו להעניק לגולשי האתר ערך מוסף ולבסס את מעמדכם המקצועי-עסקי (בתפיסת הגולשים) כמובילים בתחומכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.