9 מרץ 2018 | אור חביב
על נשים, סטארטאפים והיי-טק

מחקר שבוצע באוניברסיטת בן גוריון שבאילת על ידי שלוש סטודנטיות גילה שעל מנת להעלות את מספר הנשים בתעשייה יש לצמצם שלושה פערים: פער תרבותי, פערי הכשרה ופערי הזדמנויות.

עולם הסטארטאפים וההיי-טק הוא עולם מהיר קצב, לא סלחני, דורש המון השקעה, ומאופיין ברובו באירועים שבהם מספר הגברים בחדר גדול משמעותית ממספר הנשים, עובדה שמגובה על ידי מחקרים רבים שמראים שאחוז הנשים בהיי-טק אינו משקף את אחוזן בחברה האנושית. מחקר שבוצע באוניברסיטת בן גוריון שבאילת על ידי שלוש סטודנטיות גילה שעל מנת להעלות את מספר הנשים בתעשייה יש לצמצם שלושה פערים: פער תרבותי, פערי הכשרה ופערי הזדמנויות.

• פער תרבותי: אנשים בחברה האנושית ובעיקר נשים חייבות להאמין בעצמן וביכולתן להצליח, שכן יש להן מקום גם בעולם העסקי וההיי-טק התחרותי.

• פערי הכשרה: יש צורך בתכניות הכשרה ייעודיות שמוכוונות לסייע לנשים לרכוש כישורים ומקצועות רלוונטיים לעולם ההיי-טק.

• פערי הזדמנויות: חברות היי-טק שיוצרות הזדמנויות ובעיקר חברות שלא מגבילות הזדמנויות לנשים ומציעות את אותה המשרה באופן שוויוני אמיתי גם לנשים וגם לגברים.

 

הינה מספר דוגמאות לתהליכים שמתרחשים היום בתעשיית ההיי-טק ובחברה כדי לסייע למטרה זו:

 

מצד התעשייה:

1. הכרה בזכות גברים ליציאה לחופשות לידה מסייעת לחיזוק התא המשפחתי, מחלקת את הנטל ומאפשרת גם לאישה להשקיע בחיזוק הקריירה.

2. גמישות בתנאי ובשעות העבודה כדי לאפשר לעובדות ולעובדים להגיע לעבודה בבוקר לאחר הורדת הילדים בגן ולצאת לאסוף אותם בסוף יום הלימודים.

3. יצירת שוויון הזדמנויות ופתיחות מצד מעסיקים להעסקת נשים לתפקידי מפתח אסטרטגים בעולם העסקי.

 

מהצד החברתי:

1. חינוך נשים עוד מגילאים צעירים שהן יכולות לקדם עצמן בעולם העסקי והניהולי.

2. חינוך החברה לקבלה ועידוד של נשים בעמדות מפתח בעולם העסקי.

3. קידום תכניות הכשרה והעשרה לנשים בתחומי ההיי-טק. 

 

אלו כמובן רק מספר דוגמאות של פעילויות שיכולות לסייע להעלאת מספר הנשים במקצועות ההיי-טק ויש כמובן עוד עבודה רבה אבל כל צעד לכיוון הנכון הוא טוב.

 

אחת מהתוכנית ששמו לעצמן כיעד לסייע ליותר נשים להיכנס לעולם הסטארטאפים היא תכנית האקסלרטור לנשים של האב אילת בשיתוף המשרד לקידום מעמד האישה.

 

מטרת התכנית לאפשר לנשים שרוח היזמות בוערת בהן, להיכנס לתוכנית יוקרתית ותחרותית ולסייע להן לבנות סטארט-אפ – משלבי הרעיון ועד לפריצה לשוק. בשנה שעברה הסתיים המחזור הראשון של התכנית שכבר סייעה למספר נשים לפרוץ קדימה עם מיזמים בתחומים: איכות הסביבה, Wellness Technology, Travel Tech ועוד.

 

התכנית מתקיימת באילת וכוללת ליווי של צוות מקצועי, מנטוריות שהן דמויות מפתח מתעשיית ההיי-טק, הרצאות וסדנאות בתחומים: טכנולוגיה, יזמות, עסקים, פיננסים, משפטים ועוד. בסיומה מתקיים Pitch day יוקרתי בו היזמיות מציגות את המיזמים בפני פאנל של שותפים אסטרטגיים, משקיעים פוטנציאליים ובכירים בתעשייה. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.