25 יוני 2013 | מערכת StartIsrael
להבטיח או להכריח? 8 דרכים לבניית רשימת תפוצה איכותית

רשימת תפוצה היא דרך התקשורת שלכם לקהילת הלקוחות

משלוח אימיילים בתפוצה המונית ללקוחות זוכה לפחות זוהר מאשר תקשורת ברשתות חברתיות. ובכל זאת, לשימוש בשיווק בדואר אלקטרוני יש כמה יתרונות שכדאי לנצל. רשימות תפוצה איכותיות מאפשרות להגיע ללקוחות רלוונטיים לפי פילוחים ולפי תחומי העניין שלהם. בנוסף, הן כלי טוב לקבלת משוב מלקוחות. הקמה של רשימה שבה שיעור גבוה מהרשומים בתפוצה פותחים את האימייל ומגיבים לתוכן שבו היא משימה לא קלה. הגולשים צברו ניסיון רב ברשת והם יודעים להיזהר מהבטחות שווא או מדרישות מוגזמות תמורת כתובת הדואר האלקטרוני שלהם.

 

המצב כיום מעודד את החברות להתאמץ כדי להקים רשימת תפוצה. ריכזנו כמה גישות נפוצות בהקמת רשימת תפוצה:


1. אימייל תמורת הבטחה: הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים לקבל דבר מה תמורת כתובת האימייל שלהם. אם אתם מתכננים להוציא בקרוב מוצר – גירסת בטא למוצר, השקת אפליקציה או כל דבר דומה – אתם יכולים להבטיח ראשונית לגולשים שהגיעו אליכם עוד לפני שהשקתם לחלוטין את המוצר. הבטחה אמיתית טובה לשני הצדדים – ללקוחות שיהנו מהמוצר, ולכם טוב לדעת מיהם ה-early adopters הפוטנציאליים של המוצר. בשלב מתקדם יותר תוכלו לקבל מהם משוב על המוצר ואף להתייחס אליהם באופן מועדף כלקוחות ותיקים.


2. אימייל תמורת הטבה: אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, הענקת הטבה היא דרך ברורה לזכות בכתובות אימיילים. לקוחות או גולשים מזדמנים ישמחו להעניק כתובת אימייל תמורת הנחה על מוצר, קופון או מתנה. היענות גבוהה עשויה להיות פחות מוצלחת אם גולשים מזדמנים יתעניינו רק בהטבה ופחות במוצרי החברה בטווח הרחוק. לכן, צריך לבחון היטב את מתן ההטבה ולבדוק את פילוח המשתמשים בתכתובות המשך.


3. אימייל כחובה: בגישה זו נוקטים בדרך-כלל גופים בעלי מוניטין מוצק והם מפגינים ביטחון עצמי גבוה בקרב הקהל הרחב. בקשת כתובת דואר אלקטרוני כחובה לפני גישה לתוכן היא מעשה שמחייב אתכם ליצור תוכן איכותי ומבטיח כדי שאנשים ירצו לעבור את התהליך מבלי לדעת מה ניצב לפניהם. הצבת מחסום שכזה עלולה להבריח גולשים שיעדיפו להמשיך הלאה מאשר להתעכב על תהליך רישום.


4. הבליטו את ההרשמה: הציבו את תיבת ההרשמה במקום בולט וקדמו אותה ברשתות החברתיות.


5. שמרו על פשטות בהרשמה: השתמשו בתהליכי הרשמה פשוטים ובעלי שני שלבים לכל היותר – הרשמה באתר ואישור הרשמה. יצירת תהליך מסובך עם יצירת פילוחים כבר בשלב ההרשמה עלולים להוביל אנשים לפרוש באמצע ההרשמה.


6. בידול: שיווק בדואר אלקטרוני שונה משיווק ברשתות החברתיות. לכן, עליכם ליצור בידול מעמוד הפייסבוק שלכם או משאר הרשתות החברתיות. בשלב בו אתם מנסים למשוך גולשים להירשם לרשימת התפוצה כדאי להביט את הערך המוסף שהנרשם צפוי לקבל מהדיוור – מאמרים מעניינים, קטלוג תמונות, עדכונים מהחברה וכל דבר שעשוי להיות שונה מהשימוש היומיומי של החברה בשאר אמצעי התקשורת עם לקוחות.


7. מתגו את הרשימה: צרו לה חיים משלה עם כינוי, סגנון כתיבה, עיצוב מיוחד או כל אמצעי שיגרום לגולש לחוש שיש התרחשות מעניינת נוספת בזירת הדואר האלקטרוני. כמובן שעליכם לעמוד בהבטחה הזאת ולדבוק בה בדיוורים.


8. התחילו offline: צרו רשימה של לקוחות קיימים או של עובדים ומשפחה. אם תצליחו ליצור קבוצה מכובדת וגדולה, תוכלו להציב מונה של נרשמים לצד תיבת ההרשמה. כך תוכלו למשוך נרשמים חדשים – מונה חשוף עם משרה אווירה נינוחה להרשמה לקבוצה קיימת ומצליחה.  

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.