7 פברואר 2018 | ג'ון ראמפטון
איך עומדים בכל המשימות בעסק כשיש כל כך הרבה מה לעשות

מעולם לא חבשתי כל כך הרבה כובעים כמו שאני חובש כמייסד ומנכ"ל Due. הסיבה לכך היא שאני מפקח על הצמיחה של החברה, על הפיתוח, על השיווק, על האסטרטגיה העסקית ועל ההזדמנויות שעולות מדי יום, ובו בזמן אני מנהל את המותג האישי שלי, הנטוורקינג שלי, הנסיעות, הכנסים בהם אני משתתף ועוד. זה מעולם לא נפסק ואני נהנה מכל רגע. יחד עם זאת,

מעולם לא חבשתי כל כך הרבה כובעים כמו שאני חובש כמייסד ומנכ"ל Due. הסיבה לכך היא שאני מפקח על הצמיחה של החברה, על הפיתוח, על השיווק, על האסטרטגיה העסקית ועל ההזדמנויות שעולות מדי יום, ובו בזמן אני מנהל את המותג האישי שלי, הנטוורקינג שלי, הנסיעות, הכנסים בהם אני משתתף ועוד. זה מעולם לא נפסק ואני נהנה מכל רגע. יחד עם זאת, אין ספק שלנסות להישאר בעניינים באופן תמידי זה אתגר רציני. זה מזכיר לי שאני בסך הכול בן־אדם, לא גיבור על.

זה דורש ממני מאמץ פיזי, טכנולוגי ומנטלי כדי לנהל באופן אפקטיבי כל דבר שצריך לעשות. הנה כמה דרכים שמאפשרות לי להישאר עם האצבע על הדופק.

 

שמרו על לוח זמנים מאורגן

הדבר החשוב ביותר שאני עושה הוא לארגן לוח זמנים מובנה ליום שלי. זה עוזר לי להיצמד למשימות שלי, בעיקר בכל הנוגע למשימות התפעוליות שאני צריך לדאוג להן, זה גם עוזר לי לייצר את הזמן הדרוש לי כדי לטפל בכל היבטי העסק. בכל יום אני מתעורר והולך לישון באותם זמנים בדיוק, כך אני אוכל להיצמד ללוח זמנים שעתי.

לוקח זמן עד שאתם מבינים איך לשרטט את לוח הזמנים שלכם. לעיתים אני מבצע בו שינויים כמו בתקופות של נסיעות או כשיש שריפות לכבות. יחד עם זאת, המבנה העיקרי תמיד נשאר זהה, כך שאני תמיד יודע לאן לחזור ברגע שהבלת"ם מסתיים.

אין סיכוי שהייתי מצליח להספיק כל כך הרבה דברים אם הייתי מאלתר ולא שומר על שעות קבועות לזמני היקיצה, הארוחות, בדיקת המיילים וביצוע המשימות. זה כל כך קל ללכת לאיבוד בזמן הקצר שגם ככה יש לכם.

 

זה בסדר להעביר הלאה

כדי להצליח ולהתמודד עם כל המשימות, אני עובד עם מיקור חוץ ואני מאציל סמכויות לחברי צוות שאני סומך עליהם. לא תמיד היו אנשים סביבי שיכולתי להיעזר בהם, אך גם אדם שמתחיל בקטן יכול להיעזר בפרילנסרים בהתאם לתקציב שלהם.

חשוב מאוד ליישם את העזרה הזו מההתחלה, מכיוון שתהיה נקודה ובה פתאום תבינו שאתם לא יכול לעשות את המשימה בעצמכם ואתה מוכרחים לעצור ולמצוא מישהו אחר שיצטרף אליכם. מכיוון שתמיד דאגתי שיהיה לי לפחות פרילנסר אחד מתחילת הדרך, יכולתי להעביר יותר סמכויות לאותו אדם בהתאם לכמות העבודה שנוצרת, וברגע שראיתי שהוא הגיע לגבול היכולת שלו הייתי מעסיק אדם נוסף.

טכנית, עדיין התמודדתי עם כל ההיבטים בעסק שלי, אבל העובד שניהלתי התמודד עם הפרויקטים ששואבים יותר זמן ואני יכולתי להתמקד בהרחבת החברה. התחילו עם אנשים שאתם כבר סומכים עליהם, גם אם מדובר במשפחה או חברים שיש להם כישרון מיוחד שיכול לסייע לכם. אתם יכולים לצרף אנשים שמגיעים מהמלצות של קולגות או מאנשים שנמצאים בתוך הנטוורק שלכם. בהמשך תוכלו לפנות למאגר טלנטים גדול יותר, אבל אני תמיד העדפתי לעבוד מתוך המעגל הפנימי שלי מכיוון שהרגשתי יותר בנוח בדרך זו להעביר הלאה משימות שמשפיעות על מצב העסק שלי.

 

הטכנולוגיה מצילה את המצב

אני לא יודע עד כמה הייתי מצליח להספיק את כל מה שאני עושה בעסק אילולא הטכנולוגיה.

אין ספק שהטכנולוגיה באמת משנה את כללי המשחק במובן של ניצול מיטבי של הזמן והכסף. הפלטפורמות המשולבות בהן אני משתמש כדי לעקוב אחרי פרויקטים, שיתופי פעולה ותיוק המסמכים ולנהל אותם, והפלטפורמות שמאפשרות לי לתקשר עם אחרים, מצמצמות לי הרבה מאוד משימות שגוזלות זמן רב. אני משתמש במערכת חשבונאות אוטומטית לניהול כל ענייני התשלומים והמחויבויות שיש לי כלפי הפרילנסרים.

הפכתי הליכים שונים בחברה שלי לאוטומטיים ככל האפשר. זה אומר שהמדיה החברתית שלי מנוהלת על ידי כלים כמו Bufferכאשר WordPress, Google Docs ו־Alack מספקים לי את היכולת להשגיח על משימות השיווק, התוכן והתקשורת באופן שחוסך לי זמן. יתרה מזאת, אני משתמש באפליקציות עבור היומן ולוח הזמנים שלי ואני משתמש בכלי ניהול זמן כדי לבחון את הפרודוקטיביות שלי. כעת, אני מוסיף צ'טבוט בעל יכולות AI כדי לסייע במשימות התכתבות בסיסיות כמו שליחת מיילים.

חפשו טכנולוגיה שתחסוך מכם את עבודת הניירת, שתהיה מבוססת ענן כך שתוכלו לעבוד מכל מקום ושהיא משלבת כלים אחרים כך שתוכלו להספיק לבצע משימות חוזרות ולייצר כמה שיותר הליכים אוטומטיים. למעשה אני מאציל כמה שיותר משימות לטכנולוגיה כדי לעבוד בצורה חכמה יותר.

 

הישארו מוכנים נפשית

אני מוכן להשתלט על העולם בכל יום מחדש, ואני לא  מאפשר להר המטלות שיש לי לגרום לי לדחות את הדרך שלי להצלחה. הגישה שלי היא "נסו אותי". חשוב מאוד להישאר חיוביים ולשמור על חוש הומור, כך תוכלו לראות את הצדדים המשעשעים בסיטואציות מלחיצות ולהישאר נחושים להגיע להצלחה. אני מביט בהוקרה על הדברים שעשיתי עד כה. במבט לאחור אני מבין מה הצלחתי להשיג שלאחר היה נראה בלתי אפשרי, ולכן כשאני מסתכל קדימה ורואה את הקשיים אני יודע שאני יכול להתגבר עליהם.

הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים שיש להם נקודת מבט דומה לשלכם ונהנים מאותו זרם אדרנלין שמגיע ביחד עם ההתמודדויות שניהול עסק יכול להציב בפניכם. יש לי אישה, חברים ועמיתים תומכים וחיוביים כמוני אם לא יותר, שאכפת להם ממני ומאמינים שאני יכול להצליח.

 

טעויות קורות

שום דבר הוא לא מושלם. למרות שאני פועל בנחישות להצלחה, אני מבין שדברים קורים, ומשימות ישכחו בתוך העומס, או שדברים לא צפויים יקרו וישתלטו על העבודה. שימו לב מתי הטעויות האלו קורות, אל תתייסרו בגללם, וחפשו דרכים להימנע מהישנות שלהן. כל דבר הוא חווית למידה, ויש סיבה שאתם צריכים להתמודד איתו. אתם יכולים להחליט אם להגיב בפאניקה או למצוא דרכים להשתפר.

 

אף אחד לא יכול באמת להצליח להשתלט על הכול, בעיקר כשאתם מגיעים לאותה נקודת מפנה בצמיחת החברה כשאתם מתחילים לגדול במהירות. יחד עם זאת, הטיפים האלו יכולים לסייע לכם לעשות את המקסימום כדי שתצליחו להתמודד עם כל משימה שנזרקת לעברכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.