1 אפריל 2018 | מכתבים בקליק
הממצא המפתיע – דווקא דואר מודפס עוזר להגדיל מכירות ברשת

מחקרים שנערכו ברחבי העולם מוכיחים שדואר מודפס תורם להגדלת מכירות, מיתוג חיובי וגביית תשלומים מהירה יותר.

מחקרים שנערכו ברחבי העולם מוכיחים שדואר מודפס תורם להגדלת מכירות, מיתוג חיובי וגביית תשלומים מהירה יותר.

 

עם התפתחות אמצעי התקשורת הדיגיטליים, כגון אימייל, מסרונים וכדומה, אנשים רבים מיהרו להספיד ולנטוש את הדואר המודפס. אך כפי שעולה ממחקרים ומעדויות בשטח, עדין לא נס לחו של המכתב המודפס ולמעשה, הוא עדין אחד הכלים השיווקיים האפקטיביים ביותר.

 

שיווק יעיל יותר

המעבר המהיר יחסית שנעשה בשנים האחרונות מהמידע המודפס לזה הדיגיטלי, אומנם הפך את התהליך של החלפת מידע למהיר וזול יותר, אך הוא לא שינה את הצורך הבסיסי של בני אדם לדואר המוחשי שאותו הם יכולים להחזיק ביד ולשמור בצורה פיזית בביתם.

כך למשל מחקר שערכה הסוכנות הבין-לאומית לדואר שבשוויץ (Universal Postal Union - UPU) העלה כי ל-8 מתוך 10 אנשים קל יותר לקנות ברשת לאחר שקיבלו מהחברה קטלוג מוצרים מודפס. זאת גם הסיבה לכך שחברות גדולות רבות, כגון ענקית הריהוט איקאה מקפידות לשלוח ללקוחות חומרי שיווק מודפסים כדוגמת הקטלוג העונתי שלה.

 

לא רק חברות ענק נהנות

גם עסקים קטנים יותר שעושים את המאמץ הנוסף יכולים ליהנות מהפירות, כפי שגילה הבעלים של החנות המקוונת Yuppiechef הדרום אפריקאית, אשר החליט לשלוח מכתבים מודפסים כחלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת. לדבריו, הטאצ' האישי הזה מבדל את החנות אל מול שלל המתחרים, כשכל חבילה מגיעה ללקוח בצרוף של מכתב אישי המעודד רכישות עתידיות ונאמנות למותג.

 

 

 

תשלומים מהירים יותר

בנוסף ליעילות של הדואר המודפס ככלי שיווקי, מחקרים מוכיחים שיש לו גם יתרון בכל הנוגע לגביית תשלומים אפקטיבית. כך למשל במחקר נוסף שערכה אותה סוכנות דואר שוויצרית, ה-UPU, בחברת תקשורת צרפתית (France Telecom), נמצא שלקוחות שקיבלו חשבונות מודפסים בדואר הרגיל שילמו אותם בממוצע 4 ימים מהר יותר לעומת לקוחות שקיבלו את החשבונות בדואר אלקטרוני.

זה אולי נשמע כמו הבדל קטן, אך כשמדובר בחברה עם לקוחות רבים התשלום המהיר יותר יכול לתרום משמעותית לתזרים המזומנים, אפילו כשמדובר בהפרש של ימים בודדים.

 

הגדלת החזר על השקעה

בנוסף ליתרונות השיווק וגביית התשלומים, גם בכל הנוגע להחזר על השקעה, עולה שהדואר המודפס משתלם יותר.זאת, כפי שעולה ממחקר של חברת Target Marketing, שבמסגרתו מעסיקים מיפו את ההחזר על השקעה (ROI) מרכישות של לקוחות. המחקר מצא יתרון חד משמעי לטובת המכתב המודפס שניצח עם החזר של 32% לעומת החלופות האלקטרוניות שכללו - ניוזלטר (22%), פרסום במנוע חיפוש (6%) ומסרון (1%).

 

הצורך האנושי במסמך מוחשי

המסקנה המתבקשת מכל העדויות המחקריות וההוכחות בשטח היא שהדואר המודפס מוכיח את עצמו ככלי אפקטיבי במיוחד להגדלת המכירות גם בעידן הדיגיטלי.

ואכן כיום יותר ויותר חברות מבינות שכדי למשוך את הלקוחות כדאי לפנות אליהם לא רק באמצעים דיגיטליים אלא גם באמצעות דיוור שיווקי מודפס.

 

עם זאת, למרות ההכרה בחשיבות הדיוור המודפס, הבעיה עבור חברות רבות היא העלות הכספית הכרוכה בכך שכן קיום של מנגנון שיווק כפול, משמעו תוספת של עלויות הדפסה, עלויות עיצוב וכוח האדם הנדרש לביצוע כל אלה.

למרבה המזל כיום עומדים לרשותכם שירותים כמו "מכתב בקליק" שמספקים מערך שלם של עיצוב, הדפסה, ביול ושליחה – וכל זה במחיר של בול אחד בלבד.

 רוצים לשמוע עוד? לאתר מכתב בקליק.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.