14 ינואר 2018 | ג'ון ראמפטון
איך להחזיר את המוטיבציה אחרי כישלון

הפחד מכישלון הוא גורם מספר אחד לחיסול המוטיבציה. הקמה של עסק לא מתאימה לבעלי לב חלש, אבל אתם יכולים להתגבר על הפחד ולגייס את האמונה הנדרשת לכך. יחד עם זאת, אם אתם חושבים שיהיה לכם קשה להניע את עצמכם להקים עסק חדש, חשבו איך תרגישו אם תצטרכו לגייס את אותה המוטיבציה עבור הקמה של עסק אחרי שנחלתם כישלון בפעם הראשונה.

הפחד מכישלון הוא גורם מספר אחד לחיסול המוטיבציה. הקמה של עסק לא מתאימה לבעלי לב חלש, אבל אתם יכולים להתגבר על הפחד ולגייס את האמונה הנדרשת לכך.

יחד עם זאת, אם אתם חושבים שיהיה לכם קשה להניע את עצמכם להקים עסק חדש, חשבו איך תרגישו אם תצטרכו לגייס את אותה המוטיבציה עבור הקמה של עסק אחרי שנחלתם כישלון בפעם הראשונה. אני לא הולך ליפות את המציאות, כישלון עסקי הוא עניין קשה, הוא מלחיץ. כל מה שתרצו לעשות הוא להתכרבל בתנוחה עוברית – לנצח. אני נכשלתי וכך גם ביל גייטס, אריאנה הפינגטון, ג'ף בזוס, תומס אדיסון, ורה וונג, טים פריס ולארי אליסון. היום כולנו נמצאים במצב טוב, למעשה רק 20% מהעסקים שורדים את השנה הראשונה שלהם.

אל תתנו לסטטיסטיקות ולפסימיסטים לעצור אתכם מלרדוף אחרי החלום שלכם. בעוד שהכישלון תמיד יארוב לכם מעבר לפינה, כשהוא מגיע זה לא סוף העולם.

 

אז אתם הולכים להיכשל אבל אתם יכולים לאסוף את השברים. הרשימה הזו תעזור לכם, אבל אף אחד לא יוכל לבצע את הרשימה הזו עבורכם. אתם תצטרכו לעשות זאת בעצמכם. זה אולי יהיה קשה, אבל זה ייתן לכם אפשרות לצעוד קדימה אל עבר העתיד.

 

השלימו עם מה שקרה, למדו מזה והמשיכו הלאה.

אני מבין את זה, אני באמת מבין, אתם עדיין לא מאמינים, אתם שבורים, אתם חוששים לעניין הכסף. העניין הוא שככל שתקבלו מהר יותר את העובדה שהעסק נכשל, כך תוכלו ללמוד מהר יותר מהטעויות שעשיתם ולהמשיך הלאה.

חשבו מה הייתם יכולים לעשות אחרת, איזה טעויות עשיתם? התמודדו עם הטעויות האלו כדי שלא תחזרו עליהן בעתיד. סמכו עלי, זה יסייע לכם לצמוח גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. אבל שימו לב – אל תתעכבו על זה יותר מדי זמן, השלימו עם מה שהיה והתחילו להסתכל אל עבר העתיד.

כמו שג'וני קאש האגדי אמר פעם "אתה בונה את עצמך על הכשלון, אתה משתמש בו כקרש קפיצה. סגור את הדלת של העבר, אל תנסה לשכוח את הטעויות שלך אבל אל תתעכב עליהן, אל תיתן להן לשאוב עוד מהאנרגיות שלך, מהזמן שלך או מהמרחב שלך."

 

תנו לנפש שלכם זמן להחלים

גם אחרי שהשלמתם עם העובדה שהעסק נכשל, אתם לא תתגברו על זה אחרי יום או יומיים. זה תהליך שיכול לקחת שבועות או חודשים. יכול להיות שלעולם לא תצליחו להתגבר על זה לחלוטין. זה בסדר. אתם יכולים ללמוד מהכישלונות. זכרו, אל תתעכבו עליהם.

יש לי חברה שבן זוגה נהרג בתאונת דרכים. היה לה עסק לנהל וילדים קטנים לגדל, היא הייתה מוכרחה להמשיך כרגיל. היא התחילה להתנהל מול הטרגדיה דרך התבודדות ושבירה מוחלטת. אבל היא נשברה רק פעם ביום, בארון שלה, ולמשך עשר דקות. היא הפעילה טיימר והרשתה לעצמה להיכנס לאבל עמוק, חשוך ורם.

הדרך הזו עבדה עבורה, אתם חייבים למצוא משהו שיעבוד עבורכם, שיציל אתכם. כל עוד אתם לא נמצאים במקום טוב יותר נפשית ומנטלית, קחו את הזמן להחלים.

כשהעסק שלי נכשל נסעתי עם אשתי לדיסנילנד. החוויה הזו הסיטה את המחשבות שלנו מהכישלון ורוממה את מצב רוחנו. אחרי הכול, דיסנילנד הוא "המקום הכי שמח על כדור הארץ". ברגע שחזרתי מהחופשה הקטנה הזו הרגשתי טוב יותר. לא הייתי מאה אחוז, אבל מספיק כדי להתחיל לגלגל את העניינים לצעד הבא שלי. התאבלתי למשך זמן מה אבל לא הראיתי את זה לאף אחד.

 

היו חיוביים

מתי המוטבציה שלכם בשפל? כשאתם בעצמכם בשפל. כפי שמוסבר בספר Temptation: Finding Self-Control in an Age of Excess"סחבת היא טכניקה לניהול מצב הרוח, אך בדומה לאכילה או צריכת סמים, היא טכניקה קצרת רואי. ובכל זאת אנחנו נוטים לטכניקה הזו כשאנחנו מאמינים שהיא באמת יכולה לעזור...", "הסחבת הכי משמעותית מתרחשת בקרב סטודנטים שנמצאים במצב רוח ירוד ומאמינים שמצב הרוח שלהם יכול להשתנות, ויש להם גישה להסחות דעת מהנות".

כשאנחנו שמחים, אנחנו יעילים ומצליחים יותר. אז איך אפשר להיות חיוביים? אין לכך תשובה חד משמעית, זה יכול להיות כל דבר החל מצפייה בקומדיה האהובה עליכם או בילוי עם החברים האופטימיים שלכם. עבורי, כתיבה של הדברים שאני מוקיר עליהם משפרת לי את מצב הרוח. זה מזכיר לי את מה שיש לי במקום את מה שאין.

לפעמים, לחשוב על הדברים שאנחנו מוקירים יכול להרגיש לנו מטופש. בגלל שזה כל כך פשוט, אתם עלולים לחשוב שזה לא באמת יעבוד. אבל כשבזה הרגע איבדתם את העסק שלכם, נסו את אותם דברים מטופשים. נסו דברים שאתם חושבים שלא יעבדו. נסו להיות אסירי תודה, ולו רק בגלל שהטכניקה הזו נלמדה והוכיחה את עצמה. כמו כן אני מנסה לתת בחזרה על ידי התנדבות בעמותות ללא מטרות רווח, למעשה מדענים הוכיחו כי מעשי חסר יכולים להביא לאושר. וכבונוס, עבודה עם עמותות אלו יכולה להביא לכם הזדמנויות עסקיות.

 

הזיעו

פעילות גופנית, לא משנה אם זו יוגה או ג'וגינג, מגבירה את שחרור האנדרופינים האחראיים לשיפור מצב הרוח ומקלה על הלחץ. זה נשמע פשוט אבל התעמלות משחררת במוח את הכימיקלים האלו שגורמים לנו להרגיש טוב ולרומם את מצב הרוח.

בנוסף פעילות גופנית יכולה לשמש כסוג של מדיטציה. היא מאפשרת לכם להתמקד במשימה שלכם ולנטרל את תחושות הספק שעולות. שילוב בין האלמנטים האלו יכולים להגביר את המוטיבציה, את ההכרה בהזדמנויות הקיימות ולעורר את ההישגיות.

 

תכננו את הצעד הבא שלכם

"חוסר פעולה מייצר ספק ופחד. פעילות מייצרת בטחון ואומץ. אם אתם רוצים להתגבר על הפחד, אל תשבו בבית ותחשבו על זה. צאו החוצה ותתחילו לעבוד." / דייל קרנגי.

חוסר פעילות היא ללא ספק סכנה למוטיבציה. במקום להתבוסס בתוך הכישלון ולרחם על עצמכם, התחילו לחפור את הדרך שלכם החוצה מהמחילה. תכננו את הצעד הבא שלכם. זה יכול להיות משהו פשוט כמו לעשות סדר בענייני הכספים, לארגן את המשרד הביתי, לכתוב את הדברים שבהם אתם מצטיינים או אפילו להתחיל לייצר סקר שוק מוקדם עבור הפרויקט הבא שלכם.

 

מצאו לכם מנטור

ברגעי השפל שלי פניתי למנטור שהדריך אותי וסייע לי להמציא את עצמי מחדש. היה לי הרבה מזל להכיר את אותו אדם, אבל גם אם אין לכם מנטור כזה, זכרו שהם נמצאים בכל מקום.

הם יכולים להיות פרופסורים לשעבר, בעלי עסקים מקומיים או אפילו יזמים מצליחים. יכול להיות שמעולם לא פגשתם אותם, אבל קראתם את הספר שלהם או הקשבתם להרצאה שלהם בטד. בקשו מהם עצמה כנה שתנחה אתכם ותסייע לכם להגיע למקום שאליו אתם שואפים.

 

תתגמלו את עצמכם

תגמול גורם לנו להרגיש טוב. למעשה, מחקרים הראו כי תגמול עומד מאחורי 75% מהסיבות שאנחנו עושים דברים. אז בכל פעם שאתם מצליחים להשלים משימה מהרשימה שלכם, תנו לעצמכם פרס. אתם ראויים לו. אתם צריכים להפנים שאתם לא רק זקוקים לתגמול הזה, אתם ראויים לו.

איך תתגמלו את עצמכם? אתם יכולים לדוגמה להזמין את עצמכם לארוחת בוקר, לצאת לחופשה, להשתעשע באינטרנט עם חידונים מטופשים או לצפות בקטעי הווידאו הוויראליים שעלו לאחרונה. שחדו את עצמכם (אם אתם לומדים צרפתית, פרגנו לעצמכם בסרט עם כתוביות בצרפתית).

 

חזרו על הצלחות העבר

זכרו, כישלון מלווה להצלחה. במילים אחרות, היו רגעים בהם הצלחתם. היזכרו בהצלחות העבר האלו וחזרו עליהם בקול רם.

התמקדו בפעולות ובבחירות שלכם שהובילו להצלחה. אל תחששו לתת לעצמכם קצת שבחים ואישור מילולי. אחרי הכול, אתם אלו שהייתם אחראיים להצלחה. אם אתם מרגישים מעט מוזר לומר את הדברים האלו בקול רם, לפחות כתבו את ההצלחות שלכם ביומן או במחברת.

כפי שטום הופקינס אמר "אני לא נשפט על פי מספר הפעמים שנכשלתי, אלא על פי מספר הפעמים שהצלחתי; ומספר הפעמים שהצלחתי נמצא ביחס ישיר למספר הפעמים שנכשלתי והמשכתי לנסות".

 

צאו מאזור הנוחות

אזור הנוחות שלכם מרגיש בטוח וחמים. אבל יציאה משם תאתגר אתכם לנסות דברים חדשים ולחוות חוויות חדשות שיכולות לפתוח לכם את הדלת להזדמנות עסקית חדשה.

כשהעסק שלי נכשל, החלטתי להתנסות בקידוד. בנוסף פתחתי בלוג והשקעתי בעסק שלא היה בתחום ההתנסות שלי. אשתי ואני ארזנו את הדברים שלנו ועברנו לגור בסיליקון ואלי.

אם לא הייתי יוצא מאזור הנוחות שלי, לא הייתי מקבל את המוטיבציה שהביאה אותי לאן שאני היום. יציאה מאזור הנוחות דחפה אותי לעשות מעשה.

 

התמקדו במטרות שלכם

כשאנחנו נכשלים במשימה גדולה, כמו הקמת עסק, זה לא פשוט להחזיר את החשק. דרך אחת טובה לחזק את הביטחון העצמי היא להתמקד במשימות קטנות יותר. במקום לדאוג להקים במהירות את העסק החדש, התמקדו במטרות קטנות שניתנות להשגה. אלו הצעדים הקטנים שיובילו אתכם להצלחה. זכרו תמיד, ניצחון הוא ניצחון, לא משנה מה גודלו.

 

תנו מקום ללחץ חברתי

האמינו או לא, אבל לחץ חברתי עוזר לילדים יותר ממה שהוא פוגע בהם. במקרה שלכם זה אומר שכדאי לכם להקיף את עצמכם באנשים חיוביים. מצאו את אלו שתומכים בכם ומעודדים אתכם.

כן, אתם צריכים מישהו שיכול להקשיב להתלבטויות שלכם ולהגיד לכם שיהיה בסדר. השאירו את ננסי ודייב השליליים בצד, כן גם את סם האנוכי.

 

דמיינו את ההצלחה שלכם

לפעמים, אחרי כישלון, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעצום את העיניים ולדמיין את ההצלחה כפי שאתם רוצים לראות אותה. ראו את עצמכם איפה שאתם רוצים להיות. איך זה גורם לכם להרגיש? די מדהים, נכון? לדמיון יש כוח. השתמשו בכוח הזה לטובתכם. דמיון מאפשר רגשות חזקים שיכולים להניע אותנו.

בנוסף, דמיון מאפשר להצלחה להראות יותר נגישה והוא יכול לסייע לכם לחזק את החשיבה החיובית

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.