15 פברואר 2018 | אייל נאור
הפסקה פעילה - ב-2018 נרצה ללכת ליותר כנסים

2018 התחילה בתרועה גדולה, לפחות בכל מה שנוגע לכנסים ואירועים עסקיים. ובעולם משתנה, בו חווית הלקוח הפכה למוטו המרכזי, ונדמה כי כל הטכנולוגיות והמתודולוגיות החדשות התגייסו על מנת לתמוך ולהעצים את חווית הלקוח ולהשיג את האינגייג'מנט המיוחל עימו – תעשיית הכנסים לא נשארת מאחור.

2018 התחילה בתרועה גדולה, לפחות בכל מה שנוגע לכנסים ואירועים עסקיים. ובעולם משתנה, בו חווית הלקוח הפכה למוטו המרכזי, ונדמה כי כל הטכנולוגיות והמתודולוגיות החדשות התגייסו על מנת לתמוך ולהעצים את חווית הלקוח ולהשיג את האינגייג'מנט המיוחל עימו – תעשיית הכנסים לא נשארת מאחור.

המטרה של מנהלי השיווק ב-2018 תהיה יצירת חווית לקוח אישית ובלתי נשכחת ואין כמו כנס חדשני וחוויתי כדי להגשים מטרה זו. להלן 6 טרנדים ודוגמאות התומכים במטרה זו שיסייעו למפיקי הכנסים השנה לבנות אינטראקציה חיובית ואינגייג'מנט רב ערך עם הלקוחות והמשתתפים.

 

1. Non-Conference Zone. אחד הטרנדים החדשים שצומח בעולם הוא פעילות שוטפת בפואייה לכל אורך הכנס ובמקביל להרצאות או לסדנאות במליאה. בינינו, מי הולך לכנס ומצליח לדבוק בכיסאו, יום שלם? זה לא סוד כי רבים מגיעים לכנס, גם ואולי בעיקר, בשביל המינגלינג והנטוורקינג. אלה מתבצעים לרוב בפואייה, במרחב שבין הביתנים של הספונסרים, הקפה והכיבוד. הטרנד החדש מציע ללכוד אותם שם בפואייה, עם מיני-סדנאות,  יועצי בזק לטיפול בבעיות אקוטיות של הארגון,  פינות הייד-פארק המזמינות את המשתתפים לשאת דברים, לוחות שיתוף שונים ועוד. ממש הפסקה פעילה המאפשרת למשתתפים לייצר אינטראקציה חווייתית זה עם זה ועם המותג או החברה המארחת. יש מקום להניח כי אינטראקציה כזאת לא רק שלא תישכח אלא תייצר איינגיג'מנט ארוך טווח.

 

2. טכנולוגיה תומכת כנסים. שורה של טכנולוגיות נכנסו לעולם הכנסים בשנים האחרונות וממשיכות לצמוח ולרגש. טכנולוגית מציאות מדומה (VR) תעצים את החוויה הפרסונלית של המשתתף, או לחילופין תסייע למארגני הכנס לדגום אתרי אירוע שונים, עם מבט של 360°, מבלי להגיע אליהם פיזית. צ'טבוטים ועוזרים מבוססי בינה מלאכותית (AI) יסייעו בתהליכי תכנון האירוע, ישיבו על שאלות של נרשמים, כמו גם יספקו למשתתפים את כל המידע הדרוש במהלך האירוע. איסוף של דאטה ואנליטיקס מתאים יאפשרו למתכננים לייצר כנסים מותאמים אישית, בעלי ערך מוסף פרסונלי. אתר כנס, אפליקציה לליווי הכנס וציוד אינטראקטיבי נוסף ישתלבו בתוכנית השוטפת ויסייעו ביצירת אירוע משמעותי.

 

3. לוקיישן מדליק. לקוחות היום מחפשים אחר לוקיישנים מעוררי השראה. גלריות, תאטראות, גני אירועים עם נוף מרהיב או חדרי אירוח בוטיקים מעוצבים באזורים תעשייתיים – הם הלוקיישנים המבוקשים, ובתנאי  שיהיו נוחים ונגישים. לוקיישנים כאלה יספקו למשתתפים חוויה מענגת בזמן הכנס אבל גם תפאורה הולמת לתמונות וסרטונים שיצלמו, תוך כדי האירוע, וישתפו, למשל, ברשתות החברתיות. תופעה אשר בעידן הלייק והשיתוף כמעט ואינה פוסחת על איש.

 

4. קייטרינג איכותי, בריא וקריאטיבי. עם המעבר ההדרגתי אך הברור לכיוון של מזון בריאות, יש ציפייה הולכת וגוברת מצד המשתתפים בכנס ליהנות מארוחה קריאטיבית ומרגשת המבוססת על מזון בריא ואיכותי. למארגנים יש כאן עוד זירה בה הם יכולים להשתולל עם העיצוב ולהציע ארוחה המבוססת על צבעי המותג, לבנות תפריט סביב תמה מסוימת ועוד.

 

5. איזון בין עבודה להנאה ורוגע. אירועים עסקיים הם ללא ספק זירה מצוינת לקידום עסקים – נטוורקינג, למידה ועוד. אולם הנאה היא לא מילה גסה, ורבים מגיעים לכנס גם כדי ליהנות. אזורי chill out או אזורים נטולי WiFi יאפשרו למשתתפים לקחת הפסקה ולהירגע. הלקוחות האמיצים יותר יתחילו לשלב, בתחילת אירוע או בסופו, סדנאות יוגה, מדיטציה ומיינדפולנס.

 

6. אירועים משותפים למספר לקוחות (Co – Events). במסגרת המגמה הצומחת של שותחרות עסקית (Co-o-petition), חברות, מתחרות או משלימות, יתחילו לשלב ידיים ולרכז מאמצי שיווק. במסגרת זו אף יפיקו כנסים משותפים, וכך, מצד אחד הם יפחיתו הוצאות ומצד שני הם ירוויחו קהל יעד חדש.  

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.