24 אפריל 2018 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את SolCold

חברת סטארט-אפ אשר מפתחת חומר ננו-טכנולוגי חדשני שמקרר גופים באמצעות קרני השמש, דבר אשר מביא לחיסכון משמעותי בעלויות הקירור והמיזוג של אותם גופים, ומביא להפחתה בפליטת גזי החממה. החומר שפיתחנו ניתן ליישום על כל אובייקט הדורש קירור תחת השמש, ממיר את החום הפנימי בתוכו לאור באמצעות תופעה פיזיקלית ייחודית, ובכך מביא לקירור מתחת לטמפרטורת הסביבה. ככל שהשמש חזקה יותר החומר הננו-טכנולוגי שלנו מקרר יותר

מי אנחנו

אנו, הצוות של SolCold, חברת סטארט-אפ אשר מפתחת חומר ננו-טכנולוגי חדשני שמקרר גופים באמצעות קרני השמש, דבר אשר מביא לחיסכון משמעותי בעלויות הקירור והמיזוג של אותם גופים, ומביא להפחתה בפליטת גזי החממה. החומר שפיתחנו ניתן ליישום על כל אובייקט הדורש קירור תחת השמש, ממיר את החום הפנימי בתוכו לאור באמצעות תופעה פיזיקלית ייחודית, ובכך מביא לקירור מתחת לטמפרטורת הסביבה. ככל שהשמש חזקה יותר החומר הננו-טכנולוגי שלנו מקרר יותר. החומר שלנו הוא בר-יישום במבנים (בתים, מפעלים, קניונים, אצטדיונים וכדומה), בכלי רכב, במטוסים, במכולות, באוניות, בשימושים צבאיים ואף בחלל. כל זאת ללא חשמל וללא חלקים נעים, עם יישום מהיר וחד-פעמי וללא תחזוקה. החומר שלנו הוא ירוק וידידותי לסביבה.

 

 

הקמנו את SolCold בינואר 2016, אנו שלושה יזמים (ירון שנהב, גדי גרוטס ופרופ' גיא רון) ואף גייסנו הון ראשוני מהמשקיע גד זאבי. בשנתיים האחרונות עבדנו במעבדות באוניברסיטה העברית להוכחת ההיתכנות הטכנולוגית. התוצאה שלנו הייתה חד משמעית, הצלחנו לפתח מערכת דו-שכבתית אשר מתקררת מתחת לטמפרטורת הסביבה כשהיא נחשפת לשמש. את התוצאות רשמנו כפטנט PCT, ואף פרסמנו בעקבותיו מספר מאמרים במגזינים מדעיים נחשבים בעולם כגון New Scientist ו-Futurism.

 

הכוח המניע מאחורי החברה מורכב מירון שנהב, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה ובעל תואר MBA. ירון הוא הממציא והמייסד הטכנולוגי של SolCold עם מעל 12 שנות ניסיון בתפקידי פיתוח וניהול בתעשיית ההייטק; גדי גרוטס CFO ו-CMO, אנליסט עסקי עם מעל 10 שנות ניסיון כמוביל פיננסי ושיווקי בתעשיית ההייטק בחברות בין-לאומיות Dell ,Intel ו-Avaya; פרופסור גיא רון, המוביל הטכנולוגי, חבר הסגל האוניברסיטאי באוניברסיטה העברית ירושלים, המחלקה לפיזיקה, מכון רקח. פרופסור רון הוא מומחה עולמי לפיזיקה גרעינית וקירור לייזרים. כמו כן הוא חבר בוועדה הלאומית לאנרגיה גרעינית ומחזיק במספר מלגות ופרסים מהאיחוד האירופי, ארה"ב וישראל; ד"ר ערן זהבי, ראש תחום הכימיה בחברה ומומחה בעל שם עולמי בכימיה ואנרגיה.

 

מה אנחנו מחדשים

SolCold המציאה, הלכה למעשה, סגמנט חדש – חומר אשר מתקרר מתחת לטמפרטורת הסביבה בחשיפה לשמש - ככל שהשמש חזקה יותר, כך כוח הקירור חזק יותר. הפיתוח פורץ הדרך נשען על התופעה הפיזיקלית Anti-Stokes Fluorescence אשר מתרחשת בבסיס החומר כריאקצייה לחשיפה לשמש. המוצרים הקיימים כיום בשוק משקפים חזרה לאטמוספירה רק חלק מקרינת השמש, ובכך הם מקטינים את החימום הנספג באובייקט באופן חלקי בלבד. כיוון שמוצרים אלה נותנים מענה חלקי, עדיין ישנו אפקט של חימום. היתרון הטכנולוגי המובהק של SolCold הוא היכולת לבטל לחלוטין את החימום וליצור אפקט קירור הלכה למעשה. זוהי קפיצת מדרגה אמיתית.

 

יתרה מזו, ההתחממות הגלובלית היא בעיה אמיתית ומוחשית לכולנו. המאה ה-21 היא המאה החמה בהיסטוריה המתועדת. בתגובה לחום, אנו מגבירים יותר מתמיד את צריכת מיזוג האוויר. מחד, שימוש עודף במיזוג פולט חום רב במרחב העירוני, מה שמחמם אותו אף יותר. מאידך, הצריכה המוגברת של מיזוג משמעותה צורך מוגבר בייצור אנרגיה, מה שמגביר את פליטת גזי החממה - אשר מנציחה את בעיית ההתחממות הגלובלית. הפתרון של SolCold חוסך עד 60% באנרגיה הדרושה למיזוג האוויר כאשר החומר שלנו מיושם על גגות בתים ומבנים. החיסכון בחשמל מתורגם לחיסכון של עשרות אלפי דולרים למבנה לשנה. ההשפעה של SolCold על הסביבה היא סימטרית ביחס לחיסכון שהיא מביאה - חיסכון בצורך אנרגטי פירושו ירידה ניכרת בפליטת CO2 ומזהמים אחרים. ככל שהפתרון של SolCold ייושם יותר, צרכנים יחסכו יותר בעלויות הקירור וההשפעה החיובית על הסביבה, ובכלל זה על ההתחממות הגלובלית, תהיה רבה יותר.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

Scaling – כיום, לאחר עבודת מחקר בת שנתיים, הגענו לתוצאות מעבדה מדהימות, שבגינן אף רשמנו פטנט. כעת, אנו עובדים לשלב הבא, ומביאים את הטכנולוגיה לבחינה בתנאי שטח. בתוך פרק זמן של 12 חודשים בלבד אנו שואפים להבשיל את הטכנולוגיה ולארוז אותה לכדי מוצר.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

הצוות שלנו עובד על הפיתוח מזה 4 שנים, הוא צבר ידע טכנולוגי רב בתקופה זו ועמד בכל היעדים שהציב לעצמו, וזאת נוכח האתגרים הרבים אשר ניצבו בדרך. המטרה והאמונה כי הטכנולוגיה תוכל ליצור שינוי מהפכני בעולם (גם כלכלי וגם סביבתי), מנחה אותנו בכל שנות התהליך. הגישה שלנו היא ש'דבר לא יעצור בעדנו עד שהמשימה תושלם'. לכך מתווספת התמיכה אותה אנו מקבלים מאנשים שונים בכל רחבי העולם, אנשים בעלי מודעות סביבתית גבוהה אשר מבינים את האימפקט האדיר שהטכנולוגיה שלנו תביא לעולם. תמיכה זו היא שדוחפת את החברה להתקדם בכל הכוח ולהביא את הטכנולוגיה במהרה כמוצר לשוק.

 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

צוות, התמדה ונחישות. לנסות כיוונים שונים, עם ניסוי וטעייה עד שמגיעים לנוסחת הזהב, ועם אמונה שהחברה עושה משהו ייחודי וגדול.

 

רצינו לומר תודה ל...

למשקיעים שלנו, שמלווים אותנו לאורך הדרך בצמתים המשמעותיים באופן שקול ובונה, לחברים אשר סייעו לנו לאורך הדרך בעשייה מבורכת ומושקעת מאוד, לצוות התומך והמסייע של חברת 'מיתר', שהאמינו בנו מהיום הראשון, וכמובן לצוות המעבדה באוניברסיטה העברית בירושלים, אשר עבד ימים כלילות על ה-POC.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

נבצע ניסויי שדה בחומר החדשני על מספר מבנים מסחריים. כמו כן, נחל בתהליך רגולטורי של קבלת תקינת מוצר סביבתי בין-לאומי ונפתח במשא ומתן על תנאי הפצה ושיווק עולמיים עם חברות הצבע והציפויים הגדולות. כפועל יוצא, שווי השוק של החברה יזנק בעשרות מונים.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

אנחנו לא רק טכנולוגיה מדהימה – אנו מביאים מהפיכה אמיתית שתאפשר לראשונה לקרר בזול בתים, מכוניות וכל דבר תחת השמש, ואף לעזור בהפחתת התחממות הגלובלית. כמו כן, בימים אלה אנו בעיצומו של קמפיין גיוס השקעה דרך פלטפורמת ExitValley ומאפשרים לכל אחד להצטרף להצלחה שלנו ולהיות בעל מניות בחברה.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

אתם מוזמנים להגיע ולהתרשם מהקמפיין שלנו באתר ExitValley, לבקר אותנו בפייסבוק, בלינקדאין או באתר החברה:www.solcold.com

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.