16 ינואר 2018 | יוסי דהן
Making it REAL עם תמיר פולג

תמיר פולג רצה לעבוד בפינוי אשפה בעיריית נתניה כשהשתחרר מהצבא. אביו, שהיה ראש העיר באותו זמן, לא הסכים לעזור לו כי לא רצה שיגידו שהוא 'סידר' לבנו עבודה בעירייה. אז הוא פנה לשכן-חבר שלו, הבן של הקבלן יצחק תשובה, כדי שיסדר לו עבודה כפועל בניין. זו הייתה הכניסה הראשונה שלו לעולם הנדל"ן, תחום שמהר מאוד התאהב בו.

תמיר פולג רצה לעבוד בפינוי אשפה בעיריית נתניה כשהשתחרר מהצבא. אביו, שהיה ראש העיר באותו זמן, לא הסכים לעזור לו כי לא רצה שיגידו שהוא 'סידר' לבנו עבודה בעירייה. אז הוא פנה לשכן-חבר שלו, הבן של הקבלן יצחק תשובה, כדי שיסדר לו עבודה כפועל בניין. זו הייתה הכניסה הראשונה שלו לעולם הנדל"ן, תחום שמהר מאוד התאהב בו.

 

אחרי שנתיים וחצי הלך ללמוד תואר ראשון בכלכלה ועבד כאיש מכירות בחברת אלווריון. באותה תקופה, שנת 2005, שוק הנדל"ן בארה"ב רתח. חבר של תמיר הציע לו להשקיע את 50 אלף הדולרים שחסך בדירה במיאמי. אחרי שעשה את ההשקעה הראשונה שלו, החל תמיר להביא משקיעי נדל"ן מישראל לחברת ההשקעות שאותו חבר עבד בה. יום אחד פנה אליו איש עסקים שמתעסק בהשקעות נדל"ן ביוסטון, טקסס. תמיר חקר את שוק הנדל"ן ביוסטון והגיע למסקנה שהשוק שם לא מספיק אטרקטיבי. אותו משקיע אמר לתמיר שהוא עוד יחזור אליו... כעבור חצי שנה תמיר ראה שהולך להגיע משבר בשוק הדירות בארה"ב, היה ברור לו שיש שם בועה. הוא נסע ליוסטון, הסתובב עם איש העסקים ההוא, והם החליטו לעשות יחד את העסקה הראשונה שלהם. העסקה הזו הובילה להקמת חברת ההשקעות שלהם בתחום הנדל"ן ביוסטון – Optimum. החברה הצליחה מאוד, במיוחד לאחר משבר הסאב-פריים ב-2008 שיצר הזדמנויות רבות בשוק הנדל"ן בארה"ב. כעבור 6 שנים, תמיר והשותף שלו החליטו לסגור את החברה ולמכור את נכסיה כיוון שחשבו שזו נקודת יציאה טובה מהשוק.

 

אחרי שמכרו את מרבית הנכסים ב-Optimum, תמיר מצא זמן פנוי להתעסק בקידום מיזמים טכנולוגיים. יום אחד ראה תמיר בפייסבוק פוסט של חבר מהצבא בשם יובל ניב. אחרי התכתבות קצרה קבעו להיפגש לארוחת צהרים. אחרי הפגישה תמיר התקשר ליובל ואמר לו שהם חייבים לעשות משהו ביחד. במשך שנה, אחרי אינספור רעיונות שתמיר העלה ויובל 'קטל', הציע תמיר לבנות משהו בתחום שהוא הכי מבין בו – תחום הנדל"ן בארה"ב. יובל אהב את הרעיון וכך הקימו ביחד עם עוד 2 שותפים את Real. Real מספקת פלטפורמה (ברוקר מקוון) לסוכני נדל"ן עצמאיים בארה"ב. על גבי הפלטפורמה של Real יש כיום למעלה מ-800 סוכני נדל"ן.

 

מתוך הריאיון

"אחת הבעיות שהיו לי בהתחלה כשבאנו לגייס את השקעת הסיד, זה שאני באתי מעולם הנדל"ן, והרמתי עסק עם מעט מאוד הון התחלתי, וכשהלכתי לדבר עם משקיעים על Real אז הראיתי להם איך אנחנו בונים עסק לאט לאט, שלא יצטרך יותר מ-300 אלף הדולרים האלה שניסינו לגייס, ואיך הדבר הזה הופך לריווחי על סמך הכסף הזה. וראיתי שהם לא 'נדלקים', זאת אומרת, אין את הברק הזה בעיניים. עד שאחד מהם היה מספיק כנה איתי כדי לומר לי 'תשמע, זה לא מעניין. מה שמעניין אותנו משקיעי הטכנולוגיה זה לראות שאתה רץ מאוד מהר, גדל מאוד מהר, כובש שוק, וכמה שאתה צריך לגייס זה פחות מעניין. זאת אומרת, אנחנו מבינים שתצטרך לגייס פה המון כסף. אז אל תראה לנו איך אתה בונה עסק לאט לאט שהולך להיות ריווחי על סמך הכסף הזה. תראה לנו איך אתה בונה עסק שגדל מאוד מאוד מהר ומשתלט על שוק'."

(תמיר פולג על שינוי הגישה שהיה צריך לעשות עם עצמו בתחילת הדרך כשגייס השקעה ל-Real.)

 

לראיון המלא עם תמיר באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.