30 ינואר 2018 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את TETHYS

חברת קלינטק אשר פיתחה טכנולוגיה שנועדה להתמודד עם אחת מהבעיות הגדולות ביותר אשר ניצבות כיום בפני האנושות - המחסור העולמי במי שתייה. הטכנולוגיה שפיתחנו מבוססת אנרגיה סולארית לטיהור והתפלת מים מכל סוג, טכנולוגיה אשר בהחלט משנה את חוקי המשחק.

מי אנחנו

חברת קלינטק אשר פיתחה טכנולוגיה שנועדה להתמודד עם אחת מהבעיות הגדולות ביותר אשר ניצבות כיום בפני האנושות - המחסור העולמי במי שתייה. הטכנולוגיה שפיתחנו מבוססת אנרגיה סולארית לטיהור והתפלת מים מכל סוג, טכנולוגיה אשר בהחלט משנה את חוקי המשחק. החברה הוקמה על ידי ארבעה שותפים: ד"ר משה תשובה העומד בראש המחלקה להנדסה מכנית במכללה האקדמית להנדסה – אפקה, והינו יושב ראש הפורום הישראלי לאנרגיה מתחדשת; יהושע אלטמן, יזם בעל ניסיון רב בפרויקטים בתחום הביטחון, מים ואנרגיה סולארית, זוכה פרס משרד הביטחון; גיל תורן, יזם בעל ניסיון בניהול פרויקטים הנדסיים בתקשורת ובמדיה וזאב אמריך, בעל ניסיון של שני עשורים במחקר ובהוראה באוניברסיטאות המובילות בעולם.

 

 

 

 

מה אנחנו מחדשים

המערכת המודולרית שלנו היא פריצת דרך טכנולוגית. המערכת מספקת פתרון זול שאינו דורש תשתית חשמל, אשר הופך כל מקור מים - מי ים, מים מליחים, מי תעשייה ואף מים מזוהמים - למי שתייה איכותיים. באמצעות המערכת שפיתחנו, אנו יכולים להקל על חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם הצמאים למים נקיים לשתייה, וכן לתמוך בצורכי החקלאות והתעשייה, תוך צמצום עלויות ההפקה וללא פגיעה באיכות הסביבה. דמיינו לעצמכם פתרון לטיפול וטיהור במים שאינו זקוק לחיבור לרשת החשמל. המערכת מאפשרת להפוך כל מקור מים למי שתייה זכים ונקיים, וזאת ללא הצורך בתשתית חשמל או גנרטורים הצורכים דלק יקר ומזהם. מי השתייה המיוצרים על ידי המערכת  זולים באופן ניכר מכל פתרון אחר שקיים כיום. טיהור והתפלת מים הינם תהליכים זוללי אנרגיה ולכן לא ניתן להפעיל תהליכים אלה בכל מקום בשל מגבלות רשת החשמל.

 

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

האתגר הגדול ביותר שניצב בפנינו הוא יצירת פתרון משתלם ופשוט למאות מיליונים של אנשים שידם אינה משגת מי שתייה ראויים ואין ברשותם האמצעים להתקין מערכות התפלה וטיהור מים יקרות הצורכות אנרגיה רבה, ועל כן הם שותים מים מזוהמים. שלושה רבעים מפני כדור הארץ מכוסים במים אך רק 1% מהם הינם מים מתוקים, טריים וראויים לשתייה. כיום, עקב פיתוח מואץ, אורבניזציה, פיתוח תעשיות, וגם התחממות כדור הארץ, מידלדלים מאגרי המים הנקיים ורבים ממאגרים אלו הפכו למזוהמים. המשבר מקיף את כלל משק המים - מחקלאות ותעשייה, ועד למי השתייה המגיעים אל הברזים בכל בית ובית ברחבי העולם.המערכת של Tethys הגיעה לבשלות הטכנולוגית הדרושה כדי לספק פתרון יעיל לשוק של מיליוני אנשים המתמודדים עם משבר המים, הנחשב למשבר הגדול ביותר עמו מתמודדת האנושות במאה הנוכחית. כעת, לאחר שהטכנולוגיה שלנו הוכיחה את עצמה, אנו מצויים בעיצומו של שלב ייצור של הגרסה הרביעית, אשר מיועדת להפצה גלובאלית, עוד במהלך 2018. אנו שואפים להיות מובילי שוק בתחום ההתפלה וטיהור המים – שוק אשר צפוי  להגיע לגודל מוערך של 28 מיליארד דולר בשנה עד 2025. לצורך  חדירה לשוק זה, אנו מתמקדים בשוק המתקנים הקטנים והניידים, שוק שגודלו מוערך כיום בשישה מיליארד דולר.

 

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

הטכנולוגיה הייחודית  שלנו מציבה אותנו בעמדת פתיחה מעודפת. המערכת שלנו מביאה יתרונות שמבדלים אותה מכל מתחרה, והופכים את יישומה בשטח לקל, מהיר וזול בהרבה מפתרונות קיימים. מדובר במערכת ידידותית לסביבה – היא אינה מייצרת גזים רעילים ותוצרי לוואי בעלי השפעה שלילית על הסביבה, אינה עושה שימוש בחומרים כימיים לצורך התהליך, ומעל הכול - נתמכת באנרגיה סולארית, מה שמאפשר חיסכון באנרגיה של כ-90%! אנו מציעים פתרון מודולרי גמיש המאפשר הקמת מערכות בגדלים שונים בהתאם לצורך, תוך פריסה קלה במיוחד של היחידות בשטח. המערכת שלנו מתאימה לכל סוגי המים באשר הם ובשורה התחתונה - אנו יודעים לייצר מים זולים יותר, הצלחנו לקזז את עלויות הפקת המים בכ-50% לעומת פתרונות קיימים בשוק הקטן והבינוני.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

טכנולוגיה, צוות ושותפים נכונים לאורך הדרך, בארץ וברחבי העולם. בשנתיים האחרונות הצלחנו לייצר תהודה עולמית מרשימה עד כה, ההתעניינות בנו היא עצומה, משווקים מתפתחים כמו בסין ובהודו ועד למפותחות שבמדינות כמו ארה"ב. בעקבות השלמת הפיילוט שלנו בהצלחה, אשר הוכיח כי הטכנולוגיה שלנו ישימה ובשלה, נוכל כעת לעבור לשלב הבא: שיווק המערכת שלנו ברחבי העולם באופן נרחב.

 

 

 

רצינו לומר תודה ל...

לשותפינו לדרך, לקולגות שזיהו את הפוטנציאל האדיר הגלום בטכנולוגיה וסייעו ומסייעים  גם כיום ולמשקיעים שמלווים אותנו ואפשרו לנו להגיע לשלב מרגש זה בו הטכנולוגיה שלנו ישימה. רצינו להודות גם לאנשי Exitvalley פלטפורמת גיוס ההמונים שהובילו אתנו לגיוס מוצלח הנערך בימים אלה. נודה גם לאנשי התקשורת ולכלי המדיה שהעניקו לנו תשומת לב רבה, ופרגנו לנו לאורך הדרך, בין היתר ב-CNBC, Leaders League, ISRAELI21c וה-Jewish Business News שכלל אותה ברשימת 25 חברות היי-טק הישראליות שכדאי במיוחד לעקוב אחריהן בשנת  2017, וכמובן ל-Start Israel!

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

אחרי פיילוט נוסף בישראל אשר יוקם בערבה ויסייע להצגה מלאה של שלל יתרונות הטכנולוגיה ולחתימה עם הסכמי מכירה, השנה נעבור לייצור המוני של יחידות המערכת. בעוד כשנה תהיה החברה בעיצומם של מהלכי שיווק והפצה עולמיים, כחלק מתהליך הפיכתה למובילת שוק.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

בימים אלו עוברת החברה מהלכים מרגשים ומהותיים לעתידה: גרסה חדשה של המערכת תוצג בעוד מספר שבועות,  החברה נמצאת בהליכי רישום עבור שני פטנטים מלאים בבריטניה וארה"ב, ובשילוב עם קמפיין הגיוס הנוכחי ב-ExitValley, בהחלט שווה לעקוב ואף להצטרף להצלחה הגדולה, שבמקרה זה, באמת יכולה גם לשנות את העולם לטובה.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

אתם מוזמנים להגיע ולהתרשם מהקמפיין גיוס שלנו

לבקר אותנו בעמוד הלינקדאין

בעמוד הפייסבוק

או באתר החברה: http://www.tethysdesal.com

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.