29 מרץ 2018 | ג'ייסון דה-מר
5 צעדים שיביאו למיזם שלכם פרסום באמצעי התקשורת

אחת מהדרכים הטובות ביותר לייצר ערך נוסף לקמפיין השיווקי שלכם הוא לגרום למותג שלכם להופיע באמצעי התקשורת הגדולים, והכוונה היא לאמצעי תקשורת ארציים וידועים שמגיעים מדי חודש למיליוני אנשים. מכיוון שאתם יזמים, קריאת שורות אלו בטח גרמה לכם להזיל ריר והמחשבה שעלתה לכם לראש היא "זה חתיכת פוטנציאל חשיפה עצום". אבל ברגע שהתחלתם לחשוב על הלוגיסטיקה בטח שכנעתם את עצמכם שמדובר בחלום באספמיה, נכון?

אחת מהדרכים הטובות ביותר לייצר ערך נוסף לקמפיין השיווקי שלכם הוא לגרום למותג שלכם להופיע באמצעי התקשורת הגדולים, והכוונה היא לאמצעי תקשורת ארציים וידועים שמגיעים מדי חודש למיליוני אנשים.

מכיוון שאתם יזמים, קריאת שורות אלו בטח גרמה לכם להזיל ריר והמחשבה שעלתה לכם לראש היא  "זה חתיכת פוטנציאל חשיפה עצום". אבל ברגע שהתחלתם לחשוב על הלוגיסטיקה בטח שכנעתם את עצמכם שמדובר בחלום באספמיה, נכון?

לא נכון: למעשה, הדרך להגיע לאמצעי התקשורת הגדולים היא הרבה יותר אפשרית ממה שאתם חושבים. למעשה כל מותג יכול להגיע לשם אם ילך בדרך מסוימת צעד-אחר-צעד.

 

היתרונות

ראשית, בואו נראה איך אזכור שלכם באמצעי תקשורת משמעותי יכול לסייע לכם:

• הכרה במותג. אומנם הכרה במותג הוא לא משהו מדיד, אבל למעשה מספיקה התייחסות לא ישירה בתחום שלכם כדי להועיל למותג שלכם.

• מוניטין ואמינות. פרסום באמצעי תקשורת גדול יכול להקנות לכם זכויות התרברבות ואת אמינותכם בתחום. מספיק פרסום הלוגואים של המפרסמים שהוצגתם אצלם בקטגורית "כפי שנראה אצל" בעמוד הנחיתה כדי להגביר את קצב ההמרות שלכם.

• תנועה דרך הפניות. אם תצליחו להכניס לינקים לאתר שלכם באמצעי מדיה גדולים תוכלו לייצר תנועה גדולה לאתר שתמשך לפחות כל עוד הפרסום שלכם מופיע (בדרך כלל ללא הגבלת זמן).

• אמינות הדומיין. גוגל מודד את אמינותכם על בסיס האיכות והכמות של הלינקים המובילים לדומיין שלכם. חשיפה באמצעי תקשורת גדול מלווה לעיתים רבות בקישורים לאתר שלך, וזה בהחלט יכול להגדיל את הדירוג האורגני שלכם במנועי החיפוש באופן משמעותי.

• הערך שבמערכת יחסים מתמשכת. בבניית המוניטין שלכם מול אחד המפרסמים, תקבלו יותר הזדמנויות פרסום ותרחיבו את תיק העבודות שלכם. אלו יסייעו לכם להגיע למפרסמים חשובים אף יותר. ויתכן שאף יצעו לכם לכתוב טור קבוע במגזין חשוב.

 

יש שתי דרכים בהן תוכלו להשיג כיסוי באמצעי מדיה גדול: העסיקו מישהו אחר שיעשה זאת עבורכם (כמו חברת יח"צ) או שתעשו את זה בעצמכם. חמשת הצעדים הבאים יסייעו לכם אם תבחרו בשיטת ה-DIY(עשו זאת בעצמכם), שיטה שעבדה עבורי ועבור עשרות מהעמיתים שלי.

 

1. בנו את היסודות

הדבר הקשה ביותר באסטרטגיה הזו, כמו בהרבה תחומים אחרים בפיתוח עסקי, הוא לצאת לדרך. לפני שאתם חושבים לנסות להגיע לחשיפה אצל מפרסם גדול, אתם צריכים לדאוג לאתר שלכם כדי שתוכלו לזכות במוניטין שמגיע לכם.

התחילו בלייצר בלוג באתר (אם אין לכם כבר אחד כזה) ולפרסם בו פוסטים איכותיים על אודות מגוון נושאים הקשורים לתעשייה שלכם. כל כתבה צריכה להיות כתובה היטב ובצורה מפורטת, שכן הבלוג שלכם ישמש כסוג של תיק עבודות וכבסיס ראשוני לקהל הקוראים שלכם.

נסו להתחיל בלפחות עשר כתבות שיציגו את הניסיון שלכם ואת התרומה המיוחדת שלכם או התובנות שאתם יכולים להביא לתעשייה. אם אתם זקוקים לעזרה היכנסו לכאן: 101 Title Ideas for Your Next Blog Post.

 

2. היכנסו למדיה החברתית

ככל שתהיו פעילים יותר במדיה החברתית וככל שיהיו לכם יותר עוקבים כך תצליחו למשוך את תשומת לב העורך באמצעי המדיה שאתם רוצים להופיע בו. מנפו את כוחה של פלטפורמת המדיה החברתיתכמו פייסבוק, טוויטר ולינקדאין והתחילו להפיץ את המאמרים שלכם, להיחשף למשפיענים ולייצר מעורבות עם הקוראים שלכם.

זה יכול לקחת קצת זמן, ככל הנראה לפחות שישה חודשים - תלוי בתקציב שיש לכם, כדי לבסס קהל גדול ומעורב במדיה החברתית, אבל יהיה לכם קשה להתקדם בלי לעשות את זה. עוקבים מעניקים לכם אמינות לעיני אותם עורכים ששוקלים האם לפרסם אתכם. לקבלת עזרה כנסו לרשימת 101 Ways to Get More Social Media Followers.

 

3. התחילו באופן מקומי ונישתי

ברגע שיש לכם כמה אלפי עוקבים ובלוג שמציג לראווה את התוכן האיכותי שייצרתם, זה הזמן לחשוף את עצמכם לעורכים בפרסומים בהם תרצו להופיע.

ככל הנראה תאלצו להמתין קצת יותר לחשיפה באמצעי הפרסום הארציים (עד שיהיו לכם כמה פרסומים אצל מפרסמים קטנים יותר שתוכלו להציג), אז התחילו לכוון להזדמנויות קטנות יותר אליהן תוכלו להגיע. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא דרך מפרסם מקומי איתו כנראה תצליחו להיות בקשר אישי, וכן דרך מפרסמים נישתיים שסוקרים את התעשייה הספציפית בה אתם נמצאים או הדמוגרפיה הספציפית אליה אתם פונים ויאפשרו לכם לצמצם את התחרות על מקום הפרסום.

השתמשו בלינקדאין או טוויטר כדי לאתר את העורכים בפרסומים בהם תרצו להופיע ולאחר מכן פנו אליהם ותתחילו לדבר איתם.  במאמר הזה תוכלו למצוא תבניות של פניות כאלו וכן רעיונות כיצד להציג את עצמכם בפני העורכים.

 

4. להתפתח ולגדול

כעת, התחילו לפרסם עוד ועוד פוסטים טובים בבלוג של החברה ותוך כדי שמרו על המעורבות עם הגולשים שלכם במדיה החברתית ותנו להם תוכן איכותי. הקשיבו לפידבקים שלהם וצרו איתם שיח על בסיס קבוע.

שמירו על מערכות היחסים שלכם עם המפרסמים שכבר פתחתם איתם מערכות יחסים והתחילו לעשות את דרככם אל עבר מו"לים בולטים וסמכותיים יותר.  זה הולך להיות תהליך איטי, אז אל תחששו להתמודד עם דחיה. התהליך הזה דומה לטיפוס על סולם, מתחילים עם מפרסמים קטנים ועושים את דרככם למעלה למפרסמים גדולים וארציים.

 


קרדיט: באדיבות ג'ייסון דה-מר

 

היו עקביים. ספק אם תקבלו תשובה חיובית בניסיון הראשון שלכם. בנו מערכת יחסים והראו כי אתם מתמידים ומתקדמים קדימה מבלי לאבד את המומנטום.

 

5. הכינו פיצ' מנצח

ברגע שהגעתם לקהל מגוון והצלחתם להתפרסם במגזינים שמיתגו אתכם כמובילים בתעשייה, התחילו לכוון לאמצעי הפרסום הגדולים אליהם רציתם להגיע מלכתחילה.

המפתח הוא להכין פיצ' מנצח. אל תבקשו מהעורכים שיעשו לכם טובה ויציגו את המותג שלכם. במקום זאת, עשו למפרסם טובה בכך שאתם נותנים להם תוכן שהקהל שלהם יאהב, יוביל לצפיות רבות יותר ושיתופים במדיה החברתית. כדי לעשות זאת אתם צריכים להכיר את הנישה שלהם וכן את הקהל שלהם. דרך אחת לעשות זאת היא לבדוק איזה תוכן הצליח להגיע להישגים יפים באתר שלהם על ידי שימוש בכלים שמנתחים תוכן כמו BuzzSumo.

ברגע שעשיתם את זה, כתבו פיצ' חכם ומקורי שיבטיח עניין בקרב הקהל ויניע צפיות באתר, מעורבות ושיתופים. מכאן והלאה יש לכם צ'אנס לא רע לקבל הזדמנות.

 

הצעדים האלו אינם פשוטים, למעשה, זה יכול לקחת חודשים עד שתצליחו לשלוט בהם. אבל הם ברי השגה, והם יביאו אתכם קרוב יותר למטרות שלכם. אל תמעיטו בתהליך הזה, אין בו דרכי קיצור. רק שעות של עבודה ומסירות (או שותפות שממנפת ניסיון ואמון מבחוץ) יסייעו לכם להצליח.

ובכל מקרה, היתרונות יהיו שווים את כל המאמץ.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.