21 פברואר 2018 | רות סגל
הדחיפה הקטנה שהצליחה להזניק את החברות הישראליות להצלחה מסחררת

ב-2007 השקיעה רשות החדשנות, אז "מדען ראשי" כמיליון שקלים באפליקציית ניווט שיתופית שענתה אז לשם FreeMap Israel. לימים החברה שינתה את שמה ל־waze ונמכרה לענקית האינטרנט Google והיום היא פועלת במעל מאה מדינות מסביב לעולם. האם מישהו במשרד מדען ראשי ידע לצפות את ההצלחה הגדולה של Waze?

ב-2007 השקיעה רשות החדשנות, אז "מדען ראשי", כמיליון שקלים באפליקציית ניווט שיתופית שענתה אז לשם FreeMap Israel. לימים החברה שינתה את שמה ל־waze ונמכרה לענקית האינטרנט Google והיום היא פועלת במעל מאה מדינות מסביב לעולם. האם מישהו במשרד מדען ראשי ידע לצפות את ההצלחה הגדולה של Waze? אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות שהתראיין לתוכנית "הייטק בפקקים" הודה כי אין דרך לדעת מראש איזה גל טכנולוגי הולך להצליח "מה שאנחנו כן יודעים זה מה היו הגלים הקודמים ומה היו אחוזי ההצלחה, והם היו לא רעים."

 

אך חלק מסיפורי ההצלחה של רשות החדשנות לאורך השנים מדברים בעד עצמם. חברת IDE  טכנולוגיות נוסדה ב-1965 והיום היא מובילה עולמית לפתרונות טיפול במים. בתחילת דרכה בשנות השבעים היא נעזרה בקרן המו"פ של רשות החדשנות לביסוס הטכנולוגיה שלה. היום החברה נמצאת בחזית הטכנולוגית בתחום ההתפלה ומחזיקה ב-50% מנתח השוק העולמי.

 

בשנת  1982 חברת אורבוטק קיבלה את תמיכת קרן המו"פ של רשות החדשנות שסייעה לה לפתח את מוצריה הראשונים, היום מדובר באחת מהחברות המובילות בתעשיית האלקטרוניקה העולמית והחברה מעריכה כי הכנסותיה בשנת 2020 יגיעו ל־1.25 מיליארד דולרים. באתר האינטרנט שלה נכתב כי "כמעט כל מכשיר אלקטרוני בעולם מיוצר באמצעות מערכות אורבוטק".

 

אחד מסיפורי ההצלחה המרגשים יותר שהחלו מתמיכה של רשות החדשנות היא חברת ארגו שמפתחת רובוט שמחזיר למשותקים את היכולת לנוע. מדובר בשלד חיצוני המשולב עם מערכת בקרה ממוחשבת שמאפשר למשותקים ללכת, להתיישב ואף לעלות ולרדת במדרגות. החברה שנוסדה כבר ב-2001 קיבלה בתחילת דרכה תמיכה מקרן תנופה של המדען הראשי. היום חברת ארגו היא חברה בין־לאומית שהונפקה בנסד"ק, קיבלה אישור FDA לשימוש אישי ואף זכתה לככב באחד הפרקים בסדרת הנוער Glee:

 

 

 

 

דוגמאות אלו הן רק מדגם קטן ממאות חברות מצליחות שהתחילו את דרכן בתמיכתה של רשות החדשנות ובהן גם EZchip, דורות, נטפים, clickSoftwar, Tower-Jazz, RedBend, מזור והרשימה נמשכת, אך כמובן שצריך לזכור כי על כל הצלחה גדולה יש מאות חברות שלא הצליחו להגיע ליעדן.

 

אחת המטרות החשובות של רשות החדשנות לדברי אהרון אהרון היא לזהות את גלי הטכנולוגיה הבאים. בתוכנית האחרונה של "היי-טק" בפקקים סיפר אהרון אהרון על המשימות העיקריות של רשות החדשנות, על האתגר ביצירת כח אדם איכותי בתעשייה, על המכשולים השונים שקיימים בהיי-טק הישראלי. להאזנה לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.