24 פברואר 2014 | מערכת StartIsrael
יוסי ורדי ב-MWC: כללי המפתח לאפליקציה מנצחת

ורדי הרצה אתמול בכנס ה-MWC, תערוכת המובייל הגדולה בעולם

סייעה בהכנת הכתבה: Tatiana Viladomat
 

"יש שתי הנחות יסוד שלרוב מתקיימות עבור מפתחי אפליקציות: הראשונה היא שרוב האנשים שיוצרים מוצרים לא יכסו את ההוצאות. השנייה היא שרוב האפליקציות רחוקות מלזכות בתעבורה ובשימוש של משתמשים. השאלה היא איך צוברים תעבורה לאפליקציה ואיך מפיצים אותה למשתמשים", כך אמר אתמול יוסי ורדי בקונגרס הסלולר העולמי (MWC) השנתי בברצלונה, תערוכת המובייל הגדולה בעולם.

 

כנס ה-MWC מכנס לתוכו עשרות אלפי אנשים המגיעים לשלושה ימים של נטוורקינג, היכרות עם טרנדים חמים בשוק, וחשיפה למשקיעים. הכנס, הנערך בברצלונה, מכנס מעל 60 חברות ישראליות המציעות פתרונות חדשניים בעולם המובייל טלקום.
 

במקביל נערך אירוע גלובאלי עבור יזמים, 4 Years From Now, או 4YFN. שתוכנן עבור יזמים בעולם המובייל. ב-4YFN מתארחות דמויות מפתח בתעשיית המובייל, ביניהן מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, יזמים מצליחים ומומחי דיגיטל, כמו ג'ון ביגס עורך Techcrunch, לצד אקסלרטורים, אינקובטורים ומשקיעים מהשורה הראשונה.

 

מה תהיה אפליקציה מנצחת, לפי ורדי? "זו לא האפליקציה שמנצחת, אלא האנשים. אנשים שהם 'חיות חברתיות' הם האלמנט המנצח באפליקציה".
 

מהם כללי המפתח שיעזרו להפוך אפליקציה למנצחת? ורדי דיבר על כלל ה-PQRS:
 

P for Powerful – האפליקציה צריכה להיות עוצמתית עם פיצ'רים רגשיים מוצלחים.
 

Q for Quick – מהירה וקלה לשימוש.
 

R for Reactive – מגיבה לצרכים של המשתמש.
 

S for Simple – האפליקציה צריכה להיות פשוטה וברורה, כמו אינסטגרם ופינטרסט.
 

"אנחנו צריכים לזכור שהכלל הוא ש'המנצח זוכה בכל', ובשוק מסתובבים המון מתחרים. שנה אחת בלבד לתוך העבודה ב-ICQ ב-1998 היו לנו אלף מתחרים. זו מציאות קשוחה שצריך להתמודד איתה", סיפר ורדי.

 

"אין נוסחה להצלחה", אמר ורדי. "מזל הוא מרכיב חשוב אבל חשוב עוד יותר לפתוח את הדלת בפני המזל. 23 מתוך 85 הסטארט-אפים שלי עשו אקזיט".
 

תגובות

1. אני | 30 אפריל 2014

תצלום כ"כ גרוע טכנית במדור טכנולוגי?!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.